آریا جوان
بهترين سال‌هاي زندگي جوانان در تجرد سپري مي‌شود
شنبه 20 شهريور 1395 - 2:37:10 PM
مهر

مينو اصلاني با بيان اينکه مجموعه‌اي از عوامل فرهنگي موجب افزايش سن ازدواج و تجردگرايي در جوانان شده است، افزود: موضوع ازدواج يک بحث کاملا فرهنگي است؛ اگرچه مسائل اقتصادي هم در زمينه ازدواج دخيل هستند اما تغيير نگاه جوانان به ازدواج عامل اصلي در کاهش آمار ازدواج به شمار مي رود.

وي با تاکيد بر لزوم انجام امر مقدس ازدواج در سنين پايين ادامه داد: موضوع ازدواج در سنين مناسب، بايد مورد توجه جوانان و خانواده ها باشد. وابسته کردن ازدواج به اتمام تحصيلات دانشگاهي در مقاطع عالي کارشناسي ارشد و دکترا سبب از بين رفتن فرصتهاي مناسب زندگي و از بين رفتن بهترين سالهاي عمر در تجرد مي شود.

مسئول بسيج جامعه زنان تاکيد کرد: موارد زيادي از جوانان وجود دارند که با وجود ازدواج در سنين پايين موفق شده اند به بالاترين مدارج علمي و شغلي دست يابند؛ بنابراين ازدواج کردن منافاتي با پيشرفتهاي تحصيلي و شغلي ندارد اگرچه مسئولان بايد شرايط بهتري براي ادامه تحصيل زوجهاي جوان فراهم کنند و تسهيلاتي در نظر بگيرند.

اصلاني خاطرنشان کرد: هرچه ازدواج در سنين مناسب رخ دهد، ثبات آن بيشتر مي شود زيرا جوانان در سنين پايين آمادگي بيشتري براي جذب فکري و عاطفي طرف مقابل دارند و همچنين سازگاري رفتاري آنها در سنين پايين، بيشتر است.

وي با بيان اينکه ازدواج موجب آرامش افراد در کنار يکدگر مي شود، گفت: ازدواج سبب تعالي رفتاري زوجين است همچنين ازدواج باعث مي شود که فرد در ادامه زندگي انگيزه بيشتري براي تلاش در جهت تحقق آمال و آرزوهاي فردي و خانوادگي در همه حوزه ها داشته باشد.

مسئول بسيج جامعه زنان با اشاره به سياستهاي کلي خانواده و نفي تجرد از سوي رهبر معظم انقلاب، افزود: موضوع تشريفات از مواردي است که نيازمند توجه جدي از سوي مردم و مسئولان است و بايد در کانون توجه باشد زيرا اين هزينه ها سبب هراس جوانان از ازدواج شده است. بايد مکانيسمي طراحي شود که زندگي مشترک با کمترين تجملات و در کمال سادگي آغاز شود. در زندگي مشترک دوام اهميت دارد و انجام هزينه هاي گزاف براي آغاز زندگي به هيچ وجه تضمين کننده ثبات و تداوم يک زندگي نيست.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3498/بهترين-سال‌هاي-زندگي-جوانان-در-تجرد-سپري-مي‌شود
بستن   چاپ