آریا جوان
سکوت وزارت بهداشت در مورد قاچاق يک نوع ويتامين C
چهارشنبه 24 شهريور 1395 - 2:48:26 PM
ايسنا

وجود برخي کالاها و مواد غذايي که قاچاق يا غيرقاچاق بودن آنها مشخص نيست و در مغازه‌ها و فروشگاه‌هاي مختلف به فروش مي‌رسند، يکي از مسائلي است که بايد توسط مسوولان ذيربط به آن پاسخ داده شود. در اين بين اما بحث مواد غذايي از اهميت بيشتري برخوردار بوده، چرا که به صورت مستقيم با سلامت مردم در ارتباط است.

عرضه يک نوع ويتامين C به صورت نوشيدني و در قوطي‌هاي شيشه‌اي در برخي فروشگاه‌ها و مغازه‌هاي سطح شهر يکي از مواردي است که در ارتباط با آن سوال‌هاي بسياري مطرح شده است. قاچاق يا غيرقاچاق بودن اين محصول مشخص نيست و تاکنون هيچ‌گونه اظهارنظري از سوي وزارت بهداشت يا سازمان غذا و دارو در مورد صحت آن اعلام نشده است.

سعيد درخشاني - رييس اتحاديه سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئيني - در خصوص اين‌که آيا عرضه اين نوع ويتامين C از مجوزهاي لازم برخوردار است يا خير گفت: در اين باره بايد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و نيز سازمان غذا و دارو هرچه سريع‌تر اظهارنظر کنند تا در صورتي که اين محصول به صورت قاچاق در بازار عرضه مي‌شود نسبت به جمع‌آوري آن اقدام شود.

وي همچنين در مورد صحبت‌هاي دبير انجمن توليدکنندگان بيسکوئيت، شيريني و شکلات مبني بر اين‌که شيريني و شکلات خارجي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي به صورت قاچاق عرضه مي‌شود، بيان کرد: از ابتداي مهرماه قرار است به صورت جدي با عرضه کالاهاي قاچاق مقابله و نسبت به جمع‌آوري اين نوع کالاها اقدام شود. قطعا از اين تاريخ اگر با هر کالا يا محصول قاچاقي روبه‌رو شويم نسبت به جمع‌آوري آن اقدام مي‌کنيم و تمامي موارد قاچاق عرضه شده در بخش‌هاي مختلف جمع‌آوري خواهد شد.

 دبير انجمن توليدکنندگان بيسکوئيت، شيريني و شکلات خارجي نيز با انتقاد از عرضه شيريني و شکلات خارجي قاچاق در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، پيش از اين  گفته بود که واردات رسمي در صنعت شيريني و شکلات کم است و در فروشگاه‌هاي مختلف به وفور اين مواد غذايي ديده مي‌شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3509/سکوت-وزارت-بهداشت-در-مورد-قاچاق-يک-نوع-ويتامين-C
بستن   چاپ