آریا جوان
برندگان "نوبل مضحک" 2016 معرفي شدند
يکشنبه 4 مهر 1395 - 4:09:48 PM
ايسنا

جايزه ايگ‌نوبل(Ig Nobel Prize) گونه طنزآميزي از جايزه نوبل است که همه ‌ساله برگزار شده و  به 10 موفقيت برتر که ابتدا باعث خنده و سپس تامل و به فکر فرورفتن مردم مي‌شود، اعطا مي‌گردد.

يکي از بهترين(عجيب‌ترين) جوايز به محققان پژوهشي اعطا شد که در  دانشگاه قاهره انجام شده بود.

آنها در اين پژوهش موفق شدند تا بر تن موش‌ها شلوار بپوشانند تا از اين طريق بتوان ميلي جنسي آنها را تعديل کرد.

در اين پژوهش جنس شلوارهاي استفاده شده به جاي پنبه يا پشم از پلي‌استر بود و به گفته محققان اين پژوهش، بارهاي الکترواستاتيک ايجاد شده توسط اين ماده سبب کنترل اين ميل در موش‌ها مي‌شود.

برنده ديگر جايزه ايگ‌نوبل، يک تيم از دانشمندان انگليسي و نيوزلندي بودند که طي انجام يک پژوهش اعلام کردند که سنگ‌ها داراي شخصيت هستند.

آنها عکس‌هايي از سنگ‌هاي مختلف را به دانش آموزان نيوزلندي نشان دادند تا دانش آموزان با نشانه‌هاي مختلف آنها را توصيف کنند.

يکي از مطالعات عجيب و غريب و خنده‌داري که در اين رقابت انجام شده بود اين بود که گروهي از محققان آلماني کشف کردند که اگر شما در سمت چپ بدن خود خارش داشته باشيد مي‌توانيد مقابل يک آينه ايستاده و سمت راست بدن خود را بخارانيد و بالعکس.

جايزه بخش شيمي اين رقابت به فولکس واگن تعلق گرفت که راه حلي را براي حل مشکل انتشار بيش از حد آلودگي خودرو ارائه کرد تا خودروها به صورت خودکار و الکترومکانيکي گازهاي گلخانه‌اي کمتري را توليد کنند.

و در نهايت جايزه اصلي ايگ نوبل امسال به يک مرد انگليسي تعلق گرفت که به مدت سه روز مثل يک بز زندگي زندگي کرده بود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3545/برندگان-"نوبل-مضحک"-2016-معرفي-شدند
بستن   چاپ