آریا جوان
مقاومت سازمان جهاني بهداشت در برابر فن‌آوري‌هاي ترک سيگار
سه شنبه 11 آبان 1395 - 3:12:56 PM
ايسنا

وال استريت ژورنال در اين مقاله آورده است: سازمان جهاني بهداشت (WHO) و کنوانسيون اين سازمان براي کنترل دخانيات که در سال 2005 راه‌اندازي شد، قوانين جدي‌تر و سخت‌تري را براي استفاده از محصولات دخاني شامل فن‌آوري‌هاي جديد همچون سيگار الکترونيک تعيين کرد در حالي که تصور مي‌شود اين محصول مي‌تواند در کاهش مصرف سيگار و در برخي موارد حتي ترک کامل آن موثر باشد.

سيگار، قاتل خاموش است و يکي از بزرگترين دلايل مرگ و ميرهاي زودهنگام قابل پيشگيري در کشورهاي آسيايي در حال توسعه از جمله چين محسوب مي‌شود که طبق بررسي‌هاي آماري، تعداد مرگ و ميرهاي ناشي از استعمال سيگار تا سال 2030 در اين کشور به دو ميليون نفر مي‌رسد.

به گزارش نيچر ورلدنيوز، همچنين اندونزي يکي از کشورهايي است که فرهنگ استعمال سيگار در آن شايع است. با وجود نرخ هشداردهنده مصرف سيگار در کشورهاي آسيايي اين انتظار مي‌رود که تکنولوژي‌هاي جديد براي کاهش تاثيرات مخرب اين عادت اشتباه، توسط سازمان جهاني بهداشت و کنوانسيون کنترل دخانيات اين سازمان مورد حمايت قرار بگيرد اما اين کنوانسيون در برابر استفاده از محصولات دخاني جديد برپايه فن‌آوري که طبق ادعاي وال‌استريت ژورنال کاهنده تاثيرات مخرب سيگار کشيدن هستند، مقاومت مي‌کند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3640/مقاومت-سازمان-جهاني-بهداشت-در-برابر-فن‌آوري‌هاي-ترک-سيگار
بستن   چاپ