آریا جوان
نشست علمی تخصصی بازشناسی موضوعی اولویتهای حقوق ورزش در قم برگزار شد
شنبه 2 تير 1397 - 13:00:23
جوانان نیوز - نشست علمی تخصصی بازشناسی موضوعی اولویتهای حقوق ورزش در روز پنج شنبه 31 خرداد به میزبانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان این نشست با هدف بازنگری و ارتقای حقوق ورزش در حوزه های پژوهش، آموزش و کاربرد با حضور و ارائه سخنرانی محمد رضا فضلی رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ، رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اصفهان برگزار شد .
در این نشست رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای وزارت ورزش و جوانان، ضمن اشاره به توسعه زیرساخت­ها و رویدادهای بین المللی ورزشی به ضرورت ایجاد نظم و انضباط در جهت تکامل مناسبات ورزش از مسیر جایگاه حقوق ورزش تاکید کرد.
فضلی در ادامه ضمن اشاره به رویکرد وزیر ورزش و جوانان بر کاربردی شدن فعالیت های پژوهشی و تاثیر آن بر عملکرد ورزش کشور ، توجه به اولویت های مطالعاتی و نیازهای تحقیقاتی وزارتخانه را محور و اساس بهره وری در بازنگری و توسعه حقوق ورزشی خواند و اعلام آمادگی کرد که کارگروه تخصصی مطالعات راهبردی حقوق ورزشی با مشارکت متخصصان حوزه و دانشگاه در دو رشته اصلی حقوق و تربیت بدنی تشکیل تا چشم انداز روشنی را در این مسیر ترسیم نمایند.
در پایان نشست، جمع بندی این هم اندیشی به شرح ذیل قرائت شد:
اعلام نیازها و موضوعات پژوهشی حقوق ورزشی . تنظیم و عقد تفاهم­نامه های همکاری متقابل. حرکت به سمت تقنین در مراجع ذی­ربط. تبادل اولویت ها و موضوعات پژوهشی حقوق ورزشی با دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور. ایجاد بانک تحقیقات و پایان نامه های مرتبط با حقوق ورزشی . بررسی ایجاد نهاد تخصصی حکمیت ورزشی .

http://www.javanannews.ir/fa/News/36711/نشست-علمی-تخصصی-بازشناسی-موضوعی-اولویتهای-حقوق--ورزش--در-قم-برگزار-شد
بستن   چاپ