آریا جوان
هفت چيزي که حس خوبي به زندگي شما مي‌دهد
يکشنبه 7 آذر 1395 - 1:58:49 PM
ايسنا

«اين هفت فاکتور کمک مي‌کند تا شما با حس خوشبختي بيشتري زندگي کنيد:

1- دوستان خوب: دوستان خوب تأثير مستقيمي بر احساس خوشبختي ما دارند. دوستان خوب نه تنها عامل احساس خوشبختي در فرد محسوب مي‌شوند، حتي به سلامتي بيشتر افراد مي‌انجامند.

2- قدردان باشيد: عامل قدرداني نه تنها درباره روابط بين افراد عامل مؤثري است، بلکه فردي که در شغل و محيط کاري خود قدردان است، احساس رضايت بيشتري دارد و احساس خوشبختي بيشتري نيز مي‌کند. جالب است که يک تحقيق مستقل نشان مي‌دهد قدردان بودن سبب خواب بهتر و آرام‌تر فرد مي‌شود.

3- هدف داشته باشيد: رؤيا خوب است و انسان بدون رؤيا چيزي از انسانيت کم دارد اما ما به داشتن هدف‌هاي واقعي نياز داريم. ما نياز داريم که در زندگي خود هدف‌گذاري کنيم. هدف‌هايي که بتوانيم واقعاً آنها را دنبال کنيم و به آنها برسيم. هدف، مهم‌ترين بخش رضايت شخص از زندگي به حساب مي‌آيد. افرادي که فعالانه هدف مشخصي را دنبال مي‌کنند، در زندگي احساس خوشبختي بيشتري دارند.

4- پر تحرک باشيد: تحرک حس خوبي در انسان ايجاد مي‌کند. احساس ما نسبت به خودمان از طريق تحرک (ورزش نيز بخشي از اين تحرک است) بهتر مي‌شود. پياده‌روي يا دويدن و حتي تحرک‌هاي ساده روزانه تأثير مثبتي روي روان ما دارد. تحرک موجب ايجاد احساس «خود ارزشمندي» در فرد مي‌شود.

5- غذاي خوب بخوريد: يکي از عوامل ديگر که سبب ايجاد احساس خوشبختي در ما مي‌شود، تجربه طعم خوب و خوشايند است. سعي کنيد هواي خودتان را در خوردن غذا و مايعات داشته باشيد. در ضمن نوشيدن روزانه 2 ليتر مايعات سالم (آب ميوه‌هاي طبيعي و انواع دمنوش‌ها) بسيار مؤثر است و علاوه بر سلامتي بيشتر، حس خوبي را هم براي ما به ارمغان مي‌آورد.

6- تجربه کنيد: تجربه کردن در زندگي به درون شما غنا مي‌دهد و موجب مي‌شود حس خوبي پيدا کنيد. بايد گفت که اين تجربه‌ها مي‌تواند شامل مسافرت کردن، تجربه بالا و پايين زندگي يا حتي جست‌وجو و تحقيق کردن درباره يک موضوع اجتماعي يا علمي و... باشد.

7- زندگي را زندگي کنيد: آيا ما فقط بايد زندگي کنيم يا اين که زندگي را به خوبي لمس کنيم و بتوانيم از زندگي خود استفاده کنيم؟ اگر دقيق‌تر به افراد نگاه کنيم، درخواهيم يافت که بسياري از افراد فقط روزها را مي‌گذرانند و واقعاً از زندگي خود بهره لازم را نمي‌برند. به اين فکر کنيد که در اين چند سال عمر بايد زندگي را زندگي کنيم و معنايش را دريابيم.»


http://www.javanannews.ir/fa/News/3695/هفت-چيزي-که-حس-خوبي-به-زندگي-شما-مي‌دهد
بستن   چاپ