آریا جوان
مرکز فناوري ورزشي در کشور راه‌اندازي مي‌شود
يکشنبه 19 دي 1395 - 9:03:29 AM
ايسنا
دکتر رضا قراخانلو در مراسم امضاي قرارداد حمايت مالي پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي از منتخبين ايده‌بازار فناوري و تجهيزات ورزشي با بيان اينکه در حوزه فناوري‌هاي ورزشي حرکت‌هاي تاريخي در حال شکل گرفتن است، افزود: تاکنون فعاليت‌هاي منسجمي براي توليدات تجهيزات و فناوري‌هاي مرتبط با علوم ورزشي صورت نگرفته است؛ ولي در سال‌هاي اخير با عرضه فناوري‌هايي، اقدامات مؤثري در اين حوزه در حال شکل‌گيري است.

وي با تاکيد بر اينکه فناوري‌هاي توليدشده در اين زمينه براي اين پژوهشگاه بسيار مهم است، خاطرنشان کرد: چراکه اين اقدام يک حرکت مؤثر براي حرکت به سمت کاربردي کردن فناوري‌هاي ورزشي است.

قراخانلو به فناوري‌هاي توليدشده در اين زمينه اشاره کرد و يادآور شد: ما در حال حاضر در پروژه 2020 استان تهران مشارکت داريم. در اين پروژه درصدد استعداديابي در رشته قايقراني هستيم تا بتوانيم سهم مدال‌هاي استان تهران را در المپيک بعدي افزايش دهيم.

رييس پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي با تاکيد بر اينکه در اين پروژه در بخش سنجش عملکرد مشارکت داريم، اضافه کرد: ايران در آسيا در رشته قايقراني جايگاه خاصي دارد و اخيراً نيز مسؤولان در تلاش هستند تا با همکاري بخش نظامي اقدام به ساخت قايق‌هاي ارزان‌قيمت کنند.

وي با تاکيد بر ضرورت استفاده از فناوري در ميادين ورزشي، خاطرنشان کرد: از اين رو با برگزاري اين ايده‌بازار اميدواريم که حرکت جديدي در اين زمينه آغاز شود و استمرار داشته باشد، چراکه در کشور بسياري از پروژه‌ها شروع و نيمه‌کاره رها مي‌شود.

قراخانلو از ايجاد مرکز فناوري ورزشي در کشور خبر داد و ابراز اميدواري کرد که با راه‌اندازي اين مرکز توليد فناوري‌هاي‌ مرتبط با بخش ورزشي با سهولت بيشتري صورت گيرد.

رييس پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي با تاکيد بر ضرورت استفاده از تجهيزات ورزشي براي درمان برخي از بيماري‌ها گفت: امروزه شاهد تلفيق ايروبيک با کار بر روي تردميل هستيم که اين روش مي‌تواند در درمان آلزايمر براي افزايش فعاليت‌هاي مغزي به کار برده شود. چراکه اين روش مي‌تواند همراه با فعاليت‌هاي بدني، فعاليت‌هاي مغزي را افزايش دهد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3823/مرکز-فناوري-ورزشي-در-کشور-راه‌اندازي-مي‌شود
بستن   چاپ