آریا جوان
تورهای غیرمجاز صنعت گردشگری یزد را تهدید می‌کند
شنبه 10 خرداد 1399 - 16:12:53
آریا جوان - نایب رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافر یزد، تورهای غیرمجاز را آفتی برای صنعت گردشگری استان ذکر کرد و گفت: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دفاتر ذی ربط، فعالیت تورهای مسافرتی غیرمجاز افزایش یافت و کارکرد آژانس‌های رسمی را تحت‌الشعاع قرار داده و به معضلی برای حوزه گردشگری تبدیل شد.
ایرنا: محمدمهدی رجایی فرد با بیان اینکه استفاده از خدمات آژانس‌های مسافرتی یکی از راه‌های مطمئن برای مردم در سفر است، افزود: تورهای مسافرتی غیرمجاز به دلیل نداشتن هزینه‌ حقوق کارکنان دفتر، بیمه مسافران، مالیات و اجاره محل کار، در زمان ثبت‌نام مبلغی کمتر از دفاتر آژانس مسافرتی دریافت می کنند اما هیچ ضمانت و تعهدی در صورت بروز مشکل ندارند.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی یزد، وی با اشاره به اینکه 103 آژانس مسافرتی مجوزدار در استان فعالیت دارد، اظهار کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل میراث فرهنگی یزد به آدرس yazdcity.ir از فهرست و نشانی دفاتر مجاز مطلع شوند.
نایب رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافر استان افزود: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و قوه قضاییه و دستور دادستان مرکز استان با تورهای گردشگری غیرمجاز برخورد و خط تلفن آنها قطع می شود.
رجایی فرد با بیان اینکه سطح خدماتی که تورهای غیرمجاز به مردم ارایه می‌دهد با کیفیت خدمات دفاتر رسمی کاملا متفاوت است، ادامه داد: باید فرهنگ استفاده از دفاتر آژانس‌های مسافرتی با وجود راهنما، تورهای مجرب و نیروهای کارآمد و در نظر گرفتن اصول و پروتکل های بهداشتی در این ایام خاص نهادینه شود تا مسافران بهترین و ایمن ترین خدمات را در سفر دریافت کنند.
نایب رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافر یزد به مردم هشدار داد که در دام تورهای گردشگری غیرمجاز گرفتار نشوند.
در گزارش ارسالی به جزییات بیشتری در مورد فعالیت تورهای غیرمجاز اشاره نشده ولی در آگهی های تبلیغاتی که بر دیوارهای شهرها دیده می شود از اعزام مسافر به شهرهای مختلف گردشگری و مذهبی با قیمت های خیلی کمتر از آژانس های رسمی دیده می شود.
در این آگهی ها تنها یک یا 2 شماره تلفن همراه برای تماس دیده می شود و قبل از شیوع کرونا بیشتر فعالیت این قبیل تورها مربوط به اعزام زایر به مشهد و قم بود.
همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون 143 هزار و 849 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و 627 تن رسید.
کیانوش جهانپور روز پنجشنبه بیان کرد: از دیروز تا ظهر هشتم خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 258 بیمار جدید مبتلا به کووید- 19 شناسایی شدند که 419 مورد مربوط به بستری افراد و یک هزار و 839 مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند.
وی ادامه داد: تاکنون 112 هزار و 988 نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند و 2 هزار و 543 نفر هم تحت مراقبت قرار دارند.
وی افزود: تاکنون 876 هزار و 492 آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور انجام شده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/386272/تورهای-غیرمجاز-صنعت-گردشگری-یزد-را-تهدید-می‌کند
بستن   چاپ