آریا جوان
پاسخ دختر حاج قاسم به همه آثار ارسال شده به پویش نامه به سردار
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 21:57:54
آریا جوان - مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به پاسخ زینب سلیمانی به تک تک دل نوشته‌هایی که برای «پویش نامه به سردار آسمانی» نوشته شده بود گفت: این پاسخ جایزه‌ای عاطفی و معنوی به کودکان بود.

عباس محمدی با بیان این مطلب که حوزه هنری کودک و نوجوان با توجه به علاقه وافر همه مردم ایران به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و برگزاری پویش نامه به سردار آسمانی، واکنش بهنگام در گروه سنی کودک و نوجوان داشت، گفت: بیشترین و بهترین آثار مربوط به کودکان استان‌های تهران، کرمان، تبریز و خراسان رضوی بود.
داور مرحله نهایی پویش نامه‌ای به سردار آسمانی ادامه داد: در این پویش در بحث انتخاب داوران، انتخاب عاطفی ویژه‌ای داشتیم و آن حضور زینب سلیمانی دختر شهید حاج قاسم بود. او همه آثار را مطالعه کرد و به همه آنها پاسخ هم داد.
محمدی اضافه کرد: ما پیشنهاد دادیم که همه این دلنوشته‌ها و پاسخ‌ها در کنار هم و در قالب یک کتاب منتشر شود تا بچه‌ها به پاسخ نامه‌های‌شان دسترسی داشته باشند و این پاسخ جایزه‌ای عاطفی و معنوی برای آنها باشد.
مدیر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به سطح کیفی آثار نیز گفت: آثار نسبت به سن بچه‌ها خیلی خوب بود. این نکته را هم باید مدنظر قرار دهیم که آموزش و پرورش در بحث نوشتار و تلاش برای مهارت افزایی نگارش، تلاش نمی‌کند و وقت نمی‌گذارد اما این وجود کلیت آثار قابل توجه بود.
محمدی همچنین با اشاره به مضمون آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: به لحاظ مضمون، بسیاری از آثار تحت تاثیر جو رسانه‌ای بودند اما ما آثاری را به عنوان برگزیده انتخاب کردیم که مغایر با این آموخته‌ها و القائات بزرگترها بود و بیشتر از نثرهای زیبا، سلیم و تصاویر بدیع و ابداعی بهره برده بودند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/387460/پاسخ-دختر-حاج-قاسم-به-همه-آثار-ارسال-شده-به-پویش-نامه-به-سردار
بستن   چاپ