آریا جوان
پاسخ مربیان و مسئولین فدراسیون اسکی به حاشیه آفرینی کادر فنی اسبق تیم ملی
دبیر فدراسیون اسکی : عده‌ای برضد فدراسیون اسکی فرافکنی می‌کنند/ مربی سابق صحرانوردی بدون اطلاع فدراسیون 500 میلیون چک تضمینی دریافت کرده بود
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 10:16:51
آریا جوان - دبیر فدراسیون اسکی بیان کرد: به تدریج فدراسیون اسکی نزدیک انتخابات می شود و عده ای با صحبت‌هایی علیه عملکرد این فدراسیون به دنبال فرافکنی هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی بهرام ساوه شمشکی درباره اظهارات اخیر حسین ساوه شمشکی درباره فدراسیون اسکی ، گفت: زمانی که مصطفی میرهاشمی المپین رشته اسکی صحرانوردی سرمربی تیم ملی بود، حسین ساوه شمشکی مدام به ما نامه می‌زد که این فرد مناسب نیست. البته اگر اکنون از آن‌ها بپرسید می‌گویند ما هیچ مشکلی با هم نداشتیم. پس از این اعتراضات ساوه شمشکی را دستیار میرهاشمی کردیم. میرهاشمی هم پس از یک سال رئیس کمیته این رشته شد که پس از آن ساوه شمشکی را به عنوان سرمربی تیم ملی اسکی صحرانوردی انتخاب کردیم.
او ادامه داد: فدراسیون در کار فنی مربی دخالتی نمی‌کند، اما مربی هم وظایفی دارد. فدراسیون در بعضی موارد از جمله هنگام گرفتن روادید اروپا و یا بازیکنانی که سربازی نرفته اند وثیقه می‌گیرد. در زمانی که حسین ساوه شمشکی هدایت تیم ملی اسکی را بر عهده داشت از یکی از اسکی بازان خانم به طور شخصی و بدون اطلاع فدراسیون یک چک 500 میلیون تومانی به عنوان وثیقه دریافت کرده بود. پس از چند وقت بازیکن به همراه خانواده اش برای گرفتن چک به فدراسیون مراجعه کرد و ما تازه آن زمان از این موضوع مطلع شدیم.
ساوه شمشکی گفت: او حتی این چک را به فدراسیون نداده بود چرا که اصولا چک‌های تضمینی به فدراسیون تحویل داده می شود. پس از این اتفاق ما به ساوه شمشکی تذکر دادیم و احتمالا بعد از آن فدراسیون اسکی را به بله قربان متهم کرده است.
دبیر فدراسیون اسکی اظهار کرد: در سال 2018 بحث برکناری مربی یکی از رشته‌های اسکی مطرح شد که پس از آن حسین ساوه شمشکی در یک استعفای دسته جمعی استعفا کرد.این شخص مستعفی هم با میرهاشمی که تحصیلات داشت و هم با مربیان کنونی مشکل دارد پس موضوع سطح تحصیلات نیست و ایشان قصد سیاه نمایی فعالیت های فدراسیون را دارد.
او افزود: احمد کاویان سرمربی تیم ملی جوانان اسکی صحرانوردی داری مدرک مربیگری از آلمان است. همچنین محمد تقی ساوه شمشکی با توجه به سنی که دارد پر از تجربه است.
او درباره حواشی پیش آمده درباره فرنوش ساوه شمشکی بیان کرد: حسین ساوه شمشکی پیش از المپیک جوانان خواهرزاده اش را به حاشیه کشاند و نمی‌گذاشت او با تیم ملی تمرین کند. فرنوش ساوه شمشکی یکی از بازیکنان مستعد اسکی است و اگر او خودش تمریناتش را دنبال می‌کرد قطعا نتیجه بهتری در المپیک کسب می‌کرد.
ساوه شمشکی در پایان گفت: هر تعداد لوازم اسکی صحرانوردی که در ایران وجود دارد فدراسیون اسکی آن‌ها را خریداری کرده است. فدراسیون تلاش کرد بهترین لوازم را در اختیار ورزشکاران قرار بدهد. تحریم‌های ظالمانه‌ای در این راستا وجود داشت که باعث شد خریدی که از شرکت داشتیم به دستمان نرسد.
مربی تیم ملی اسکی صحرانوردی: مربی سابق تیم ملی به دنبال ایجاد حاشیه و بر هم زدن تمرکز ملی‌پوشان است
احمد کاویان مربی تیم ملی اسکی صحرانوردی نیز در گفت‌‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد صحبت‌های مربی اسبق تیم ملی صحرانوردی اظهار کرد: حسین ساوه شمشکی مربی اسبق تیم ملی به دنبال ایجاد تفرقه، حاشیه و بر هم زدن تمرکز ورزشکاران اسکی است. او در جایگاهی نیست که کادر کنونی تیم ملی را غیر فنی معرفی کند.
کاویان در پاسخ به برخی مطالب عنوان شده از سوی حسین ساوه شمشکی و دیگر منتقدان که او را مورد خطاب قرار داده اند، اظهار کرد: او به هر دری می‌زند تا ورزشکاران و مسئولان حال حاضر و گذشته اسکی را تخریب کند، زیرا او در حال حاضر جایگاه و مسئولیتی ندارد.
او ادامه داد: او من را بی سواد و غیرفنی خطاب کرده است که لازم می‌دانم علی رغم اینکه اطلاع کامل از بیوگرافی من دارد بگویم اینجانب فرزند قهرمان و سرمربی اسبق تیم ملی اسکی صحرانوردی هستم که از بدو تولد تا کنون با این رشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم سر و کار داشته‌ام و اکنون نیز در حال تحصیل و دانشجوی رشته تربیت بدنی آمادگی جسمانی هستم و مدرکم را نه خریده ام و نه معامله پایاپای با عسل و محصولات کشاورزی و احشام کرده ام. به همین دلیل دوره تحصیل طولانی مدت را پشت سر می‌گذرانم. من از سال 1٣٧٨ لغایت 1٣٨6 به مدت ٩ سال عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان صحرانوردی بوده ام و حسین ساوه شمشکی تنها سه فصل سابقه شرکت در مسابقات صحرانوردی و عضویت در تیم ملی و حضور در این رشته ورزش ی را در کارنامه خود دارد.
مربی تیم ملی اسکی صحرانوردی افزود: وزارت ورزش و جوانان باید روی انتخاب مربیان نظارت داشته باشد. بنده آموزش دیده رشته اسکی صحرانوردی توسط اساتیدی همچون فیلی مانوف و الکساندر عیسی چنکوف از قزاقستان و الکساندر آورین از اوکراین هستم و با افتخار کمک مربی او بودم. همچنین دارای مدرک مربیگری (کوچینگ) اسکی صحرانوردی با مدرسی الکساندر آورین که تنها دوره مربیگری اسکی صحرانوردی برگزار شده در ایران و با کسب بالاترین امتیاز هستم که او هم در این دوره شرکت کرد. بسیاری از اساتید و دوستان مدعی این رشته ورزش ی در این دوره تنها اجازه همکاری به عنوان تدارکات تیم ملی را داشتن که مدارک آن موجود است. البته دوره اسکی بیاتلون و رولر اسکی از کشور ترکیه را نیز گذرانده ام که بازهم ساوه شمشکی در این دوره حضور داشت. مدرک دوره آمادگی جسمانی تخصصی اسکی از کمیته ملی المپیک و همچنین دوره سرمربیگری پارا اسکی صحرانوردی (کوچینگ) که تنها نماینده از آسیا بودم را سال ٢01٧ در کشور کره جنوبی با تدریس مربیان صاحب نام این رشته ورزش ی توانستم با موفقیت کسب کنم.
کاویان خطاب به حسین ساوه شمشکی اظهار کرد: با وجود این پیشینه و سوابق چگونه به خود اجازه می‌دهید بنده را غیر فنی و خودتان را از من بالاتر و ما را از آقای سید ستار صید پایین‌تر ببینید.
او در خصوص صحبت‌های مطرح شده در خصوص کسب سهمیه المپیک ٢01٨ و مقایسه با کشور ترکیه، گفت: برای حضور یک ورزش کار حرفه‌ای همچون سید ستار صید در المپیک باید یک برنامه بلند مدت حداقل چهار ساله در نظر گرفت. حسین ساوه شمشکی، شما با 6 ماه مربیگری خودتان باید هم با مشقت سهمیه کسب می‌کردید، چرا که قبل از آن طبق گفته مسئولان وقت فقط دستیار سرمربی بودید و اگر هم اتفاق خوبی افتاده دستاورد مربیان قبلی بوده نه شما.
مربی تیم ملی اسکی صحرانوردی ایران در خصوص اظهارات مطرح شده درباره ضعف نفرات تیم ملی، گفت: متاسفانه افرادی، چون حسین ساوه شمشکی با سیاست طرح دوستی و دادن وعده‌های متفاوت به ورزشکاران و تشکیل گروه‌هایی با مشاوره‌های غیراخلاقی و غیرفنی و تخریب دیگران باعث اختلاف بین ورزشکاران و قرارگیری در مقابل کارگروه در حال کار شده و این امر منجر به حاضر نشدن ورزشکاران در برخی از اردو‌ها بنا به هر دلیل و بهانه‌ای شده است. این موضوع باعث جا ماندن از دیگر رقبای کشور‌های همسایه شده است. با تاسف فراوان دودش به چشم ورزشکاران فریب خورده که وقت و عمر خود را وقف ورزش می‌کنند، می‌رود.
او در خصوص اظهارات مطرح شده در مورد لوازم قرضی ورزشکاران در المپیک زمستانی جوانان گفت: من برای باج دادن به کسی مربی نشده ام که مانند گذشته با خرید لوازم غیر تخصصی مسابقات و ناکار آمد، پول بیت المال را دور بریزم. لوازم تخصصی مسابقات که مورد تایید بنده باشد با توجه به فاصله کم مسابقات انتخابی تا شروع مسابقات المپیک قابل ارائه از سوی کارخانه‌های سازنده اسکی نبود. همچنین در فروشگاه‌های لوازم اسکی کشور میزبان المپیک هم موارد مورد نیاز ما موجود نبود. به همین خاطر قبل از اعزام پیش بینی این امر را کرده بودیم و با 10 جفت اسکی مسابقه‌ای و باطوم شخصی خودم و متعلق به فدراسیون که از نظر فنی با ورزشکاران مطابقت داشت در محل مسابقات حضور پیدا کردیم. کفش‌های اسکی هم پیش‌تر از سوی فدراسیون در اختیار ورزشکاران قرار داده شده بود که جهت اطمینان خاطر بیشتر از فرنوش شمشکی خواستم لوازم خود را بیاورد. پس نیازی به قرض گرفتن لوازم از کسی نبود. پس از بازگشت به ایران مجددا سفارش خرید از کشور روسیه با دستور ریاست فدراسیون داده شد که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و لغو پرواز‌ها تاکنون امکان ارسال لوازم نبوده است.
کاویان خاطر نشان کرد: حسین ساوه شمشکی گفته بود فرنوش شمشکی که خواهرزاده او است از نظر فنی بسیار ضعیف است. در این مورد حق با او است چرا که اصلاح حرکت و تکنیک بسیار کار را دشوار می‌کند. این اسکی باز 3 سال با شما اسکی کرده بود، اما متاسفانه زمان حضور در اردو با مشکلات پایه‌ای تکنیکی مواجه شدیم. در جریان هستم که او در زمان غیبت با شما تمرین می‌کرد. متاسفانه هر چه ما کاشته بودیم از بین رفت و باید از ابتدا شروع می‌کردیم. البته چنانچه او مدرکی دال بر اینکه به فرنوش شمشکی گفته شده در زمان خارج از اردو اجازه تمرین با دایی خود یا مربی دیگری را ندارد ارائه دهید تا بتوانم به عنوان دبیر کمیته اسکی صحرانوردی از حق و حقوق او در مقابل این امر دفاع کنم.
او در گفت: در مورد بیان این موضوع که کادر فنی تیم ملی از سید ستار صید ضعیف‌تر است به جرات می‌گویم باید به هوش خودتان ببالید. اینکه پشت قهرمان ایران سید ستار صید یا دیگر ورزشکاران قرار می‌گیرید و آن‌ها را سپر خواسته‌ها و صحبت‌های خود می‌کنید کار بسیار هوشمندانه‌ای است، چرا که هر تیری که در جواب شما رها شود با کمال تاسف به او برخورد می‌کند و این امر باعث رسیدن به خواسته های شما در خصوص تفرقه افکنی و بر هم زدن تمرکز ورزشکاران می‌شود.
سرمربی تیم ملی اسکی بانوان آلپاین : صحبت‌های سرمربی پیشین تیم ملی اسکی صحت ندارد / او به بازیکن رقیب فرزند خود آسیب رسانده بود
سمیرا زرگری سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان ایران به صحبت‌های مطرح شده از سوی سرمربی اسبق تیم ملی آلپاین اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه او این روزها چنین مطالبی را عنوان می‌کند برای همه مشخص است و این چیزی نیست جز ایجاد حاشیه و مشکل‌آفرینی در اسکی ایران .
زرگری به ایجاد حواشی از سوی سرمربی اسبق تیم ملی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: وی همه تلاش خود را برای ایجاد حاشیه و درگیری در اسکی ایران به کار بسته است.
وی در ادامه به آسیب رساندن به یکی از اسکی ‌بازان رده سنی نونهالان که رقیب فرزند این مربی بود نیز اشاره کرد و گفت: مطالبی که در این خصوص از سوی رییس فدراسیون گفته شد درست است. این مربی به بازیکن رقیب فرزند خود آسیب رسانده و البته این روزها به دلیل نمایان شدن واقعیت فشارهای زیادی بر روی خانواده این اسکی باز وجود دارد.
زرگری افزود: از زمانی که ورزش کار بودم آزار و اذیت و صدمه زیادی دیدم ولی هیچ وقت درجا نزدم و از وقتی که سرمربی تیم ملی شدم تلاش کردم تا عدالت را رعایت کنم.
او اضافه کرد: جدا شدن تیم‌های مردان و زنان را مدیون «سیدعبدی افتخاری» رییس فدراسیون اسکی هستیم. او با مدیریت و شجاعتی که دارد نمی‌گذارند حقی از کسی پایمال شود، ولی متاسفانه عده‌ای بعد از حضورم به عنوان سرمربی تیم ملی شروع به تخریب من و فدراسیون کردند و خدا را شکر از زمانی که دختران تیم ملی جدا شدند، اعتماد به نفس پیدا کردند و دیگر تحقیر نمی‌شوند و هیچ بی‌احترامی به آنها نمی‌شود. هر کسی که در مربیگری تلاش کند و دانش فنی خود را بالا ببرد و به تازه‌ترین داده‌های علم مربیگری آشنا باشد، می‌تواند در عرصه مربیگری پیشرفت کند و با ادعا کردن نمی‌شود مربی خوبی بود.
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان به توجه نکردن به رده‌های سنی پایه در دوران گذشته اشاره کرد و گفت: افتخاری تمرکز اصلی فدراسیون را بر روی گروه‌های سنی پایه قرار داده و بیش از 200 ست لوازم کامل اسکی بین استان‌های کشور پخش شده است. مربیان برجسته بین‌المللی جهت به روزرسانی مربیان استعدادیابی به کار گرفته شده‌اند. در حال حاضر من 6 سال است که در حال برنامه‌ریزی هستم تا از میان اسکی ‌بازان مستعد، قهرمانان آینده اسکی ایران را پیدا کنم و در میان آنها تعداد زیادی از اسکی ‌بازان مستعد هستند که هیچ گاه دیده نشدند.
وی افزود: من خودم سال‌ها ورزش کار بودم و در تیم ملی حضور داشتم و به خوبی با مشکلات آشنا بودم. من هیچگاه جا نمی‌زنم و تمامی تلاش خودم را برای پیشرفت اسکی ایران به کار بسته‌ام و صحبت‌های حاشیه‌ای هیچ خللی در کار من ایجاد نمی‌کند.
زرگری با اشاره به صحبت‌های مطرح شده و حواشی ایجاد شده پس از مسابقات قهرمانی سال 2019 جهان در سوئد افزود: دلم از حواشی که ایجاد کرده‌اند، پُر است. در مسابقات قهرمانی جهان حتی غذا نمی‌خوردم و به دنبال کار اسکی ‌بازان تیمم بودم. چرا هیچگاه در مصاحبه‌های خود نمی‌گویند رکورد زمانی اسکی بازان ایران با قهرمانان جهان کم شده است. چرا نمی‌گویید تعداد زیادی اسکی باز رده سنی پایه به این ورزش اضافه شده و در لیگ اسکی پایه سال گذشته حدود 150 نفر مسابقه دادند؟ چرا در مورد نزدیک شدن رکورد زمانی دختران به پسران در این سه سال حرفی نمی‌زنید؟ چرا در مورد برقراری عدالت و نظم در مسابقات انتخابی حرفی نمی‌زنید؟ چرا نمی‌توانید پیشرفت اسکی ایران را ببینید؟ اگر کار من خوب نیست چرا 2 روز قبل از مسابقه قهرمانی جهان اسکی بازان هشت کشور در مسیر و چوب دروازه‌ای که من طراحی کرده بودم تمرین می‌کردند؟
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان اضافه کرد: برخی در گفت و گو های اخیر خود مدعی شدند که تیم ملی 6 روز تمرین کرده است؟ کدام عقل سلیمی این حرف را می‌پذیرد؟ من با مستندات دقیق همراه با فیلم و عکس می‌گویم تیم ملی در فصل گذشته 64 روز اسکی کردند و ٣5 روز تمرین مفید دروازه داشتند. فقط یک ماه و 10 روز در پیست توچال تمرین کردیم و همه این موضوع را می‌دانند. تا آخرین روزی که پیست دربندسر فعالیت داشت هم تمرینات خود را آنجا دنبال می‌کردیم. همه اینها در حالی است که شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه باعث تعطیلی پیست‌های اسکی کشور شد و بعد از آن هم به ناچار تمرینات ما بر روی برف برگزار نشد.
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین مردان: از روزی که سرمربی تیم ملی شدم، رنگ آرامش ندیدم/ سرمربی اسبق لوازم تمرین تیم را تحویل فدراسیون نداد
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین مردان ایران نیز در گفت‌گو با خبرگزاری فارس به مطالب عنوان شده از سوی سرمربی اسبق تیم ملی آلپاین واکنش نشان داد و گفت: از روزی که به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شدم رنگ آرامش ندیدم و متاسفانه جنگ روانی هم در اردوی ملی شروع شد.
باقر کلهر ادامه داد: من از سال 97 با حکم رئیس فدراسیون به عنوان سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین انتخاب شدم و از آن زمان تاکنون تمام تلاشم را برای پیشرفت اسکی ایران به کار بسته‌ام. پیش از آن نیز به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان تلاش کردم تا پشتوانه خوبی برای اسکی ایران بسازم که البته چهره های خوب و موفقی نیز به اسکی ایران معرفی شد.
وی ادامه داد: پس از این که سرمربیگری تیم ملی را عهده دار شدم تا به امروز رنگ آرامش ندیدم. متاسفانه از همان شروع کار بهترین نفرات تیم ملی را وارد حاشیه کردند و این نفرات در اردوهای تیم ملی حضور پیدا نکردند به همین دلیل جنگ روانی در اردوی تیم ملی شروع شد.
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین ایران به بخش دیگری از مشکلات خود اشاره کرد و افزود: نکته قابل تامل اینجاست که حتی در سال اول حضور به عنوان سرمربی تیم ملی لوازم تمرین از سوی مربی پیشین که متعلق به فدراسیون بود در اختیار من قرار نگرفت، این در شرایطی بود که وی باید ابزار و وسایلی که در اختیارش بود را به من می داد، اما این اتفاق رخ نداد. در این مدت تمام تمرکز و انرژی من برای جمع کردن تیم و آرامش روانی ملی‌پوشان بود تا به دور از حاشیه بتوانند تمرینات خود را دنبال کنند.
کلهر به نتایج ملی پوشان اسکی در دو سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص نتایج تیم ملی باید بگویم با توجه به مشکلات به وجود آمده اگر بخواهم واقع‌بین باشم به نظرم پیشرفت چشمگیری داشتیم، زیرا پیش از حضورم به عنوان سرمربی تیم ملی ورزشکاران نخبه و توانمند زیادی داشتیم که از تیم جوانان به بزرگسالان آمده بودند اما با عدم مدیریت و اعمال نظرهای سلیقه‌ای و شخصی مربیان پیشین تیم ملی، از گود اسکی خارج شدند.
وی افزود: برای مثال چهره هایی چون رضا کیادربندسری، نیما بها و ... ظرفیت بسیار بالایی برای حضور در بالاترین سطح اسکی ایران را داشتند، اما با اعمال نظرهای شخصی و غیرفنی از تیم ملی دور ماندند. در دو سال اخیر تلاش کردیم این نفرات احیا شوند و برای مثال اسکی بازی چون نیما بها پیشرفت خوب و روزافزونی در این مدت داشته است.
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین ایران تصریح کرد: من هیچگاه از روی سلیقه و حب و بغض مربیگری نکردم و برای پیشرفت افراد در اسکی تمام تلاشم را می کنم.
کلهر در ادامه به برخی اظهار نظرات در مورد رنکینگ کنونی اسکی بازان ایران و مقایسه آن با گذشته اشاره کرد و گفت: همیشه پیش از المپیک زمستانی، برای کسب سهمیه و امتیاز ورودی بهتر، ورزشکاران با کیفیت از کشورهای صاحب نام اسکی به ایران دعوت می شدند و با پرداخت مبالغی به این ورزشکاران در قبال مواردی چون آهسته اسکی کردن باعث کسب نتیجه خوب برای اسکی بازان ایران می شدند. همین امر سبب می شد تا رنکینگ جهانی ورزشکاران ایران در بهترین وضعیت قرار بگیرد اما فراموش نکنیم که این نتیجه واقعی نبود و ما در دو سال گذشته این کار را انجام ندادیم که دلیل کاهش رنکینگ اسکی بازان ایران هم این امر بوده است. بنده اعتقادی به انجام این کار ندارم و فدراسیون اسکی نیز مانع از انجام چنین عملی می شود.
وی در ادامه با اشاره به جوانگرایی در تیم ملی اسکی آلپاین عنوان کرد: در حال حاضر اعضای تیم ملی اسکی آلپاین ایران ترکیبی از اسکی بازان باتجربه و جوان هستند و بی تردید با اضافه شدن اسکی بازان جوان بیشتر و مدیریت آنها، در آینده شاهد یک تیم ملی اسکی پرقدرت تری خواهیم بود.
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین مردان ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم تیم ملی از حاشیه‌ها به دور باشد و شرایط تمرین در بیشتر فصول سال برای اسکی بازان فراهم شود. امیدوارم تمامی عزیزان در جهت بهسازی و پیشرفت ورزش اسکی گام بردارند و برای کمک فدراسیون اسکی برای رسیدن به اهداف خود بر اساس یک برنامه مدون گام برداریم.
سرمربی تیم ملی آلپاین مردان ایران در گفتگوی دیگری با خبرگزاری ایسنا،‌ با بیان اینکه وقتی علیداد ساوه شمشکی از سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته شد، وسایل اسکی را تحویل نداد، تصریح کرد: به او گفتم تو با فدراسیون مشکل داری اما با من که رفیق هستی، وسایل را تحول بده اما نداد. سال گذشته مربی تیم ملی شدم و هیچ چیزی نداشتم تا اینکه امسال با فشار فدراسیون و واسطه‌گری افراد مختلف وسایل را تحویل داد هرچند لیستی که فدراسیون دارد و وسایلی که تحویل داده شده با هم همخوانی ندارد و به نظرم هنوز کامل تحویل نداده است.
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین در پایان گفت: علیداد ساوه شمشکی از قهرمان و پیشکسوتان ایران است و باید می‌آمد مشکلاتش را حل می‌کرد نه اینکه اینگونه مسائلی را مطرح کند.
انتهای پیام

http://www.javanannews.ir/fa/News/388439/دبیر-فدراسیون--اسکی---عده‌ای-برضد-فدراسیون--اسکی--فرافکنی-می‌کنند--مربی-سابق-صحرانوردی-بدون-اطلاع-فدراسیون-500-میلیون-چک-تضمینی-دریافت-کرده-بود
بستن   چاپ