آریا جوان
پارک خشکه‌ داران، تنها میراث جلگه ای به جا مانده در تنکابن!
چهارشنبه 4 تير 1399 - 04:30:57
آریا جوان - پارک جنگلی خشکه‌داران در 30 کیلومتری تنکابن به چالوس در کنار جاده واقع شده و تنها 120 متر با دریا فاصله دارد. پارک جنگلی خشکه‌داران به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده های اکو سیستم‌های جنگلی جلگه‌ای شمال ایران با 2 میلیون متر مربع مساحت به شمار می‌رود.
شناخت زیست بومی جنگل
انواع مختلف گونه های جانوری و گیاهی در ایران رو به انقراض در این جنگل یافت می شود. گونه‌های متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در آن می زیستند و در حال حاضر زیستگاه حیوانات وحشی نظیر شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره، غاز، مرغابی‌ها، دار غاز باکلان، اگوت بزرگ و کوچک است. در حاشیه این منطقه نیز یک موزه تاریخی طبیعی ایجاد شده که مجموعه تاکسیدرمی از حیوانات وحش شمال ایران را به نمایش گذارده و همواره مورد استقبال محققان و دانش پژوهان است.

آریا جوان


معرفی جغرافیای جنگل
جنگل خشکه‌داران در ارتفاع متوسط 22- متر از سطح دریا قرار گرفته است و متوسط دما و بارندگی سالیانه 16 درجه سانتیگراد و 1100 میلی متر می‌باشد، به همین دلیل این منطقه دارای اقلیم خیلی مرطوب معتدل است. بخشهایی از این منطقه حالت تالابی دارد و از مناطق مهم لانه سازی و جوجه آوری بسیاری از پرندگان نیز به شمار می آید.

آریا جوان



http://www.javanannews.ir/fa/News/391703/پارک-خشکه‌-داران،-تنها-میراث-جلگه-ای-به-جا-مانده-در-تنکابن!
بستن   چاپ