آریا جوان
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 خبرداد
شورای آموزش شهروندی در قلب پایتخت راه اندازی می شود
سه شنبه 27 خرداد 1399 - 10:41:13
آریا جوان - شورای آموزش های شهروندی قلب پایتخت به منظور توسعه و گسترش فعالیتها و برنامه های آموزشی و ارتقای سطح دانایی و مهارت های زندگی فردی و اجتماعی و هم افزایی با شهروندان به ریاست حبیب ا... غفوری تشکیل جلسه داد

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 حبیب ا... غفوری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 گفت: راه‌اندازی شورای آموزش‌های شهروندی به‌منظور توسعه و گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و ارتقای سطح دانایی و مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی شهروندان است.
غفوری اضافه کرد: سکونت در شهر، تعهداتی را برای مدیران شهری و تکلیفی را برای شهروندان به همراه دارد و تحقق مدیریت مطلوب شهری با تکیه‌بر آموزش‌های شهروندی میسر می‌شود ، لذا مهم‌ترین ویژگی آموزش شهروندی تدوین محتوای آموزش منطبق با نیاز شهر و شهروند است.
او ادامه داد هیچ عاملی برای شهرداری ماندگارتر از آموزش شهروندی نیست و شورای اجتماعی محلات نیز بستر خوبی برای آموزش‌های شهروندی است. آموزش به مدارس و خانم‌های خانه‌دار را شاه‌کلید توسعه محلات در امور اجتماعی و فرهنگی دانست.
معاون شهردار منطقه افزود: با تشکیل این شورا، مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد از طریق حفظ و ارتقاء، انسجام و حس تعلق به شهر و شهروندان افزایش یابد و مدیریت شهری بتواند با استفاده از مشارکت و همکاری شهروندان آگاه در امور شهری ارائه خدمات را با کیفیت بیشتر و هزینه کمتر انجام دهد به‌گونه‌ای که شهروندان بتوانند از تسهیلات شهری استفاده حداکثری را ببرند.
در این نشست مدیران زیباسازی، بازیافت، محیط‌زیست، فضای سبز، ترافیک و ... به‌عنوان مدعوین شورا حضورداشته و در ادامه این نشست به ایراد نظرات و پیشنهادهای راهبردی خود پرداختند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/392745/شورای-آموزش-شهروندی-در-قلب-پایتخت-راه-اندازی-می-شود
بستن   چاپ