آریا جوان
همکاری شهرداری منطقه 7 با دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی در زمینه پروژه شهر هوشمند
دوشنبه 26 خرداد 1399 - 11:02:29
آریا جوان - نشست مشترک شهرداری منطقه 7 با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با هدف تشریک مساعی و بهرمندی از ظرفیت های متقابل برای پیاده سازی رویکردها و شاخص های شهر هوشمند برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، محمد مرادی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه با بیان ضرورت توسعه شهر هوشمند در دنیای امروز و تجربیات برخی از شهرهای جهان در این خصوص، به تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته در این منطقه با تأکید بر مولفه های شهر هوشمند پرداخت.
او به تجربه منطقه در خصوص هوشمندسازی چاه های آب، بهره مندی از انرژی خورشیدی، بهبود فرآیندهای سازمانی و اطلاع رسانی دقیق بر بستر فضای مجازی به شهروندان اشاره کرد و گفت: با توجه به آیین نامه ابلاغی شهر هوشمند از سوی شهردار تهران و رویکردهای سازمان فاوا، محورهای مورد نظر شهرداری منطقه برای استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی دانشگاه در دستور کار قرار دارد.
معاون شهردار منطقه 7 در ادامه از آمادگی منطقه برای استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی دانشگاه، برای درگیر کردن همه شهروندان در فرآیند شهر هوشمند و شکل دهی به یک زیست بوم فناوری در منطقه 7 خبر داد.
در حاشیه این نشست معاون پژوهشی دانشکده کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ضمن ابراز خرسندی از تعامل حوزه های اجرایی کشور با دانشگاه، نمونه هایی از تجربه های موفق همکاری دانشگاه با بخش های مختلف صنعتی و اجرایی را بیان کرد و پتانسیل های دانشگاه درخصوص بهبود چالش های شهری با استفاده از ظرفیت های شهر هوشمند را تشریح نمود.
او در ادامه اضافه کرد: دانشکده کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که ترکیب جامع از تمامی رشته های مرتبط با بسترهای شهر هوشمند را در اختیار دارد، مشتاق است در تمامی محورهای مورد تقاضای منطقه در خصوص توسعه شاخص های شهر هوشمند از جمله مشاوره، طراحی و اجرا همکاری کرده و سعی بر این است که پروژه ها و پایان نامه های دانشجویان بویژه در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری با توجه به نیازهای منطقه در بعد شهر هوشمند و شکل دهی به کارگاه ها و استارت آپ های مرتبط با این موضوع هدایت شود.
در این نشست مقرر شد در خصوص اجرای پروژه هایی نظیر هوشمندسازی پارکینگ اندیشه، آبیاری فضای سبز منطقه و ایجاد پارک هوشمند، پیشنهادات اجرایی مشخصی به منطقه ارسال و در نشست های بعدی به صورت تفضیلی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و همچنین با توجه به محدودیت های اقتصادی در سال جاری از روش های متناسب و جدید برای انجام پروژه ها استفاده شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/392988/همکاری-شهرداری-منطقه-7-با-دانشگاه-صنعتی-خواجه-نصیر-الدین-طوسی-در-زمینه-پروژه-شهر-هوشمند
بستن   چاپ