آریا جوان
حمله هماهنگ اصولگرایان به موسوی خوئینی‌ها
یکشنبه 8 تیر 1399 - 10:26:12 AM
آریا جوان- نامه موسوی خوئینی‌ها، از چهره‌های شاخص جریان اصلاحات به رهبر انقلاب درباره مسائل و مشکلات کشور واکنش روزنامه‌های اصولگرا را به دنبال داشته است.

حمله هماهنگ اصولگرایان به موسوی خوئینی‌ها

موسوی خوئینی‌ها در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از استماعات و مشاهدات و مطالعه‌ی گزارش‌ها و تحلیل‌ها دریافت کرده است که آنچه در ذهن و زبان بسیاری از مردم و در زندگی آنان می‌گذرد زیبنده نظامی نیست که با پرچم اسلام به دنیا معرفی می‌شود؛ بر همین اساس ایشان نسبت به عمق بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسبت به مدیریت کلان و مدیران کشور که بر زبان بسیاری از مردم در کوی و برزن و در برخی محافل و مجالس می‌رود احساس نگرانی کرده و نهایتاً از رهبر انقلاب خواسته است که این آشفتگی‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و ... را حل کند.

پاسخ تند شریعتمداری به موسوی خویینی‌ها

پاسخ تند شریعتمداری به موسوی خویینی‌ها

روزنامه کیهان در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت:

دیروز آقای موسوی خوئینی‌ها نامه سرگشاده‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشته و در آن به مسائلی اشاره کرده‌اند.

*  آقای خوئینی‌ها خطاب به رهبر معظم انقلاب می‌نویسد: «در ذهن این مردم باورهایی که پشتوانه استحکام و نیز مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی بود به گونه‌ای روزافزون آسیب دیده و می‌بیند»! ایشان توضیح نمی‌دهد که این بی‌اعتقادی نسبت به اسلام و نظام و انقلاب است یا عملکرد برخی از مسئولان نظام؟! اگر بی‌اعتقادی نسبت به اصل نظام است، در مقابل ده‌ها نمونه اخیر که مردم با حضور چند ده میلیونی خود بر وفاداری و اعتقاد راسخ خویش به اسلام و انقلاب و مخصوصاً رهبر انقلاب تاکید ورزیده‌اند چه پاسخی دارند؟! مثلاً درباره حضورچند ده میلیونی ملت از همه طیف‌ها در سوگ سپهبد شهیدسردار سلیمانی چه پاسخی دارند؟!

* حمایت همه‌جانبه آنان از اقدامات نظام در مقابل باج‌خواهی آمریکا و متحدانش را چگونه تفسیر می‌کنند؟! و... ما هم بر این باوریم که اعتقاد مردم آسیب دیده است اما اعتقادشان به کدام مقوله با آسیب روبه‌رو شده است؟! می‌نویسند: «بر زبان بسیاری از مردم در کوی و برزن و در برخی محافل و مجالس، سخنانی می‌رود که از عمق بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسبت به مدیریت کلان و مدیران کشور حکایت می‌کند»! باز هم توضیح نمی‌دهند کدام مدیریت کلان مورد نظر ایشان است؟! کدامیک از مسئولان نظام صدها وعده به مردم داده‌اند که حتی به یکی از آنها نیز عمل نکرده‌اند؟! کدامیک از مدیران ارشد نظام هر روز یک دروغ تازه بر زبان آورده و حتی زحمت یک عذرخواهی خشک و خالی هم به خود نداده‌اند؟! اگر تصور می‌کنید که مردم این طیف از مسئولان دروغگو و لاف‌زن را نمی‌شناسند، خود را فریب داده‌اید و اگر می‌دانید که نام و نشان و مسئولیت این عده را می‌دانند، چرا جرأت بیان آن را ندارید؟! این خواسته و آرزویی است که مقامات رسمی آمریکا دقیقاً با همین تعبیر خواستار آن بوده‌اند.

* آقای خوئینی‌ها در بخش دیگری از نامه خود به روش اداره کشور از سوی عالی‌ترین مقام نظام انتقاد کرده است که برای پیشگیری از اطاله کلام پرداختن به آن را به فرصت دیگری می‌گذاریم و در این محدوده فقط به دو نکته کوتاه بسنده می‌کنیم. اول آنکه به یقین برای توده‌های عظیم مردم ایران و تمامی مسلمانان دلباخته انقلاب در سراسر جهان اسلام باعث افتخار است که امثال شما با مدیریت ایشان موافق نباشید و با شخصیت برجسته‌ای که طی سه دهه پوزه دشمنان را به خاک مالیده و از جان و مال و ناموس مردم حفاظت کرده است مخالف باشید. شخصیتی که حتی دشمنان تابلودار هم علی‌رغم کینه‌های دیرینه نمی‌توانند توانمندی و ده‌ها خصوصیت برجسته و بی‌نظیر ایشان را نادیده بگیرند و ثانیاً درباره مدیریت جنابعالی گفتنی‌های فراوانی هست که به آن خواهیم پرداخت.

پاسخ تند شریعتمداری به موسوی خویینی‌ها

سیاه‌بازی مرد خاکستری

روزنامه صبح نو هم در یادداشتی با عنوان  «سیاه‌بازی مرد خاکستری» درباره نامه موسوی‌خوئینی‌ها نوشت: 

* روز گذشته محمد موسوی‌خوئینی‌ها از نیروهای سنتی جریان اصلاحات که به جهت سکوت طولانی‌مدتش و کناره‌گیری از عرصه مستقیم سیاست‌ورزی، متصف به صفت «مرد خاکستری» است، در نامه‌ای به رهبر انقلاب، انتقاداتی را به نوع مدیریت به زعم خودش «عالی‌ترین جایگاه مدیریت کشور» وارد آورد.

* موسوی‌خوئینی‌ها به دلیل سکوت و کم‌گویی و البته کلام و رفتار مرموز، به «مرد خاکستری» جریان اصلاح‌طلب شهره است. نامه‌نگاری اخیر او با رهبر انقلاب، شاید به نوعی اعاده حیثیت از طیف چپ سنتی در جریان اصلاحات باشد که طی سال‌های اخیر به ویژه در اعتراضات دی سال 96، به همراهی با قدرت متهم شد.

* چپ سنتی و در رأس آن موسوی‌خوئینی‌ها با رجعت به اصل رادیکالیِ دهه 60 خود، می‌کوشند ضمن ارائه تصویری همراهانه با مردم[در قالب با دست پس زدن به ساحت قدرت] در آینده‌ای نزدیک مشخصا در انتخابات ریاست‌‌جمهوری بعدی، قدرت را با پا پیش بکشند. آیا حمله به حاکمیت و رفع مسوولیت از خویش، می‌تواند برای امثال موسوی‌خوئینی‌ها، نان و آبی باشد؟ بعید به نظر
می‌رسد.

پاسخ تند شریعتمداری به موسوی خویینی‌ها

مخاطب نامه را اشتباه گرفته‌اید

روزنامه رسالت هم در سرمقاله امروز خود در نقد نامه‌ موسوی خوئینی‌ها اینگونه واکنش نشان داد: 

* اگر فرض را بر صدق نیت آقای موسوی خوئینی بگذاریم باید گفت که ایشان در این نامه، برخی مشکلات کشور را دیده، اما برای حل آن آدرس غلط داده‌اند.

* آن‌طور که در سوابق جنابعالی دیده می‌شود، در تدوین و اصلاح قانون اساسی حضورداشته‌اید، اما شاید لازم باشد برخی از اصول آن قانون را دوباره ازنظر بگذرانید، ازجمله اصول شصتم، صدوسیزدهم و صدوبیست و دوم که به‌صراحت، اعمال قوه مجریه را جز در موارد خاص از طریق رئیس‌جمهور و وزرا می‌داند؛ مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده رئیس‌جمهور می‌گذارد و مقرر می‌دارد «رئیس‌جمهور در حدود اختیارات‏ و وظایفی‏ كه‏ به‌موجب‏ قانون‏ اساسی‏ و یا قوانین‏ عادی‏ به‏ عهده‏ دارد در برابر ملت‏ و رهبر و مجلس‏ شورای اسلامی مسئول‏ است». فلذا مسئول اصلی و مخاطب بایدها و نامه را اشتباه انتخاب کرده‌اید.



http://www.javanannews.ir/fa/News/395089/حمله-هماهنگ-اصولگرایان-به-موسوی-خوئینی‌ها
بستن   چاپ