آریا جوان
معاون توسعه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در خراسان شمالی: 13 درصد اعتبارات آموزش صرف مهارت‌آموزی می‌شود
دوشنبه 16 تير 1399 - 11:18:18
وزارت رفاه
آریا جوان - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: امسال 960 هزار میلیارد ریال به حوزه آموزش کشور اختصاص یافته که 13 درصد آن برای مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منظور شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، حسین فیروزی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی اظهارکرد: سال گذشته نیز 700 هزار میلیارد ریال سهم آموزشی کشور بود که 11 درصد آن به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای اختصاص یافت.
وی افزود: پیش‌تر نظام آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی در نظام آموزشی کشور قرار نداشت که دولت تدبیر و امید در سال 96 با تصویب قانون نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی، این مهم را به قانون تبدیل کرد.
وی گفت: تا پیش از آن در کشور 2 نظام آموزش شامل نظام رسمی آموزش و پرورش و دانشگاه ها و حوزه ها بود که از سال 96 آموزش مهارتی و فنی و حرفه ای نیز به صورت رسمی و قانونی به این نظام افزوده شد.
وی با بیان اینکه این سند در دولت تدبیر و امید تصویب شد، اظهار داشت: شورای عالی مهارت نیز برای هم افزایی در واقع همکاری بین بخشی در زمینه آموزش مهارتی و اعتبارات و ابلاغیه ها را به بهترین شیوه ایجاد کرد.
فیروزی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در حمایت نهادی و قانونی از آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای قدم های اساسی برداشت که مهم ترین گام آن تعریف نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی بوده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای نیاز توسعه کشور در همه بخش هاست، ارزش افزوده را انسان ها ایجاد می کنند و یقینا انسان ماهر و خلاق، سهم بالاتری در تولید ثروت دارد.
فیروزی افزود: اقتصاد کشور، امروز برای رشد و شکوفایی بیش از هر زمان دیگری به انسان توانمند نیاز دارد، باید ارزش افزوده بیشتری در بخش های صنعت ایجاد شود و انجام این کار تنها از انسان ماهر ساخته است.
برنامه‌ریزی برای آموزش مهارتی 100 هزار سرباز
وی به طرح «هر سرباز یک مهارت» نیز اشاره و اظهار کرد: برنامه ریزی شده است تا در سال جاری حدود 100 هزار سرباز آموزش های مهارتی را بگذرانند.
فیروزی گفت: پنج هزار و 700 کارگاه دولتی در 600 مرکز آموزش دولتی و 11 هزار و 700 آموزشگاه آزاد در کشور وجود دارد که 13 هزار و 700 نفر کارکنان آموزشگاه های دولتی هستند و از مجموع آنها 6 هزار و 700 نفر مربیان رسمی و پیمانی و مابقی قراردادی هستند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/400707/معاون-توسعه-سازمان-آموزش-فنی-و-حرفه‌ای-در-خراسان-شمالی--13-درصد-اعتبارات-آموزش-صرف-مهارت‌آموزی-می‌شود
بستن   چاپ