آریا جوان
انیو موریکونه آهنگساز افسانه‌ای از دنیا رفت
دوشنبه 16 تير 1399 - 12:29:18
آریا جوان - آهنگساز صاحب‌نام ایتالیایی بیش از همه به خاطر ساخت موسیقی وسترن‌های اسپاگتی شهرت داشت و برای کار خود در فیلم "هشت نفرت‌انگیز" برنده جایزه اسکار شد.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: انیو موریکونه آهنگساز تحسین‌شده ایتالیایی روز دوشنبه در رم از دنیا رفت. او 91 ساله بود.
رویترز گزارش داد که آهنگساز افسانه‌ای هفته پیش بر اثر زمین خوردن، دچار شکستن استخوان ران شد.
موریکونه در دوران کاری طولانی خود که بیش از 50 سال ادامه داشت، موسیقی متن بیش از 500 فیلم سینمایی و تلویزیونی را ساخت و بیش از همه به خاطر ساخت موسیقی وسترن‌های اسپاگتی سرجیو لئونه کارگردان ایتالیایی شامل "به خاطر یک مشت دلار"، "به خاطر چند دلار بیشتر"، "خوب، بد، زشت" و "روزی روزگاری در غرب" شهرت داشت.
او در سال 2016 برای کار خود در فیلم "هشت نفرت‌انگیز" به کارگردانی کوئنتین تارانتینو جایزه اسکار گرفت. "هشت نفرت‌انگیز" اولین همکاری او با تارانتینو و اولین موسیقی او برای یک فیلم وسترن بعد از 40 سال بود.
موریکونه در 2006 نیز یک جایزه اسکار افتخاری از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دریافت کرد.
موریکونه پیش از آن نیز برای فیلم‌های "روزهای بهشت" به کارگردانی ترنس مالیک، "مأموریت مذهبی" به کارگردانی رولاند جافی، "تسخیرناپذیران" به کارگردانی برایان دی پالما، "باگزی" به کارگردانی بری لوینسن و "مالنا" به کارگردانی جوزپه تورناتوره نامزد اسکار شد.
"نبرد الجزیره" (جیلو پونته کوروو)، "1900" (برناردو برتولوچی)، "سینما پارادیزو" (جوزپه تورناتوره)، "حرفه‌ای" (لوک بسون)، "روزی روزگاری در آمریکا" (سرجیو لئونه)، "دیوانه‌وار" (رومن پولانسکی)، "گرگ" (مایک نیکولز) و "لولیتا" (آدریان لین) از دیگر ساخته‌های موریکونه است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/400786/انیو-موریکونه-آهنگساز-افسانه‌ای-از-دنیا-رفت
بستن   چاپ