آریا جوان
چگونه اتاق خواب را اساسی تمیز کنیم؟
دوشنبه 16 تير 1399 - 12:56:17
آریا جوان - خراسان / هنگامی که در زندگی احساس نارضایتی می‌کنید، تنها با اختصاص چند ساعت برای تمیز کردن اتاق خواب، می‌توانید تا حد زیادی آرامش را به خود و زندگی‌تان برگردانید. شاید تصور کنید که تمیز کردن اتاق خواب یک کار سخت و زمان بر است اما باید بگوییم این کار می‌تواند سریع‌تر و راحت‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنید. فقط کافی است بدانید چه کارهایی باید انجام دهید و به چه چیزهایی نیاز دارید.
تمیز کردن را تبدیل به بازی کنید!
برای شروع ابتدا یک فهرست از کارهایی را که باید انجام دهید تهیه و سپس یک پادکست، برنامه رادیویی یا موسیقی مناسب برای زمان کار کردن انتخاب کنید و در نهایت یک جایزه برای پایان کار خودتان در نظر بگیرید. به این شکل شما تمیز کردن اتاق را تبدیل به یک بازی جذاب کرده‌اید و قبل از این‌که خودتان متوجه شوید، اتاق به‌طور کامل تمیز شده است!
قدم اول| آشغال‌ها را از اتاق خارج کنید:
ابتدا سطل زباله اتاق را خارج و بعد اتاق را به‌طور کامل بررسی کنید. اگر دستمال کاغذی یا کاغذ یا هر آشغال دیگری روی زمین است، آن‌ها را بردارید و از اتاق خارج کنید.
قدم دوم| لباس‌های کثیف را بشویید:
قدم دوم این است که لباس‌های کثیف را در سطل لباس‌های کثیف بگذارید تا در اولین فرصت لباس‌ها را دسته بندی کنید و‌ بشویید.
قدم سوم| لباس‌های تمیز را مرتب کنید:
در این مرحله بهتر است سراغ کمد لباس‌ها بروید و‌ لباس‌های تمیز را سر و‌سامان دهید. سعی کنید لباس‌ها را از یک سمت تا کنید و لباس‌های مشابه را کنار هم قرار دهید.
قدم چهارم‌‌| تخت را مرتب کنید:
ملافه‌ لحاف و تشک و بالش‌ها را دربیاورید و آن‌ها را به داخل لباس شویی منتقل کنید. حتی اگر هر شب قبل خواب دوش می‌گیرید و عادت به خوردن خوراکی در داخل تخت ندارید باز هم ملافه‌ ها باید به‌طور مرتب شسته شوند.
قدم پنجم| لوازم اضافه را سر جای‌شان قرار دهید:
اگر در اتاق لوازم و وسایلی وجود دارد که در جای مناسب خودشان قرار ندار د آن‌ها را سروسامان دهید و به جای اصلی خود برگردانید.
قدم ششم| سطوح را پاک کنید:
با استفاده از یک دستمال نرم و با کمک افشانه تمیز کننده سطوح روی میز، دراورو پاتختی را تمیز کنید. علاوه بر سطوح حواس‌تان به پایه‌ها و‌صندلی‌ها نیز باشد و آن‌ها را نیز تمیز کنید.
قدم هفتم| پرده و لوستر اتاق را تمیز کنید:
پرده و قاب پنجره و همچنین لوستر و چراغ‌ها و‌ پریزها نیاز به گردگیری دارند. این کار را می توانید با دستمال کمی مرطوب و همچنین جارو برقی با درجه کم انجام دهید.
قدم هشتم| شیشه‌ها و‌آینه‌ها را تمیز کنید:
با کمک شیشه پاک کن و‌ یک دستمال شیشه‌ها و آینه اتاق را تمیز کنید. پاک کردن شیشه‌ها باعث می‌شود نور خورشید به‌طور کامل به داخل اتاق بتابد.
قدم نهم| جارو برقی یا تی بکشید:
تمیز کردن اتاق بدون جارو‌برقی یا تی تمام نمی‌شود. اگر کف اتاق خواب پارکت یا سرامیک است ابتدا آن را جاروبرقی بکشید و‌سپس با کمک تی و مواد شوینده مخصوص کف آن را تمیز کنید. اگر کف اتاق خواب فرش یا موکت است می‌توانید فقط روی آن را جاروبرقی بکشید.
قدم دهم| تختخواب را مرتب کنید:
ملافه‌ جدید روی تشک، لحاف و بالش‌ها بکشید و تختخواب را مرتب کنید.
با پایان کار می‌توانید به سراغ جایزه‌ای بروید که برای خودتان تعیین کرده بودید و این جایزه می‌تواند یک‌ کاسه بستنی یا تماشای یک فیلم باشد.
مترجم : فرنگیس یاقوتی منبع: mentalhelp.net

http://www.javanannews.ir/fa/News/400828/چگونه-اتاق-خواب-را-اساسی-تمیز-کنیم؟
بستن   چاپ