آریا جوان
همکاری شرکت ملی حفاری ایران با 30 مرکز آموزشی
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 15:31:12
آریا جوان - شرکت ملی حفاری ایران با بیش از 30 مرکز آموزشی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در کشور همکاری می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت این شرکت گفت: از جمله مراکز آموزشی و تحقیقاتی، دانشگاه تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شهید چمران اهواز، صنعت نفت، دانشگاه شیراز، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، آزاد، پیام نور، سمنان و شاهرود است.
وی با بیان اینکه این همکاری‌ها در قالب قرارداد و تفاهم‌نامه در زمینه‌های ساخت قطعات و تجهیزات پرکاربرد، طراحی و تهیه نرم‌افزارهای تخصصی، طرح‌های پژوهشی و... دنبال می‌شود، اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت، جهاد دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌هایی مانند بنیاد علمی نخبگان خوزستان از دیگر مراکزی به شمار می‌آید که این شرکت با آنها همکاری و هم‌افزایی دارد.
عرشیان گفت: یکی از وظایف این مدیریت ارتباطات با مراکز علمی و دانشگاه‌ها است و هرساله دست‌کم به امضای پنج پروژه می‌انجامد که اکنون بزرگ‌ترین پروژه پژوهشی با دانشگاه صنعت نفت با موضوع طراحی نرم‌افزار جامع طراحی و ساخت چاه است که در دست اجرا قرار دارد.
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: امسال نیز دو پروژه پژوهشی نهایی شده که یکی مربوط به تدوین دانش فنی طراحی و ساخت ابزار برش لوله‌های جداری چاه و دیگری طراحی و ساخت تجهیز اسکن و بازرسی لوله مغزی سیار حین عملیات است که براساس گردش کار مصوب، نیازها و اولویت‌های سالانه تعیین و پس از تصویب در شورای عالی پژوهش اجرایی می‌شود.
وی درخصوص استفاده از ایده‌ها و کاربست طرح‌های نوآورانه که از سوی کارکنان شرکت ارائه می‌شود، اظهار کرد: پارسال تعداد قابل توجهی طرح و ایده‌های نو از طرف کارکنان بخش‌های مختلف عملیاتی، پشتیبانی و ستادی شرکت پیشنهاد شد که مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت. یکی از این پیشنهادها اختراع ابزار و مواد لازم در بخش خدمات سیمانکاری چاه‌های نفت و گاز بود که با تجاری‌سازی آن مشکل یک مجموعه برطرف و بیش از 15 تجهیز گران‌قیمت از رده خارج‌شده از طریق این روش احیا و به مدار عملیات بازگردانده شد.
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درخصوص بودجه طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی اظهار کرد: هم‌اکنون براساس قانون بودجه میزان یک درصد از کل بودجه جاری به بخش پژوهش‌های شرکت اختصاص می‌یاید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/419539/همکاری-شرکت-ملی-حفاری-ایران-با-30-مرکز-آموزشی
بستن   چاپ