آریا جوان
اگر عاشق کسي هستيد...بخوانيد
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 12:58:53 PM
آريا
ما آدم ها به روش هاي متفاوت نسبت به همديگر ابراز عشق يا آن را دريافت مي کنيم اما اگر نفهميم که همسرمان چه چيزي را ابراز عشق مي داند، ميزان موفقيت مان در زندگي زناشويي مان به تدريج کم فروغ مي شود و علتش را هم متوجه نمي شويم. اينجاست که بايد زبان عشق همسرمان را ياد بگيريم و بفهميم.
همه زوجين، زبان مشترکي براي درک عشق ندارند. ممکن است زبان محبت شما با همسرتان متفاوت باشد و از اين مساله غافل باشيد. ممکن است زبان محبت شما، هديه گرفتن و زبان محبت همسرتان صرفا تاييد کردن باشد. خيلي از مردان با کارهايي مانند تعمير ميز شکسته آشپزخانه، علاقه خود را به همسرشان نشان مي دهند؛ در صورتي که زنان با بيان کلمات، اين کار را مي کنند. بالاخره زنان و مردان راه هاي متفاوتي براي بيان احساسات خود دارند. پس به شکلي که همسرتان از طريق آن ابراز احساس مي کند، احترام بگذاريد.
● زبان اول؛ تاييد و تشويق
شايد همسر شما از آن دسته افرادي باشد که دوست دارد با تاييدکردنش به او ابراز علاقه کنيد. به عنوان نمونه، براي اينکه شب ها کيسه زباله را بيرون از خانه مي برد، از او تشکر کنيد. اما توجه داشته باشيد که اين تشکر شما بايد به شيوه اي درست باشد: «ممنونم از اينکه کيسه زباله را بردي»؛ نه اينکه: «حالا که داري کيسه زباله رو مي بري، تازه بوي بدش بلندشده!» بهتر است که لحن سخن تان طعنه آميز نباشد. به ياد داشته باشيد که تشويق ها، همگي بر ارزشمندي همسرتان صحه مي گذارند و رابطه اي نزديک و صميمي بين تان خلق مي کنند. با استفاده از کلام تاييدآميز به طور شفاهي از همسرتان تعريف کنيد و از اينکه براي شما کاري انجام داده، قدرداني کنيد. صميمانه به حرف هايش گوش دهيد و تمام تلاش تان را براي تحقق آرزوها و اهدافش به کار بريد. اگر روي نقاط ضعف همسرتان تکيه کرده ايد، حتما مساله را هرچه زودتر حل و فصل کنيد. هرگز با تحکم يا تهديد، درخواست يا پيشنهاد خود را منعکس نکنيد و بدانيد که راه هاي ارتباط کلامي پرمهر بسياري وجود دارند. فهرستي از نکاتي را که همسرتان مي پسندد، تهيه و بر اساس آن فهرست، از او تعريف کنيد.
● زبان دوم؛ اختصاص وقت
آيا تا به حال به اين موضوع توجه کرده ايد که همسرتان در گله و شکايتي که از شما در زندگي زناشويي اش داشته، مدام در صحبت هايش به اين مساله اشاره کرده که: «چرا وقتي براي او نمي گذاريد؟!» اين يعني زبان محبت و عشق ورزي به همسرتان، «وقت گذاشتن براي اوست». شايد با خودتان بگوييد که شما هميشه با او بوده ايد اما وقت گذاشتن به معناي توجه و تمرکز شما به همسرتان است؛ نه به معناي کنار هم بودن. بهتر است زماني که با همسرتان هستيد، او را در کانون توجه خود قرار دهيد. حال که زبان محبت همسرتان را فهميده ايد، بهتر است وقتي با او هستيد کاملا حواس تان به او باشد و حين صحبت با او تمرکز بيشتري داشته باشيد؛ کارهاي مورد علاقه همسرتان را انجام دهيد و از انجام فعاليت هاي مشترک، لذت ببريد. هر روز حداقل 10 دقيقه در مورد مسايلي غير از کار، خانواده، وظايف و رابطه تان صحبت کنيد. برخي افراد فکر مي کنند هميشه در حال برقراري ارتباط با همسرشان هستند؛ در حالي که در واقع در حال انجام کارهاي روزمره اند. ارتباط برقرار کردن واقعي يعني اينکه شما در رابطه با موضوعات خصوصي، اهداف و روياهايتان با همسرتان صحبت کنيد. به عنوان نمونه، موضوعاتي مانند اينکه آيا شده براي چيزي حسرت بخوري؟ وقتي بچه بودي، مامان را بيشتر دوست داشتي يا بابا را؟ سال گذشته، بهترين کاري که انجام دادي و حالا به آن افتخار مي کني چه بوده است؟ هرچه سوالات خصوصي تر باشد، درجه صميميت شما بالاتر مي رود.
● زبان سوم؛ هديه دادن
شايد شما براي همسرتان وقت مي گذاريد و مدت زماني را به او اختصاص مي دهيد يا اينکه از کارهايي که براي زندگي تان انجام داده است به صورت شفاهي تشکر مي کنيد اما هنوز نتوانسته ايد به همسرتان ابراز عشق کنيد. شايد زبان محبت کردن به همسر شما، دادن هديه باشد.برخي از هدايا گران قيمت هستند و برخي ارزان قيمت، از نظر کسي که زبان اصلي محبت او دريافت هديه است، قيمت هديه اهميت چنداني ندارد؛ بلکه اعطاي آن به عنوان نمادي از عشق برايش اهميت دارد. شايد انتخاب هديه برايتان مشکل باشد اما بدانيد که حتي دادن يک شاخه گل نيز مي تواند مخزن عشق او را پر کند. علايق و سليقه همسرتان را بهتر بشناسيد و تصميم بگيريد هر ماه هديه اي هرچند کوچک به او بدهيد. بهترين هديه براي کسي که زبان محبت او دريافت هديه است، حضور فيزيکي شما در زمان بحران است.
● زبان چهارم؛ خدمت کردن
هر کدام از شما به نوعي عشق خود را نسبت به همسرتان با انجام کارهايي نشان مي دهيد؛ به عنوان نمونه با پخت و پز يا چيدن ميز، شستن ظرف و... و برعکس اين قضيه، با بردن زباله به بيرون، نظافت پنجره ها، شستن ماشين و.... اما اگر مي بينيد از اين مساله انتقاد داريد که همسرتان نتوانسته کاري براي شما انجام دهد، نشان مي دهد که زبان اصلي محبت شما، خدمت کردن است. خدمت نبايد اجباري باشد بلکه بايد آزادانه صورت بگيرد. خدمت عاشقانه يعني برآورده ساختن انتظارات همسر. اما فراموش نکنيد که به جاي امر، درخواست کنيد؛ چراکه اين 2 واژه تفاوت معنايي بسياري دارند. شما با درخواست، به نوعي ابراز عشق مي کنيد. فهرستي از کارهايي را که همسرتان دوست دارد، مطابق ميل او انجام دهيد. همان گونه که قبل از ازدواج مدام با خدمت کردن به يکديگر احساس عشق مي کرديد در زندگي زناشويي تان نيز از اين روش غافل نشويد. اگر زبان محبت به همسر شما خدمت کردن باشد، با اين کار خواهيد ديد که چگونه رابطه تان بهتر و صميمي تر خواهد شد.
● زبان پنجم؛ لمس
لمس کردن هم يکي از راه هاي ابراز محبت است. گرفتن دست يکديگر، در آغوش کشيدن و رابطه زناشويي در زوجين از راه هاي ابراز علاقه به يکديگر است. در صورتي که زبان همسر شما لمس کردن باشد، شايد اگر او از چيزي دلگير يا دلتنگ باشد و گريه کند، در آغوش کشيدن او بهترين نوع عشق ورزيدن به او باشد. از شيوه هاي مثبت و لذت بخش براي اين منظور استفاده کنيد. توجه داشته باشيد که همسر شما قادر به خواندن ذهن شما نيست پس بهتر است درباره نيازهاي عشقي تان صحبت کنيد و زبان محبتي را که باعث مي شود بيشتر يکديگر را درک کنيد با همسرتان در ميان بگذاريد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4252/اگر-عاشق-کسي-هستيدبخوانيد
بستن   چاپ