آریا جوان
گیلان پیشتاز در تشکیل تعاونی های توسعه و عمران در سطح کشور
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 11:45:30
وزارت رفاه
آریا جوان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از پیشتازی این استان در تشکیل تعاونی های توسعه و عمران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده به تشکیل 8 شرکت تعاونی توسعه و عمران در استان گیلان اشاره و افزود: متوسط نرخ تشکیل تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی در سطح کشور 25 درصد است و این شاخص در استان گیلان 50 درصد است.
وی افزود : در50 درصد شهرستان های استان، تعاونی های توسعه و عمران تشکیل شده و استان گیلان در استان های با تعداد شهرستان های مشابه دارای رتبه اول است، ضمن اینکه با تشکیل دو تعاونی توسعه و عمران دیگر در شهرستان های رودسر و شفت وضعیت استان در سطح کشور از نظر مشارکت مردم در بخش تعاون منحصر به فرد خواهد بود.
مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین بر ضرورت توانمندسازی تعاونی های توسعه و عمران تاکید و افزود: باید در این مقطع بسیار سخت اقتصادی، قدردان اعتماد و سرمایه اجتماعی بدست آمده باشیم و از آن محافظت کنیم.
وی در ادامه افزود: طی جلساتی که مسئولین اقتصادی استانداری گیلان نیز حضور داشتند، مقرر شد 10 درصد برنامه زراعت چوب و بهره برداری از آب بندان ها به شرکت های تعاونی واگذار شود.
وی به تشکیل کارگروه شرکت های تعاونی توسعه و عمران اشاره و افزود: کارگروهی در اداره کل به منظور توانمندسازی تعاونی ها تشکیل شد و این کارگروه وظیفه راهبری و پشتیبانی از شرکت های تعاونی توسعه و عمران را به عهده دارد.
وی حمایت و تقویت از تعاونی های توسعه وعمران شهرستان را در راستای اجرای واقعی اصل 44 و واگذاری واقعی امور مردم به خودشان دانست که در قانون تعاونی های توسعه و عمران نیز به این موضوع اشاره شده است و دستگاه های اجرایی می توانند طرح ها و پروژه های قابل واگذاری را با ترک تشریفات (بر اساس ماده 5 قانون تاسیس تعاونی های توسعه و عمران) به این تعاونی ها واگذار کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در این خصوص اضافه کرد : مسئولین باید با تاسی به اصل 44 قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری در عمل نشان دهند که به مشارکت مردم در اقتصاد باور دارند.
شایان ذکر است که در استان گیلان 8 شرکت تعاونی با 12276 عضو و سرمایه ای بالغ بر30 میلیارد ریال تاسیس شده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/425259/گیلان-پیشتاز-در-تشکیل-تعاونی-های-توسعه-و-عمران-در-سطح-کشور
بستن   چاپ