آریا جوان
فیلم‌های متقاضی پروانه نمایش؛ از «روز صفر» تا «عنکبوت»
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 14:04:33
آریا جوان - فیلم نیوز / روز گذشته، فهرست متقاضیان پروانه نمایش از سوی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد. در میان این فیلم‌ها با چند اثر شاخص و کنجکاوی برانگیز مواجه می‌شویم که با وجود آنکه مدت‌ها از زمان ساخت آنها می‌گذرد اما هنوز موفق به دریافت پروانه نمایش نشده‌اند.
«روز صفر» اولین فیلم سینمایی سعید ملکان، با بازی امیر جدیدی و ساعد سهیلی از جمله تولیدات مهم سینمای ایران در سال‌های اخیر است که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و تحسین منتقدان را برانگیخت.
«عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد، با بازی غافلگیر کننده محسن تنابنده، از جمله‌ فیلم‌های جنجالی است که با نگاهی به زندگی سعید حنایی ساخته شده است. این فیلم در جشنواره سی و هشتم فقط در یک سانس به نمایش درآمد.
«سه کام حبس» نیز به کارگردانی سامان سالور و با بازی محسن تنابنده و پری ناز ایزدیار و سمیرا حسن پور از جمله فیلم‌های مهم اجتماعی است که هنوز پروانه نمایش آن صادر نشده است.
اما یکی از فیلم‌های دیگر این فهرست، «مجبوریم» رضا درمیشیان است که هشت ماه در انتظار صدور پروانه نمایش به سر می‌برد اما همچنان وضعیت آن بلاتکلیف است. فاطمه معتمد آریا، پارسا پیروزفر، نگار جواهریان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه و...در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
«خون شد» آخرین فیلم مسعود کیمیایی نیز دیگر فیلمی است که در فهرست آثار متقاضی پروانه نمایش قرار دارد. این فیلم با بازی سعید آقاخانی، نسرین مقانلو و لیلا زارع از جمله آثار پرحاشیه جشنواره سال گذشته بود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/427304/فیلم‌های-متقاضی-پروانه-نمایش؛-از-«روز-صفر»-تا-«عنکبوت»
بستن   چاپ