آریا جوان
بررسی کارنامه نوید محمودی به بهانه اکران آنلاین «هفت و نیم»
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 16:01:37
آریا جوان - سینما تیکت / فیلم‌های برادران محمودی که معمولا یکی کارگردان اثر و دیگری تهیه‌کننده است، عاشقانه‌هایی‌ست با اشاره به مشکلات و معضلات اجتماعی مردم افغان که عموما در جشنواره‌های داخلی و خارجی با استقبال روبرو شده است.
هفت و نیم
این فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می کند.«هفت و نیم» قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آنها برگزار شود اما هر کدام از آنها به نوعی درگیر مسئله ای هستند.
هستی مهدوی‌فر، محمدرضا غفاری و فرشته حسینی از بازیگران این فیلم هستند.
مردن در آب مطهر
 این فیلم به هویت اعتقادی در بستر عاشقانه پرداخته است که مهاجرانی را به تصویر می کشد که برای اینکه بتوانند در کشوری دیگر اقامت بگیرد باید دین خود را کنار بگذارند و دین آن کشور را برگزیند و این اجبار به معنی مرگ است.
رفتن
«رفتن» که نماینده اسکار از سینمای افغانستان بوده است، قصه‌ی فرشته و نبی قصه ی عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می شود قصه ی عشقی که از همه چیز غیر از معشوق رنج می بیند رفتن قصه درد است درد خانه به دوشی درد مهاجرت.
همچنین نوید محمودی تهیه‌کننده دو فیلم شکستن همزمان بیست ستخوان و چند متر مکعب عشق به کارگردانی برادرش جمشید محمودی نیز بوده است‌.

http://www.javanannews.ir/fa/News/427427/بررسی-کارنامه-نوید-محمودی-به-بهانه-اکران-آنلاین-«هفت-و-نیم»
بستن   چاپ