آریا جوان
آخرین اخبار درباره استعفای برایان هوک/ واکنش ایران به این اتفاق/ جانشین هوک کیست؟
جمعه 17 مرداد 1399 - 13:58:45
آریا جوان - هوک قرار است جای خود را به الیوت آبرامز، محافظه کار کهنه کار در حوزه سیاست خارجی و ضد ایران که هم اکنون نماینده ویژه در امور ونزوئلاست، بدهد.

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و یکی از معدود مقامات امنیت ملی که از بحران تیم سیاست خارجی در دوران ترامپ جان سالم به در برده بود، قصد دارد روز پنج شنبه استعفای خود را اعلام کند.
نیویورک تایمز خروج هوک از دولت ترامپ را پایانی بر آخرین فرصت های حل دیپلماتیک تنش ها با ایران پیش از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، عنوان کرد.
واکنش نماینده ایران
علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به استعفای برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به رویترز گفت: استعفای هوک به ما ارتباطی نداشته و رویدادی تعیین‌کننده محسوب نمی‌شود. کمپین فشار به اصطلاح حداکثری که دولت آمریکا به راه انداخته بود، شکست خورده است.
وی ادامه داد: ایران به زانو درنیامده و هرکس که مسئول اعمال این سیاست مردود باشد نیز ایران را به زانو در نخواهد آورد.
جانشین هوک کیست؟
هوک قرار است جای خود را به الیوت آبرامز، محافظه کار کهنه کار در حوزه سیاست خارجی و ضد ایران که هم اکنون نماینده ویژه در امور ونزوئلاست، بدهد.
الیوت آبرامز 72 ساله در دوران بوش و ریگان در سیاست خارجی نقش داشت. آبرامز در جریان ماجرای «ایران کنترا» در ریاست‌ جمهوری ریگان به اتهام پنهان کردن اطلاعات از کنگره مجبور به پاسخگویی در مقابل نمایندگان شد، اما توسط «جورج اچ دبلیو بوش» مورد عفو قرار گرفت.
آبرامز روابط نزدیکی نیز با لابی ‌های حامی رژیم صهیونیستی دارد و عضو شورای یادبود هولوکاست در آمریکا است( اینجا بخوانید)

http://www.javanannews.ir/fa/News/428746/آخرین-اخبار-درباره-استعفای-برایان-هوک--واکنش-ایران-به-این-اتفاق--جانشین-هوک-کیست؟
بستن   چاپ