آریا جوان
مدرسه گاندو در روستاهای میزبان تمساح پوزه کوتاه تالابی
جمعه 28 شهريور 1399 - 23:50:56
آریا جوان - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: اجرای برنامه های آموزشی رفتار شناسی و دوری از زیستگاه گاندو در روستاهای میزبان گاندو همچنان در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحیدپورمردان با بیان اینکه رفتارهای تهاجمی و پر خطر گاندو در فصل زادو ولد و افزایش می یابد، گفت: بیشتر شدن حریم زیستی در زیستگاههای محدود منطقه موجب برخورد گاندو ها برای افزایش قلمرو و پراکندگی این گونه در پهنه وسیع تری از قبل شده است.
وی با تاکید بر این موضوع که این رفتار موجب ایجاد خطر برای اهالی و بومیان روستاهای میزبان گاندو شده است، افزود: آموزش جوامع محلی در محل و آموزش رفتارها گاندو و نحوه برخورد با این موضوع و عدم نزدیکی به زیستگاه این گونه از قبیل آبگیرها، برکه ها و رودخانه ها از جمله اقدامات آموزشی تیم های کارشناسی و محیط بان مستقر در منطقه است.
پورمردان اشاره کرد: دیدار با بزرگان و ریش سفیدان، معلمان، متولیان امر آموزش و ارائه مطالب آموزشی از این طریق و بهره گیری از ظرفیت های امامان جمعه و جماعت و برگزاری کلاس های آموزشی در محل مدارس، مساجد و حتی کنار رودخانه ها و کوچه های روستاهای میزبان گاندو بصورت شبانه روزی وبی وقفه در حال انجام است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/464537/مدرسه-گاندو-در-روستاهای-میزبان-تمساح-پوزه-کوتاه-تالابی
بستن   چاپ