آریا جوان
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عرصه ایجاد فضایی شفاف، موفق ترین وزارتخانه است
يکشنبه 30 شهريور 1399 - 14:26:16
وزارت رفاه
آریا جوان - مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به همراه جانشین و معاونین تعاون و اشتغال اداره کل تعاون، با رییس و اعضای خانه مطبوعات استان ایلام دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، شکرالله شیرخانی در این دیدار ضمن تشریح کامل اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عرصه ایجاد فضایی شفاف، موفق ترین وزارتخانه است .
وی افزود: کلیه اقدامات وزارت کار در یک اتاق شیشه ای برای مردم صورت می گیرد و با راه اندازی سامانه های شفافیت، مردم در جریان کلیه اقدامات وزارت قرار می گیرند .
شیرخانی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر شفاف سازی تاکید دارد و معتقد است، مدیران این وزارتخانه باید خود را در یک اتاق شیشه‌ای ببینند که همواره با نظارت مردمی و رسانه‌ای مواجه هستند تا علاوه بر افزایش بهره‌وری و بازدهی کاری زمینه فسادهای مختلف اداری و مدیریتی نیز از میان برداشته شود .
وی اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بستری را فراهم کرده است که کلیه مردم در جریان شفاف برنامه های وزارت قرار گیرند .
شیرخانی به راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت مانند سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور، سامانه شفافیت صندوق سرمایه‌گذاری تعاون، سامانه شفافیت صندوق بازنشستگی کشوری، سامانه شفافیت بهزیستی و سامانه دریافت گزارش بر خط دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و گفت: در همین چارچوب برای نخستین بار اسامی دریافت‌کنندگان مبلغ هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات چهار، 6 و 10 درصد سود اشتغال پایدار روستایی، سهم هر یک، تعداد اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تأیید‌کننده را به تفکیک استان ها به دستور مقام عالی وزارت در کل کشور برای اطلاع مردم انتشار داده شد .
وی ادامه داد: یکی از اهداف خانه مطبوعات، ایجاد شفافیت و مطالبه گری است که روح مطالبه گری که در مردم ایجاد شده است، مرهون خانه مطبوعات است .
شیرخانی گفت: خانه مطبوعات فضایی ایجاد کرده که سبب فراهم شدن بستر توسعه شده است .
وی تصریح کرد: در خانه مطبوعات، روح مشق جمعی را که باید در جامعه جستجو کرد در خانه مطبوعات به صورت اثربخش به چشم می خورد .
شیرخانی اظهار کرد: خانه مطبوعات استان، تعاون ترین ارگانی است که از تک تک افراد جامعه که عصاره فرهنگ هنر استان را تشکیل داده اند، تشکیل شده است و روح بلند تعاون که ریشه در عرصه فرهنگی و اجتماعی دارد و در خانه مطبوعات استان است .
سامی شهبازی رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز در ابتدا این دیدار، ضمن قدردانی از نگاه مترقی مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان در پردازش جدی به مقوله رفع مشکلات حوزه رسانه و مطبوعات استان گفت: حضور این مدیران درخانه مطبوعات منشعب از فهم رسانه ای و تقدیر عملی و راهبردی از اصحاب رسانه است .
وی تصریح کرد: در سایه این نشست ها فهم مشترکی برای ارتباطات دوسویه وعالمانه بوجود خواهد آمد و رسانه ها همواره به مشکلات سایر اقشار پردازش می کنند و هیچگاه از مشکلات خود نمی نویسند و این رفتار نجیبانه نباید از نگاه مدیران و تصمیم سازان مغفول بماند .
رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان اظهار کرد: الان فضای استان آرام و محل هم افزایی است و نقش رسانه در این شرایط کاملا ملموس است .
وی در فراز دیگری از خدمات حوزه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مواجهه با بیماری کرونا تقدیر کرد .

http://www.javanannews.ir/fa/News/465989/مدیر-کل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-ایلام-وزارت-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-در-عرصه--ایجاد-فضایی-شفاف،-موفق-ترین-وزارتخانه-است
بستن   چاپ