آریا جوان
رنکینگ باشگاه‌های فوتبال جهان/ صعود پرسپولیس در آسیا
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 00:02:33
آریا جوان - باشگاه خبرنگاران / تیم فوتبال پرسپولیس در تازه‌ترین رده‌بندی باشگاه‌های جهان همچنان رتبه نخست ایران را در اختیار دارد.
بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (اول مهر) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس تهران همچنان در رتبه نخست باشگاه های ایران قرار دارد.
از سوی دیگر قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران با 1583 امتیاز و با 2 پله صعود نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه 8 قاره کهن ایستاده است. پرسپولیس در سطح جهانی نیز 8 پله صعود داشته و در جایگاه 136 قرار گرفته است.
استقلال تهران هم با 1530 امتیاز مانند هفته گذشته همچنان در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران و سیزدهم آسیا جای گرفته است، اما این تیم در سطح جهانی 14 پله سقوط کرده و رتبه 223 قرار دارد.
سپاهان اصفهان با 1466 امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی پیشین، همچنان سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم با 2 پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه بیست و ششم آسیا قرار گرفته است و با 44 پله سقوط در سطح جهانی در رتبه 380 جای دارد.
در این رده بندی، تراکتور، فولاد خوزستان و شهرخودروی مشهد به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته‌اند.
ذوب آهن و صنعت نفت آبادان هم به ترتیب در رتبه هفتم و هشتم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارند.
بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه 4 تیم برتر نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته است. تیم الهلال عربستان با 1681 امتیاز صدرنشین است و تیم چئونبوک موتورز کره جنوبی با 1636 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.
کاوازاکی فرونتاله ژاپن با 1621 امتیاز در رتبه سوم و الدحیل قطر نیز با 1594 امتیاز در رتبه چهارم قاره کهن قرار گرفته اند.
تیم‌های النصر عربستان و السد قطر نیز به ترتیب به رتبه پنجم و ششم آسیا صعود کرده اند.
در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه 10 تیم اول جدول تغییری نداشته است و بایرن مونیخ، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، با 2118 امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، لیورپول با 1993 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و منچسترسیتی هم با 1928 امتیاز در رتبه سوم جهان جای گرفته است.
بر اساس این رده بندی، پس از پاری سن ژرمن رده چهارمی، رئال مادرید در رتبه پنجم قرار گرفته است.
10 تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:
بایرن مونیخ
لیورپول
منچسترسیتی
پاری سن ژرمن
رئال مادرید
بارسلونا
اتلتیکو مادرید
اینتر میلان
سویا
آتالانتا

http://www.javanannews.ir/fa/News/468514/رنکینگ-باشگاه‌های-فوتبال-جهان--صعود-پرسپولیس-در-آسیا
بستن   چاپ