آریا جوان
افشای طرح خطرناک برای انفجار کاخ سفید و برج ترامپ
يکشنبه 6 مهر 1399 - 02:57:40
آریا جوان - مقامات فدرال آمریکا از طرح تروریستی خطرناک برای انفجار کاخ سفید و برج ترامپ در شهر نیویورک در حملاتی الهام گرفته از داعش پرده برداشتند.

مقامات آمریکایی دو فرد را به اتهام تروریسم و طرح‌ریزی برای انفجار مراکزی از جمله کاخ سفید و برج ترامپ در شهر نیویورک بازداشت کردند.
کایلین کریستوفر مولینا از تگزاس و کریستوفر شون ماتیوز از کارولینای جنوبی دو فرد بازداشت شده به اتهام توطئه چینی برای ارائه حمایت مالی از سازمان تروریستی خارجی هستند که اخیرا در ایالت‌های مختلف بازداشت شدند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، طبق مستندات دادگاه این دو فرد سفر به سوریه و همکاری با داعش یا اجرای حملات در برج ترامپ، کاخ سفید یا بورس نیویورک یا مقر آژانس‌های نجات قانون فدرال را بررسی کرده بودند.
پیشتر کریستوفر میلر، مدیر مرکز ملی مبارزه با ترور آمریکا گفته بود، داعش با وجود ریشه کن شدنش در سوریه و نابودی سرکردگانش به فعالیت‌های جهانی خود ادامه داده و با 20 گروه وابسته به خود در حال گسترش در سطح جهانی است.
میلر در جلسه کمیته امنیت ملی در مجلس نمایندگان آمریکا گفت، داعش بارها قدرت بلند شدن از شکست‌های سنگین در شش سال گذشته را نشان داده و بر کادری متخصص از رهبران شبکه‌های سری و در صفوف متوسط تکیه دارد و فشارها مبارزه با آن کاهش یافته است.
بنا به اظهارات میلر، داعش در سوریه و عراق دست به ترورها و حملات به واسطه بمب‌های دست ساز و خمپاره‌ها به صورت ثابت زده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/472863/افشای-طرح-خطرناک-برای-انفجار-کاخ-سفید-و-برج-ترامپ
بستن   چاپ