آریا جوان
محله تجریش ،معروف ترین منطقه در شمال تهران!/فیلم
سه شنبه 22 مهر 1399 - 08:34:02
آریا جوان - یکی از دانستنی های جالب درباره‌ی خیابان تجریش این است که یکی از معدود نقاطی در تهران است که جاذبه‌ های گردشگری گوناگونی مثل گردشگری مذهبی، گردشگری تاریخی و گردشگری تفریحی را در کنار هم دارا است.
به گزارش« توریسم آنلاین »: تجریش محله‌ای قدیمی در شمال تهران و مرکز شهرستان شمیرانات است در قدیم نام آن طجردشت بوده است. که در حد فاصل انتهای خیابانهای ولیعصر و شریعتی، یکی از محله‌های تاریخی و شلوغ تهران به حساب می آید . در گذشته مردم محلی ‌تجریش به لهجه شمیرانی (زبان تاتی) سخن می‌گفتند ، که هنوز هم برخی از اهالی قدیمی به آن آشنایی دارند. از مراکز مهم ‌تجریش میتوان به امامزاده صالح اشاره کرد که مهمترین مرکز مذهبی در تجریش‌ است . بازار و تکیه ی بزرگ نیز جذابیت های خاص خود را دارد. محله ی تجریش بسیار بزرگ و وسیع است، که حضور اقشار مختلف مردم با فرهنگ ها و سنت های متفاوت از ویژگی های منحصر بفرد این محله تاریخی است.

آریا جوان


محله تجریش در یک نگاه
نام محله: تجریش‌ منطقه: منطقه 1 شهرداری تهران محل استقرار: شمال شهر تهران شهرت محله: بازارتجریش‌ و امامزاده صالح بافت محله: ساختمان‌های نوساز و خانه های ویلایی متراژ بالا همسایه های محلی: از شرق به خیابان شریعتی، از غرب به خیابان دربندی و خیابان نیلوفر، از جنوب به بزرگراه صدر و بزرگراه مدرس، از شمال به خیابان ولیعصر دسترسی های محلی: خیابان ولیعصر، خیابان شریعتی، بزرگراه چمران، بزرگراه صدر، بزرگراه مدرس ایستگاه مترو : دارد ایستگاه BRT: دارد سطح قیمت: بالا راه های دسترسی به خیابان تجریش
برای رسیدن به خیابان تجریش‌ می‌ توانید هم از مترو و هم از تاکسی و BRT استفاده کنید. برای استفاده از مترو تنها کافی‌ است که در آخرین ایستگاه خط یک مترو، یعنی ایستگاه تجریش از مترو پیاده شوید. همچنین شما می‌ توانید از تاکسی‌ هایی که از تمام نقاط شهر مانند پایانه شهید نظری در میدان آزادی، به میدان تجریش‌ تردد می ‌کنند نیز استفاده کنید. اگر قصد سفر با اتوبوس به میدان تجریش را دارید می ‌توانید از خط BRT راه‌آهن به تجریش‌ استفاده کنید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/487678/محله-تجریش-،معروف-ترین-منطقه-در-شمال-تهران!-فیلم
بستن   چاپ