آریا جوان
گرامیداشت هفته سلامت زنان در کیش
جمعه 25 مهر 1399 - 21:09:11
آریا جوان - بانوان علاوه بر این که وظیفه حفظ قداست خانواده را بر عهده دارند؛ نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس اداره امور زنان کیش به مناسبت گرامی داشت هفته سلامت زنان، جمعه 25مهر در دیدار با مدیر پرستاری بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش بر لزوم اهمیت جایگاه اجتماعی و نقش بی بدیل بانوان در خانواده اشاره داشت و گفت: زنان محور اصلی سلامت خانواده هستند و سلامت آنان تضمین کننده سلامت خانواده است.
عالمه خسروی گفت: عوامل سلامت فردی زنان، جسمی، روانی، عاطفی و معنوی است. این بخش مهم از جامعه به دلیل برخورداری از روحیه لطیف در هنگام مواجه با سختی ها، دچار آسیب های بیشتری می شوند. از این رو اگر کانون خانواده از سلامت، نشاط و شادی برخوردار باشد زنان می توانند فرزندانی سالم تحویل جامعه بدهند که این مهم زمینه ساز و بستری مناسب برای تحقق یافتن جامعه سالم است.
وی با اشاره به تلاش های کادر درمان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در شناسایی و بهبود افراد مبتلا به بیماری کرونا گفت: علاوه بر این که پرستاران به عنوان مدافعان سلامت حافظ سلامت اقشار مختلف جامعه هستند؛ مسئولیت صیانت از سلامت خانواده خود را نیز برعهده دارند.
وی هفته سلامت زنان را فرصت مناسبی برای قدردانی و حمایت از زنان جامعه عنوان کرد و افزود: باید مسئولان گام های موثری در خصوص سلامت جسمی و روحی زنان بردارند، زیرا مادر سالم و شاد، جامعه سالم را رقم می زند.
مهنار کاظمی مطلق مدیر پرستاری بیمارستان کیش نیز شرایط سخت و خسارت های ناشی از شیوع بیماری کرونا را دغدغه اصلی خانواده ها دانست و گفت: در طول سال های خدمت در این حرفه شاهد اتفاق های مختلفی از جمله دوره دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان بودم؛ اما این بیماری بسیار متفاوت است و برای گسترش نیافتن آن باید پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذارای اجتماعی با جدیت تمام رعایت شود.
وی با بیان این که کادر درمان به صورت شبانه روزی تلاش می کند جزیره به آرامش و ثبات خوبی از این حیث‌ دست یابد، اظهار داشت: تلاش مضاعف برای حفظ و ارتقای سلامت ساکنین کیش انرژی مضاعفی از کادر درمان گرفته و نیاز هست مردم این بیماری را جدی گرفته و به خاطر تنگ شدن حلقه شیوع و در برگیری کرونا در کیش، ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.
مدیر پرستاری بیمارستان کیش خاطر نشان کرد: خدمت به مردم را افتخار کادر درمان و آنان را عضوی از خانواده خود می دانیم و تلاش خود را در راستای حفظ آرامش و ارتقای سلامت مردم کیش به کار گرفته ایم. امیدوار هستیم به زودی شاهد پایان این روزهای سخت و دردناک بوده و سلامت جامعه را در کنار یکدیگر جشن بگیریم.
در این دیدار رئیس اداره امور زنان کیش با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از تلاش های بی دریغ بانوان کادر درمان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش تقدیر و قدردانی کرد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/490421/گرامیداشت-هفته-سلامت-زنان-در-کیش
بستن   چاپ