آریا جوان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:
تهران با مشکلات عمده ساختارسازمانی دستگاه های اجرایی رو بروست
شنبه 26 مهر 1399 - 21:41:00
آریا جوان - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در نظام حکمرانی منطقه ای استان تهران، گفت: تهران به عنوان پایتخت با مشکلات عمده ساختارسازمانی دستگاه های اجرایی رو به رو است.

مسعود شفیعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در تشریح لزوم تجدیدنظر در نظام حکمرانی منطقه ای استان تهران گفت: با توجه به اینکه استان تهران به عنوان پایتخت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور با مشکلات عمده ساختارسازمانی دستگاه های اجرایی رو به روست، لازم است در نظام حکمرانی منطقه ای آن تجدید نظر شود. 
به گفته او، در این استان حجم بالای فعالیت وجود دارد و ساختار نیروی انسانی مناسب برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد و امروزه شاهد آن هستیم که برخی دستگاه ها خارج از روال قانونی دولت اقدام به ساختار سازی برای ادارات خود کرده و سطوح مدیریتی خاص برای خود تعریف کرده اند، این در حالیست که ما در دولت با محدودیت های قانونی در سطوح مدیریتی به بن بست خورده ایم و از این جهت استان تهران به یک برنامه ریزی و توجه ویژه نیاز دارد.
شفیعی با تاکید بر وجود قوانین مشخص در حوزه ساختار سازمانی در کشور که با یک مجموعه ای از معیار ها محدوده این ساختار را بر اساس جمعیت، پهنه جغرافیایی و خدمات گیرندگان مشخص می کند، افزود: استان تهران از منظر ساختار سازمانی نسبت به سایر استان ها با توجه به تعداد خدمات گیرندگان و کارکنان از نظر کمیت و کیفیت پست ها شاهد فاصله معنا داری با دیگر استان های کشور است.
او با اشاره به پیشنهاد تشکیل کمیته ای متشکل از مدیران وکارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور و مسئولین امر در استان تهران در حوزه اصلاح و بهبود ساختار اداری، گفت: این کمیته می تواند به دستور مستقیم رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل شود و مشخصا به موضوعات سرمایه انسانی ، ساختار ، نیروی انسانی ، مدیریت مشاغل و بحث پیاده سازی دولت الکترونیک بپردازد. پرداختن به موضوعات سرمایه انسانی بدون توجه به کیفیت ساختار نیروی انسانی کار آمدی لازم نخواهد داشت.
شفیعی در گفتگو با ایسنا ادامه داد: امروز نیاز است با کمک سازمان اداری و استخدامی و اتخاذ تدابیر لازم موضوع کمبود نیروی انسانی را حل کنیم و همزمان با برنامه ریزی و تدقیق لازم مشکلات ساختار مدیریتی و سازمانی را نیز برطرف کنیم. در صورت نبود ساختار مدیریتی مناسب با بالا رفتن تعداد نیروی انسانی در اجرا و پیشبرد برنامه ها با مشکلات جدی رو به رو خواهیم شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/491252/تهران-با-مشکلات-عمده-ساختارسازمانی-دستگاه-های-اجرایی-رو-بروست
بستن   چاپ