آریا جوان
روز عجیب VAR؛ تصمیم عجیب علیه لیورپول؟
يکشنبه 4 آبان 1399 - 01:17:05
آریا جوان - ورزش 3 / به نظر می‌رسد که VAR یک پنالتی اشتباه را علیه لیورپول اعلام کرده است.
VAR در مسابقات حساس امروز فوتبال اروپا سر و صدای بسیار زیادی را ایجاد کرد. ابتدا در بازی بین دو تیم بارسلونا و رئال مادرید، پنالتی مشکوکی توسط این فناوری برای تیم مهمان اعلام شد که سرخیو راموس آن را تبدیل به گل کرد؛ موضوعی که اعتراض بازیکنان بارسا و پس از آن سرمربی هلندی این تیم یعنی رونالد کومان را در پی داشت.
در دیگر مسابقه مهم امروز که بین دو تیم منچستریونایتد و چلسی برگزار شد نیز به نظر می رسید که خطای واضحی توسط هری مگوایر روی سزار آسپیلیکوئتا انجام شده و داور باید اعلام پنالتی کند اما VAR نیز به راحتی از کنار آن گذشت تا عصبانیت فرانک لمپارد را در پی داشته باشد.
این اما پایان کار نبود و در نیمه اول بازی بین دو تیم لیورپول و شفیلد یونایتد نیز این تکنولوژی حاشیه ساز شده است. درحالیکه به نظر می رسید فابینیو که این روزها جای ویرژیل فن دایک مصدوم را در ترکیب لیورپول پر می کند، در پشت محوطه جریمه روی اولیور مک بورنی، مهاجم شفیلد مرتکب خطا شده اما VAR آن را خطای پنالتی تشخیص داد تا به این شکل تیم مهمان موفق به گلزنی شود.
البته لازم به ذکر است که قطعیت اشتباه از سوی VAR مشخص نیست اما تصاویر به گونه ای است که بیشتر حاکی از انجام خطا پشت محوطه جریمه است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/497084/روز-عجیب-VAR؛-تصمیم-عجیب-علیه-لیورپول؟
بستن   چاپ