آریا جوان
پیام مشاور وزیر نفت به مناسبت سالروز فوران چاه 147 میدان رگ سفید
سه شنبه 6 آبان 1399 - 15:56:53
آریا جوان - مشاور وزیر نفت و مدیرعامل پیشین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پیامی سالروز فوران چاه 147 میدان رگ سفید را گرامی داشت.

به گزارش شانا، در پیام بیژن عالیپور آمده است:
«هفتم آبان‌ماه سال 96 آغاز خلق حماسه‌ای است که قهرمانان آن کارکنان شریف شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران هستند.
در چنین روزی چاه 147 رگ سفید با فورانی سهمگین جان دو تن از همکاران عزیز ما زنده‌یادان محمد سلیمی و فرزاد ارزانی در شرکت ملی حفاری ایران را گرفت. خدایشان بیامرزد.
به گواه متخصصان و کارشناسان مشخصات و شرایط این فوران در مقایسه با فوران‌های پیشین آن‌قدر سخت و دشوار بود که در ابتدا امکان مهار فوران در مدتی کمتر از 8 تا 10 ماه غیرممکن تلقی می‌شد، اما نیروهای توانمند مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری کمر همت بستند و همه سختی‌های این کار بزرگ را به جان خریدند و سرانجام پس از 58 روز این اژدهای سر به فلک کشیده را مهار کردند.
اگرچه در این راه عده‌ای سعی کردند این همت بلند و عزم راسخ نیروهای عملیاتی مستقر در صحنه را عاجز از انجام کار جلوه دهند، لیکن زمستان رفت و روسیاهی به زغال ماند.
با اعتماد و حمایت وزیر محترم نفت در کنار حضور مؤثر مدیریت ارشد شرکت ملی نفت در صحنه حادثه از یک سو و به‌کارگیری روش‌های هوشمندانه مهار فوران منطبق با اصول مهندسی مخزن و به‌کارگیری تدابیر هوشمندانه در عملیات سطحی و زیرسطحی از سوی کارکنان شریف مستقر در صحنه و با توکل به خداوند متعال رکوردی بی‌نظیر در مهار فوران رقم خورد، تا بار دیگر شایستگی‌ها و قابلیت‌های کارکنان صنعت نفت در انجام کارهای بزرگ نمایان شود. از همه دست‌اندرکاران این موفقیت ماندگار سپاسگزارم.»

http://www.javanannews.ir/fa/News/499311/پیام-مشاور-وزیر-نفت-به-مناسبت-سالروز-فوران-چاه-147-میدان-رگ-سفید
بستن   چاپ