آریا جوان
کووید-19 سطح هشدار دهنده‌ای از افسردگی را به همراه آورده است
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 03:32:15
آریا جوان - پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند که کووید-19، افسردگی را تا سطح هشدار دهنده‌ای افزایش داده است.

پژوهش جدیدی که در "دانشگاه میامی"(University of Miami) آمریکا انجام شده و تاثیر کووید-19 را بر تنهایی بزرگسالان جوان بررسی کرده است، علائم قابل توجه افسردگی را در 80 درصد از شرکت‌کنندگان نشان می‌دهد.
در این پژوهش، بیش از 1000 آمریکایی بین 18 تا 35 سال، پرسشنامه‌ای را به صورت آنلاین پاسخ دادند که از آن‌ها در مورد اضطراب و مصرف دارو سوال کرده بود.
نتایج این پژوهش نشان می‌دهند که سطح هشدار دهنده‌ای از تنهایی، با مشکلات سلامت روحی در ارتباط است. تقریبا 61 درصد از پاسخ‌دهندگان، اضطراب متوسط تا شدید را گزارش دادند. 
30 درصد از شرکت‌کنندگان، سطح خطرناکی از مصرف الکل را گزارش دادند. اگرچه میزان مصرف دارو تنها در میان 22 درصد از آنها گزارش شد اما مصرف آن در 38 درصد از این تعداد، شدید بود.
پروفسور "ویویانا هوریگیان"(Viviana Horigian)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: واکنش نشان دادن به این شرایط با ارائه مراقبت‌های بهداشت روان، ضروری است. همه‌گیری کووید-19 و شیوع تنهایی و اعتیاد در آمریکا در حال حاضر ماندنی است. بزرگسالان جوان، آینده اجتماعی ما هستند. آنها باید به کمک‌های روانی همراه با مداخله‌های مختصر مبتنی بر تماس آنلاین که مشوق سبک سالم زندگی هستند، دسترسی داشته باشند. برطرف کردن مشکلات مربوط به سلامت روان و مصرف دارو در بزرگسالان جوان هم طی دوره همه‌گیری کووید-19 و هم پس از آن، امری ضروری است.
"رنای اشمیت"(Renae Schmidt)، از پژوهشگران این پروژه گفت: سرمایه‌گذاری ما برای ایجاد حس انسجام و پیوند اجتماعی در این نسل، می‌تواند به استفاده از انعطاف پذیری اجتماعی و جسمی در جوامع کمک کند.
وی افزود: دانش‌آموزان باید از دوره‌های آموزشی آنلاین، خدمات مشاوره و ارتباط به واسطه پزشکی از راه دور برخوردار شوند. برای اطمینان از نظارت بر بزرگسالان جوانی که مشغول مدرسه نیستند، باید از مداخله به واسطه پزشکی از راه دور استفاده شود. دستیابی به کمک‌های روانشناختی، با توسعه مداخله مبتنی بر تماس آنلاین همراه است که افراد را به سبک زندگی سالم تشویق می‌کند.
پژوهشگران برای بررسی ارتباط میان تنهایی و بیماری روحی، از مدلی استفاده کردند که اثرات مستقیم تنهایی و ارتباطات اجتماعی را بر افسردگی، اضطراب، مصرف الکل و دارو مورد بررسی قرار می‌دهد.
آنها به بررسی اثرات غیرمستقیم تنهایی و ارتباطات اجتماعی بر مصرف الکل و دارو که خود را به واسطه اضطراب و افسردگی نشان می‌دهد، پرداختند. همچنین پژوهشگران، این ارتباطات را در دوره پیش از همه‌گیری کووید-19 و پس از آن مورد بررسی قرار دادند.
نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که افزایش احساس تنهایی، 58 درصد افزایش مصرف الکل، 56 درصد افزایش مصرف دارو، 76 درصد اضطراب و 78 درصد افسردگی را به همراه داشته و همچنین به 58 درصد کاهش احساس ارتباط منجر شده است.
بررسی افزایش مشکلات سلامت روحی یا مصرف دارو در اثر همه‌گیری کووید-19 نشان داد که بیشتر این مشکلات در شرکت‌کنندگان رو به افزایش هستند. احساس تنهایی در این افراد 65 درصد، کاهش ارتباط 53 درصد، مصرف الکل 48 درصد، مصرف دارو 44 درصد، اضطراب 62 درصد و افسردگی 64 درصد گزارش شد. 
49 درصد از شرکت‌کنندگان، سطح بالایی از تنهایی را گزارش دادند که رقم هشداردهنده‌ای است.
پژوهشگران امیدوارند که نتایج این پژوهش بتوانند به راهنمایی برای مداخلات پزشکی بهتر منجر شوند.
این پژوهش، در "Journal of Psychoactive Drugs" به چاپ رسید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/515429/کووید-19-سطح-هشدار-دهنده‌ای-از-افسردگی-را-به-همراه-آورده-است
بستن   چاپ