آریا جوان
آقای فکری از شما بعید بود!
شنبه 1 آذر 1399 - 5:42:57 AM
آریا جوان - خبرآنلاین / در پایان بازی استقلال و فولاد خوزستان رفتار تاثربرانگیز محمود فکری و استفاده از الفاظ رکیک که فیلم آن هم به سرعت در فضای مجازی پخش شد، یک مهر زشت دیگر را بر پیشانی فوتبال ایران زد!
مریم روحی: در حالی که بازی استقلال و فولاد خوزستان درگیری و تنش غیر معمولی را در جریان مسابقه به همراه نداشت اما در پایان بازی اتفاقی رخ داد که باعث تاثر و البته شرمندگی تمام جامعه فوتبال است.
محمود فکری که بعد از پایان بازی شکست تیمش را گردن گرفت اما قبل از حضور در نشست در برخورد با قاسمی نژاد بازیکن فولاد خوزستان به همان اندازه آرام و متین نبود و از الفاظ رکیکی استفاده کرد که می توان از آن ها به عنوان شرمساری بزرگ نام برد. شنیدن الفاظ رکیک از زبان نفر اول نیمکت استقلال که خود را مدعی اول قهرمانی می داند خیلی زود در فضای مجازی منتشر شد و بسیاری از جوانان آن را شنیدند و دیدند و حالا او قرار است الگوی آن ها هم باشد!
انتشار این فیلم که در کمتر از نیم ساعت در فضای مجازی به سرعت پخش شد حالا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و البته بسیاری را در شوک فرو برده که آیا این کلمات را محمود فکری به زبان آورده است؟!
حالا حرف و عمل فکری متفاوت است؛ او که از احترام و عدم توهین سخن می گفت حالا خودش در اولین بازی که شکست را تجربه کرد همه چیز را زیر پا گذاشت! درواقع احترام فقط زمان پیروزی است؛ نه شکست!
مربی که روی نیمکت استقلال می نشیند و روزی بازوبند کاپیتانی آبی پوشان پایتخت را بر بازو بسته به راحتی به سرمربی حریف توهین می کند و حتی ابایی از این ندارد که آن را در برابر بازیکن حریف بر زبان بیاورد!
با این کار فکری، دیگر جای خالی نبود تماشاگران در ورزشگاه و شعارهای هماهنگ به دور از اخلاق که باعث قطع شدن صدای پخش زنده می شد؛ دیگر حس نمی شود و باز هم فوتبال ایران یک زشتی دیگر را در کارنامه خود ثبت کرد.
گویا باشگاه های ایران فقط نام فرهنگی ورزشی را یدک می کشند و خبری از فرهنگ در آن ها نیست! این زشتی ها و استفاده از الفاظی که محمود فکری استفاده کرد، در فوتبال ایران عادی تر از آن شده که توقع داشت مسئولان با آن برخورد کنند اما بی بند وباری های کلامی خواه توسط فکری ؛خواه سرمربی و بازیکن تیم دیگر هیچ گاه نمی تواند برای جامعه قابل قبول باشد و نه تنها کمیته انضباطی بلکه مسئولان تیم ها هم باید با آن ها برخورد کنند.
استفاده از چنین ناسزاهایی حتی اگر آن را شوخی افراد با یکدیگر در نظر بگیریم می تواند به فرورفتن فوتبال ایران به لجن بی اخلاقی بینجامد و در آن زمان شاید بالاترین عنوان قهرمانی هم ارزش ناچیزی داشته باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/517743/آقای-فکری-از-شما-بعید-بود!
بستن   چاپ