آریا جوان
دانستنی ها/ درباره رنگ قهوه ‎ای چه می‎دانید؟
شنبه 1 آذر 1399 - 9:55:25 AM
آخرین خبر - خواندنیها
آریا جوان - خراسان / تا حالا شده از بچه‎ای بپرسید رنگ موردعلاقه‎اش چیست و جواب بشنوید، قهوه‎ای؟ توی جعبه مدادرنگی، قهوه‎ای همیشه بلندترین مداد است و پشت ویترین مغازه‎ها، کم‎طرفدارترین لباس‎ها از خانواده قهوه‎ای هستند. نه چشم‎نواز است و نه درخشان و قابل توجه. خب حالا وقتش رسیده‎است، این‎همه بی‎اعتنایی به رنگ قهوه‎ای را جبران کنیم. شاید اگر بیشتر این رنگ را بشناسیم، نظرمان راجع بهش عوض شود.
 ژاپنی‎ها برای قهوه‎ای واژه‎ای ندارند و وقتی می‎خواهند راجع بهش حرف بزنند، توصیف اش می‎کنند. حالا ژاپنی‎ها برای کم‎محلی کردن به این رنگ، چرا این‎قدر به خودشان سختی می‎دهند؟
 قهوه‎ای در هندوستان یادآور مرگ است چون رنگِ برگ‎های مرده را تداعی می‎کند. هندی‎ها هم مثل این‎که برای بدرفتاری با این رنگ دنبال بهانه می‎گردند وگرنه چرا نارنجی را که یکی دیگر از رنگ های برگ‎های خزان‎زده‎است، نشانه مرگ نمی‎دانند؟
 قهوه‎ای، رنگ کره زمین محسوب می‎شود چون در طبیعت تقریبا همه‎جا پیدا می‎شود و رنگ عمده خاک است. مگر کره زمین، قدر این رنگ را بداند!
 قهوه‎ای از ترکیب همه رنگ‎ها با هم به‎دست می‎آید. اگر بخواهیم ماجرا را به‌نفع این رنگْ احساساتی کنیم، می‎توانیم بگوییم رنگ‎ها وقتی متحد می‎شوند، به قهوه‎ای می‎رسند!
 ازنظر روان‎شناسی قهوه‎ای، رنگ خانواده، راحتی و ثبات است. بفرمایید! دیگر چه می‎خواهید؟
 روان‎شناسی درباره قهوه‎ای نظر دیگری هم دارد؛ این رنگ، شما را آرام می‌کند ولی خب زیاده‎روی در آن افسرده‎کننده است.
هیج تفاوتی بین تخم‎مرغ سفید و قهوه‎ای وجود ندارد، فقط رنگ‎شان با هم فرق دارد. ای بابا! یک‎جا هم که به قهوه‎ای بها داده می‎شد، معلوم است امتیازی وجود ندارد.
 می‎گویند دیدن رنگ قهوه‎ای در خواب، نشانه این است که ناخودآگاه شما دارد بهتان هشدار می‎دهد بهتر است به ریشه‎های‎تان برگردید! ما مسئولیت این جمله را برعهده نمی‎گیریم. صرفا به‎عنوان یک گزاره جالب درنظر بگیریدش. اگر در خواب، قهوه‎ای به‎ سراغ‎تان آمد و مجبور شدید بروید دنبال ریشه‎های‎تان، تقصیر ما نیست.
 نقاش معروف، «ون‎سان ون‎گوگ» به استفاده از رنگ‎های زرد درخشان در تابلوهایش معروف است. جالب است بدانید این زردهای سرشناس حالا درگذر زمان به قهوه‎ای تبدیل شده‎اند. شما هم مثل من دارید رنگ قهوه‎ای را می‎بینید که یک گوشه موزه ایستاده و موذیانه می‎خندد؟
خب واقعیت این است که دلایل مختلفی، باعث علاقه یا بی‎ علاقگی ما به رنگ‎های‎ به‎خصوصی می‎شوند. در این مطلب، واقعا قصد نداشتیم شما را به رنگ قهوه‎ای علاقه‎مند کنیم - شاید هم رنگ محبوب بعضی‎های‎تان باشد- بلکه صرفا خواستیم با شوخ‎طبعی اطلاعات‎تان را درباره این رنگ بالا ببریم. اگر از این مطلب خوش‎تان آمد، بهمان بگویید تا در شماره‎های بعدی اطلاعات عمومی باز هم سراغ رنگ‎ها برویم.
راستی رنگ موردعلاقه شما چیست؟

http://www.javanannews.ir/fa/News/517874/دانستنی-ها--درباره-رنگ-قهوه-‎ای-چه-می‎دانید؟
بستن   چاپ