آریا جوان
جهاد بانوان بسیجی دیری به وسعت دریا+عکس
يکشنبه 2 آذر 1399 - 01:24:13
آریا جوان -

حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س) سپاه سیدالشهداء(ع) شهرستان دیّر به عنوان یکی از حوزه‌های برتر در جشنواره سراسری مالک اشتر انتخاب شده است. نگاهی به فعالیت‌های این حوزه مقاومت نشان دهنده اوج خدمت به مردم است.
جشنواره مالک‌ اشتر یک فرصت بی‌بدیل و در واقع بهانه‌ای برای قدردانی از سیره عملی مالک اشتر به عنوان یار با وفای امام علی(ع) و موقعیتی است که به مرور سیره عملی ایشان بپردازیم.
هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و معرفی واحدهای برتر و اجرای شیوه‌های خلاق در رده‌های مختلف بسیج و تجلیل از زحمات و تلاش‌های یکساله بسیجیانی است که در راستای انجام ماموریت‌های ابلاغی مختلف سپاه و بسیج همت مضاعف و تلاش بی‌وقفه انجام داده‌اند.
از جمله واحدهای برتر در قالب حوزه مقاومت برتر در جشنواره سراسری مالک اشتر، حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س) سپاه سیدالشهداء(ع) شهرستان دیّر است که مسؤولیت آن بر عهده خواهر بسیجی مریم دریانورد می‌باشد.
راه اندازی گروه‌های جهادی جغرافیا محور و محله محور
مریم دریانورد در گفت‌وگویی در خصوص انتخاب حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س) سپاه سیدالشهداء(ع) شهرستان دیّر به عنوان یکی از حوزه‌های برتر در جشنواره سراسری مالک اشتر اظهار داشت: این حوزه مقاومت در طرح‌هایی مانند طرح اعتلای بسیج، بسیج سازندگی، برنامه‌های فرهنگی، اردویی و حفظ آثار دفاع مقدس طی یک سال فعالیت‌هایی انجام داده است.
مسؤول حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س) سپاه سیدالشهداء(ع) شهرستان دیّر افزود: در برنامه‌های طرح اعتلای بسیج شاهد راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال‌زایی با اعطای تسهیلات، راه اندازی گروه‌های جهادی جغرافیا محور و محله محور و برگزاری برنامه‌ها متناسب با نیاز هر محله بودیم.
دریانورد تصریح کرد: شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی هیأت اندیشه‌ورز و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، تعامل با اورژانس 123 اجتماعی اداره بهزیستی و امور بانوان فرمانداری، دعوت از کارشناسان خانواده از مؤسسه انوار طه قم، دعوت از کارشناس خانواده و استاد دانشگاه از داخل استان و برگزاری جلسات مشاوره به صورت حضوری و غیرحضوری از دیگر فعالیت‌های این حوزه مقاومت در این بخش طی یک سال گذشته است.

آریا جوان


اجرای طرح شهید بهنام محمدی
وی ادامه داد: همکاری با بسیج دانش‌آموزی در اجرای طرح شهید بهنام محمدی با اجرای برنامه‌هایی تحت عنوان یادواره شهدای دانش‌آموز، مادران آسمانی، برگزاری همایش‌ها، احیاء کتابخانه و نمازخانه در مدارس و تأمین مربیان نیز به شکل برجسته‌ای انجام داده‌ایم.
دریانورد بیان کرد: در بخش مسجدمحوری شاهد تعامل با هیأت امنای مساجد و برنامه‌ریزی جهت ارتباط سه سویه بین خانواده، مسجد و پایگاه مقاومت، تبیین ضرورت و مبنای تشکیل هسته‌ها و گروه‌های مشورتی به عنوان الگوی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در محیط مسجد توسط حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س) سپاه سیدالشهداء(ع) شهرستان دیّر طی این یک سال بودیم.
راه‌اندازی کارگاه‌های مشاغل خانگی
وی در خصوص اجرای برنامه های حوزه بسیج سازندگی در حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س) سپاه سیدالشهداء(ع) شهرستان دیّر گفت: طی یک سال گذشته موفق شدیم که با اجرای اردوهای جهادی جغرافیا محور در مناطق محروم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، تربیتی، هنری، ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و دستاوردهای گروه جهادی و حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست با راه‌اندازی کارگاه‌های مشاغل خانگی فعالیت‌های مناسبی را به ثبت برسانیم.
مسؤول حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س) سپاه سیدالشهداء(ع) شهرستان دیّر ادامه داد: حمایت از زنان کارآفرین بسیجی و برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان دیّر، استان‌های بوشهر، تهران، گلستان و یزد، شرکت خواهران بسیجی در طرح اکرام با عنوان هر بسیجی حامی یک فرزند معنوی و استفاده از ظرفیت خیرین به منظور اجرای برنامه‌های خدمات‌رسانی در حوادثی مانند سیل، زلزله و کمک به افراد بی‌بضاعت از دیگ فعالیت‌های یک ساله این حوزه بوده است.

آریا جوان


فعالیت‌های مقابله با کرونا
دریانورد بیان کرد: در این حوزه مقاومت و با استفاده از توان بسیجیان، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش در مقابله با ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت خیرین، توزیع ماسک و دستکش رایگان به شکل محله‌ درب منازل ادارات، بانک‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها در سطح شهرستان و راه‌اندازی پویش # من در خانه می‌مانم و # من ماسک می‌زنم نیز در ایام کرونا انجام شده است.
ضدعفونی کردن منازل مادران شهدا
وی با اشاره به ضدعفونی کردن منازل مادران شهداء با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: حضور گسترده در اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه با استفاده از ظرفیت خیرین از ابتدای شروع رزمایش تاکنون، انجام برنامه‌هایی از قبیل شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت و آسیب‌دیده از ویروس کرونا، تهیه و توزیع بسته‌های معیشت و توزیع نان رایگان از ابتدای رزمایش همدلی تاکنون در روزهای پنج‌شنبه در طی یک سال گذشته انجام شده است.
تهیه جهیزیه ویژه زوج‌های جوان بی‌بضاعت
مسؤول حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س) سپاه سیدالشهداء(ع) شهرستان دیّر با اشاره به تهیه جهیزیه ویژه زوج‌های جوان بی‌بضاعت توسط این حوزه عنوان کرد: پرداخت هزینه قبض برق و آب خانوارهای بی‌بضاعت، پرداخت اجاره بهای منازل افراد آسیب‌دیده در زمان ویروس کرونا، پرداخت هزینه کتب درسی دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه خرید ویلچر، کمک هزینه درمانی بیمار سرطانی، هماهنگی با معلمان بسیجی در زمینه تدریس خصوصی دانش‌آموزان بی‌بضاعت و ویزیت رایگان و ایستگاه سلامت در مناسبت‌های مختلف نیز طی یک سال گذشته انجام شده است.
دریانورد عنوان کرد: در بخش برنامه‌های فرهنگی، اردویی و حفظ آثار، شاهد اجرای برنامه اجتماع بزرگ عفاف و حجاب با عنوان مدافعان حریم خانواده و برنامه‌هایی در حوزه زن و خانواده در هفته عفاف و حجاب بودیم.

آریا جوان


برگزاری برنامه‌های آبروی محله و یادواره شهدای زن و ایثارگر در سطح شهرستان، برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح شهرستان، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با نخبگان و جوانان به منظور برنامه‌ریزی در انجام برنامه‌ها، برگزاری اردوی فرهنگی ویژه همسران شهداء، برگزاری نمایشگاه‌های آسیب‌های اجتماعی، نمایشگاه عکس، صنایع دستی به مناسبت‌های مختلف، برگزاری مسابقات قرآنی، ورزشی و فرهنگی، برگزاری نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی، راه‌اندازی دارالقرآن بسیج مزین به نام سردار سپهبد شهید سلیمانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده، آسیب‌های فضای مجازی، سبک زندگی اسلامی و افزایش جمعیت از دیگر برنامه‌های این حوزه مقاومت طی یک سال گذشته بوده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/518285/جهاد-بانوان-بسیجی-دیری-به-وسعت-دریا-عکس
بستن   چاپ