آریا جوان
چشم سوم چیست و چطور آن را باز کنیم؟
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 12:00:17 PM
آریا جوان-

چشم سوم یا همان چاکرای ششم که بین ابروها قرار دارد و کمک می کند به گونه ای تازه به کشف و شهودی درونی برسید، از زمانی که وجود داشته اید با شما بوده است. اما این دلیل نمی شود که چیز زیادی درباره ی آن بدانید، اینکه دقیقاً چیست و چگونه می توان آن را باز کرد.

چشم سوم یکی از مراکز انرژی یا همان چاکراهای بدن است. این مرکز واقعاً شکلی فیزیکی ندارد اما آن را با غده های کاجی و هیپوفیز در مغز مرتبط می دانند و محل قرارگیری آن بین ابروها است.

سیستم چاکرا مثل سیستم پیچیده ی اندامی بدن است و هر چاکرا کارکرد یا هدفی دارد. اما کارکرد چشم سوم چیست؟ رسیدن به شفافیت، بینش و بصیرت. چشم سوم این توانایی را به ما می دهد که ورای آن چیزی که به صورت فیزیکی در حال حاضر وجود دارد را ببینیم.

باز کردن چشم سوم چیزی نیست که بتوانیم یک شبه آن را یاد بگیریم و زمان و تلاش زیادی باید صرف آن شود. در واقع قبل از باز کردن چشم سوم باید روی پنج چاکرای اول کار کنیم و نمی توان یکباره به سراغ چشم سوم رفت. باز کردن نابهنگام چشم سوم می تواند باعث بحران های روحی ای شود که اغلب نوعی بیماری روانی تلقی می شوند.

به عبارت دیگر، اگر هدف نهایی شما باز کردن چشم سوم است وقتش رسیده که بر روی باز کردن چاکراهای دیگر و تعادل بخشی به آن ها کار کنید. بعد از آن می توانید قدم قدم به هدف خود یعنی باز کردن چاکرای ششم نزدیک شوید. اما به خاطر داشته باشید که این کار زمان می برد، بنابراین باید در این مسیر صبور باشید.

در ادامه به چند راهکار برای باز کردن چشم سوم خواهیم پرداخت.

چشم سوم چیست باز کردن چشم سوم

1- به خواب های خود توجه داشته باشید

به خواب های خود بی اعتنا نباشید. آن ها را بنویسید، به خاطر بسپارید و به آن ها گوش دهید.

2- مدیتیشن خود را روی چشم سوم تان متمرکز کنید

فرقی نمی کند برای انجام مدیتیشن از چه روشی استفاده می کنید – هنگام مدیتیشن توجه خود را به نقطه ای که میان ابروهایتان قرار گرفته منعطف کنید و ببینید چه تصاویر یا افکاری به ذهن تان می آید.

3- تمرین های تنفسی کنید

انواع مختلفی از تمرینات تنفسی وجود دارد، اما به خصوص تمرین تنفس هولوتراپیک برای باز کردن چشم سوم بسیار مناسب است.

4- یوگای کندالینی انجام دهید

این یوگای بسیار معنوی (و اغلب سنگین) برای باز کردن چشم سوم بسیار مؤثر است، به خصوی وقتی روی کریاهای خاصی تمرکز کنید. هنگام انجام یوگای کندالینی، کریاهایی را انتخاب کنید که تمرکز آن ها بر روی غده های هیپوفیز و یا کاجی باشد.

5- به طور مرتب یوگا کنید

اگر یوگای کندالینی برایتان ترسناک است یا صرفاً از آن خوش تان نمی آید، انجام یک وینیاسای استاندارد می تواند کمک کند که باز کردن چشم سوم را خود را یاد بگیرید.

6- رژیم غذایی مغذی ای داشته باشید

خوردن تنقلات کار باز کردن چشم سوم را دشوار می کند. چون انتخاب های غذایی ما نقش مهمی در تنطیم چاکراها دارند و آن ها هستند که انرژی ما را تعیین می کنند.

افزودن مواد غذایی بنفش رنگ مثل تمشک، بلوبری، انگور، بادمجان و کلم بنفش به رژیم غذایی خود باعث تقویت چشم سوم و تعادل بخشیدن به آن می شود. مصرف ویتامین دی هم به سم زدایی غده ی کاجی کمک می کند.

7- از عصاره های گیاهی استفاده کنید

رایحه هایی مثل اسطوخودوس، چوب صندل، کندر، مریم گلی سفید و کاج می تواند غده کاجی را به آرامی تحریک کند. از عصاره های گیاهی در حمام یا دستگاه های عصاره پخش کن استفاده کنید.

8- با سنگ های کریستال مدیتیشن کنید

سنگ های کریستال ابزار معنوی بسیار خوبی، به خصوص برای باز کردن چشم سوم هستند.

برای این منظور، راحت دراز بکشید، یک سنگ کریستال را روی محل قرارگیری چشم سوم خود بگذارید و روی تنفس خود تمرکز کنید.

هر سنگی در طیف بنفش، مثل آمیتیست، لاجورد، یاقوت آبی یا بنفش، تورمالین بنفش یا رودونیت، چشم سوم شما را بیدار و فعال خواهد کرد.

9- روش ضربه زدن را امتحان کنید

شاید تا به حال برای غلبه به اضطراب و نگرانی خود به پیشانی تان ضربه زده باشید اما این کار برای باز کردن چشم سوم خود هم مؤثر است.

به آرامی به پیشانی خود، در محل قرارگیری چشم سوم بزنید تا با ارسال امواج ارتعاشی، غده های کاجی و هیپوفیزتان را فعال کنید.

10- از روش صدا درمانی استفاده کنید

اگر تا به حال در یک جلسه مدیتیشن حمام صوت شرکت کرده باشید، از قدرت درمانی اصوات باخبرید. اصوات برای باز کردن چشم سوم هم بسیار مفیدند. استفاده از روش صدا درمانی یا کمک های صوتی در هنگام مدیتیشن، شما را به حالت تتا می رساند.

11- با استادان ریکی و دیگر درمانگرها کار کنید

هر چه بیشتر روی درمان خود کار کنید، باز کردن چشم سوم برایتان ساده تر خواهد شد، بنابراین تلاش لازم را برای این منظور داشته باشید. کار با درمانگرها، انجام ریکی و انرژی درمانی و ایجاد رشد معنوی، همگی برای باز کردن چشم سوم بسیار مفید هستند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/526602/چشم-سوم-چیست-و-چطور-آن-را-باز-کنیم؟
بستن   چاپ