آریا جوان
روش های خانگی درمان خشکی لب ها
جمعه 14 آذر 1399 - 01:15:07
آریا جوان - خراسان / هیچ چیز بیشتر از لبخندی زیبا روی صورت، حس خوبی به ما نمی دهد. بسیاری از خانم ها از وجود لکه های تیره روی لب هایشان می نالند. این تیرگی ها دلایل مختلفی، از مصرف زیاد قهوه و چای گرفته تا نور شدید خورشید و رسیدگی نکردن به لب ها دارد.در این مطلب به برخی از بهترین روش های طبیعی برای رنگ دادن به لب ها اشاره می کنیم.
آب لیمو
آب لیمو یک سفید کننده طبیعی محسوب می شود، از این رو می تواند مانند یک لایه بردار پوست های مرده لب تان را از بین ببرد.
برای این منظور، آب لیمو را بگیرید و آن را با کمی شکر مخلوط کنید. مایع را روی لب هایتان بمالید و چند دقیقه صبر کنید. برای تاثیرگذاری بهتر، می توانید آن را شب به لب هایتان بزنید و صبح بشویید. شما تفاوت را در چند روز بعد احساس خواهید کرد.
شکلات تلخ
شکلات تلخ لب های شما را هیدراته می کند. این نوع شکلات به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد، خشکی و ترک های لب شما را برطرف می کند.شکلات تلخ را آب کنید. سپس یک کپسول ویتامین ای را باز کنید و آن را داخل مایع شکلات بریزید. این مایع را به لب هایتان بزنید و تفاوت را احساس کنید.
انار
انار سرشار از پونیکالاجین است که مانع از تولید ملانین می شود و برای لب ها فوق العاده است. این ماده لب های شما را درخشنده و براق می کند.مقداری از دانه های انار را بردارید و آن را بکوبید تا له شود سپس آن را روی لب های تمیزتان بگذارید و 10 تا 15 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.
گلبرگ گل سرخ
گلبرگ گل سرخ حاوی روغن های طبیعی و شکر است که رطوبت را داخل سلول ها نگه می دارد. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و به لب های شما درخشندگی خاصی می بخشد.برگ های گل سرخ را در ظرفی از شیر بریزید. سپس آن ها را بیرون آورید و چند قطره دیگر شیر روی آن بریزید و له کنید. این ماده را قبل از خواب به مدت 15 تا 20 دقیقه روی لب هایتان قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید.
سرکه سیب
سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که رنگدانه های لب را درمان می کند و درخشش خاصی به آن می بخشد.یک قاشق سرکه سیب را در مقداری آب حل کنید و آن را به لب هایتان بمالید. اجازه دهید این ماده چند دقیقه روی لب هایتان بماند، سپس آن را با آب بشویید.
خیار
خیار یکی از بهترین مرطوب کننده ها و روشن کننده های لب به شمار می آید. این ماده لب های شما را هیدراته می کند و به آن ها شادابی و درخشندگی خاصی می بخشد.خیار را از وسط ببرید و آن را به مدت 5 تا 7 دقیقه روی لب هایتان بمالید. چند دقیقه به آن استراحت دهید، سپس لب هایتان را با آب سرد بشویید.
روغن بادام
روغن بادام به ترمیم سلول های مرده کمک می کند و ترک های روی لب را نیز از بین می برد.
چند قطره روغن بادام را با عسل مخلوط کنید و آن را هر روزصبح به لب هایتان بزنید. شما می توانید این معجون را به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید.
آلوئه ورا
آلوئه ورا یک گیاه جادویی ا ست که بسیاری از مشکلات را درمان می کند. این گیاه حاوی فلاونوئیدی است که به ترمیم سلول های مرده می پردازد و موجب روشنی و درخشندگی لب ها می شود.
یک برگ آلوئه ورای تازه را بردارید و مقداری از ژل آن را تخلیه کنید. سپس چند قطره روغن نارگیل به آن بیفزایید و مخلوط را به لب هایتان بزنید.
مترجم : پردیس بختیاری

http://www.javanannews.ir/fa/News/527464/روش-های-خانگی-درمان-خشکی-لب-ها
بستن   چاپ