آریا جوان
انتشار فراخوان چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی خراسان جنوبی
جمعه 14 آذر 1399 - 23:44:12
آریا جوان - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار فراخوان یکصد وهفدهمین جشنواره کشوری و چهارمین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی و ایرانی خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن اعلام خبر انتشار فراخوان چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی خراسان جنوبی عنوان کرد: چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی استان به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
به گفته زمزم، زمینه‌سازی برای کشف ظهور استعداد ها و خلاقیت های نو ، مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی، شناسایی، معرفی و تأکید بر ویژگی های خاص انواع لباس های سنتی و بومی و بکار گیری آن در طراحی های نوین و آشنا کردن جامعه مخاطب با شاخصه های اصیل فراموش شده در پوشاک اسلامی ایرانی از جمله اهداف این جشنواره است.
او با اشاره به این که جشنواره در دو بخش طراحی مانتو فرم اجتماع و طراحی مانتو مجلسی برگزار می شود، ادامه داد: کلیه متقاضیان با مراجعه به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی می توانند نسبت به دریافت فراخوان و تکمیل فرم پیوست اقدام و فرم مذکور را به همراه آثار به آدرس honari-khj@farhangmail.ir ارسال کنند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره براساس بخش‌های مختلف، برای تمامی طراحان، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و فعالان حوزه مد و لباس استان آزاد است، اظهار داشت: طرح‌ها و مدل‌های پوشش باید ابداعی و جدید بوده و قابلیت تولید انبوه را داشته باشند.
زمزم از جوایز بخش طراحی مانتو اجتماع و طراحی مانتو مجلسی سخن گفت و بیان کرد: در هر بخش به نفر اول جشنواره تندیس همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 12 میلیون ریال ریال اهداء خواهد شد. همچنین نفرات دوم و سوم علاوه بر لوح تقدیر، به ترتیب 10 میلیون ریال و 8 میلیون ریال دریافت خواهند کرد.
به گفته معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علاقه‌مندان تا سی‌ام دی‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین برگزاری اختتامیه و معرفی برگزیدگان در تاریخ 14 اسفندماه 99 انجام خواهد گرفت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/527889/انتشار-فراخوان-چهارمین-جشنواره-مد-و-لباس-اسلامی-و-ایرانی-خراسان-جنوبی
بستن   چاپ