آریا جوان
پزشکان ماندگار سینمای ایران
شنبه 15 آذر 1399 - 01:05:55
آریا جوان - سلام سینما / این روزها برای پزشکان و کادر درمان از همه سخت‌تر می‌گذرد و بیماران زیاد زندگی‌شان را در این چندماهه فرسایشی کرده است.به پاسداشت زحمات شبانه‌روزی آنها به یادماندنی‌ترین پزشکان سینمای ایران را مرور کرده‌ایم.
رضا کیانیان در خانه ای روی آب
رضا کیانیان در این فیلم نقش یکی از منفی‌ترین دکترهایی که سینمای ایران تا به امروز تصویر کرده است را بازی می‌کند. او دکتری خودخواه و خود بزرگ‌بین و البته عمیقا تنهاست که درونش برخلاف ظاهر متمول و آرام زندگی‌اش، بسیار مخدوش و بدحال است.
مسعود رایگان در خیلی دور خیلی نزدیک
داستان پزشک بسیار موفقی که عمده وقتش را در مطب خود صرف طبابت می‌کند. نه برای اینکه عاشق کارش باشد، که بیشتر برای فرار از خانه و غم عظیمی که در منزل و خانواده‌اش رخنه کرده است.
خسرو شکیبایی در رئیس
یک دکتر باحال و اهل دل که مجوز طبابتش باطل شده و قاچاقی کار می‌کند. قهرمان فیلم «رئیس»، تیر خورده و نالان به مطبش میرسد و دکتر با یک بطری الکل، مست و خراب به استقبال او می‌رود. در حالی به درمان ادامه می‌دهد که سیگارش گوشه لبش است و دارد از گل و بلبل حرف می‌زند.٠
مانی حقیقی در ورود آقایان ممنوع
مانی حقیقی یکی از کاراکترهای مکمل این فیلم است که نقش پدر یکی شاگردان مدرسه را بازی می‌کند. یک مرد میانسال جذاب و کاریزماتیک که همه زنان را مجذوب خودش می‌کند. صحنه‌ای که او دارد به عطاران یاد می‌دهد که چطور جوک تعریف کند یکی از بهترین صحنه‌های فیلم است.
حامد بهداد در چه خوبه که برگشتی
کاراکتر دکتر با بازی حامد بهداد نکته جذاب این فیلم است. دکتری که به تازگی از فرنگ برگشته و به ویلای پدری‌اش رفته و در آنجا درگیر یک دعوای قدیمی می‌شود. اغراقی که بهداد در ایفای این نقش دارد روی کاراکتر پرطمطراق دکتر خوب نشسته و متناسب است.
علی مصفا در تابستان داغ
دکتری که عمده وقتش را با کار خود پر کرده و زندگی خانوادگی‌اش ویران است. او و همسرش هر دو شدیدا مشغول کار هستند و به عنوان یک پدر و مادر نمی‌توانند وقت کافی برای فرزند خود کنار بگذارند و مرگ ناگهانی فرزندشان، همه‌چیز را در زندگی مشترک آن‌ها خراب‌تر می‌کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/528083/پزشکان-ماندگار-سینمای-ایران
بستن   چاپ