آریا جوان
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان :
با تصویب اساسنامه پارالمپیک توسعه قهرمانی سرعت می گیرد / بااین مصوبه اتفاقات خوبی برای ورزش جانبازان و معلولان رخ خواهد داد
چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 16:37:13
آریا جوان - رییس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت :با تصویب اساسنامه پارالمپیک، توسعه قهرمانی ورزش جانبازان ومعلولان سرعت بیشتری پیدا می کند .


صمیمی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان با موثر خواندن تصویب اساسنامه پارالمپیک در توسعه ورزش جانبازان ومعلولان گفت : بعد از مصوبه مجلس و جدا شدن کمیته ملی المپبک و پارالمپیک از یکدیگر ، می بایست اساسنامه مستقل برای کمیته ملی پارالمپیک تهیه می شد .
او اضافه کرد : خوشبختانه بررسی ها نهایی انجام شد و اساسنامه برای کمیته ملی پارالمپیک تدوین ، توسط دولت مصوب و هم اکنون در نوبت ابلاغ رییس جمهوری قرار گرفته که امیدوارم هرچه زودتر این بخش مسیر خود را طی کند .
او بابیان ایننکه با این مصوبه اتفاقاتی خوبی برای ورزش جانبازان و معلولان خواهد افتاد ، اضافه کرد : به این ترتیب با مصوب شدن اساسنامه، پارالمپیک به یک ساختار اجرایی ، تصمیم سازی ، برنامه ریزی واعتباری مستقل رسید و در صورت ابلاغ ، کمیته ملی پارالمپیک حتی می تواند اعضا جدید مجمع خود را انتخاب کند.
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در ادامه با اشاره به اهمیت این موضوع در توسعه همه جانبه ورزش معلولان و جوانان گفت :تصویب اساسنامه علاوه بر اینکه کمک می کند تا در سطح بین الملل در ipc به ارتقاء جایگاه ایران کمک کند بلکه در حوزه قهرمانی نیز باعث رشد ورزش جانبازان و معلولان می شود.
او تاکید کرد : مامنتظر این اتفاق بزرگ باابلاغ رییس جموری هستیم تا انشالله جایگاه ما قوی تر و حتی ipc هم نگاه ویژه تری را به ورزش ایران خواهد داشت .
وی تصویب اساسنامه را زمینه ساز حمایت بیشتر دولت و کمیته ملی پارالمپیک از ورزش جانبازان و معلولان دانست و اظهارداشت : اگر کنوانسیون جهانی را مورد بررسی قرار دهید می بینید که در آن جا نیز جایگاه ویژه ای برای ورزش جانبازان و معلولان در نظر گرفته شده است.
او ادامه داد: این اتفاق مهم بیانگر این است که یک نگاه وِیژه و شهروندی به ورزش جانبازان و معلولان صورت گرفته است

http://www.javanannews.ir/fa/News/54635/با-تصویب-اساسنامه-پارالمپیک-توسعه-قهرمانی-سرعت-می-گیرد---بااین-مصوبه-اتفاقات-خوبی-برای-ورزش-جانبازان-و-معلولان-رخ-خواهد-داد
بستن   چاپ