آریا جوان
شهرهای اروپایی ترکیه
سه شنبه 16 دي 1399 - 10:12:55
آریا جوان - ترکیه یک سرزمین دوقاره‌ای شناخته می‌شود و همواره این سوال را در ذهن توریستان ایجاد می‌کند که اروپایی‌ترین شهرهای ترکیه کدام هستند؟
در نظر خیلی‌ها استانبول به این عنوان شناخته می‌شود؛ اما جز این شهر، شهرهای دیگری هم در ترکیه وجود دارند که با تور ترکیه می‌توانید سری به آن‌ها زده و حس کنید در یک کشور اروپایی قدم می‌زنید. تور ترکیه ارزان یا تور ترکیه هوایی را می‌توانید در لحظات آخر یا فصل‌هایی که گردشگر کمی به این کشور سفر می‌کنند، رزرو کرده و از سفر خود لذت ببرید. با ما همراه باشید تا با اروپایی‌ترین شهرهای ترکیه آشنا شوید.
استانبول
به‌دلیل انتخاب‌ شدن این شهر در سال 2010 به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا، استانبول به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهر توریستی ترکیه‌ شناخته می‌شود. اگر سری به لیست پرطرفدارترین شهرهای توریستی از سراسر جهان بزنید، استانبول را بعد از پاریس، شهرهای امارات متحده، سئول، بارسلونا و بانکوک پیدا خواهید کرد. اگر در زمان برگزاری فستیوال‌های بین‌المللی فرهنگی و هنری به استانبول سر بزنید، می‌توانید هنرمندان بزرگ دنیا را هم ببینید که برای شرکت یا بازدید از این فستیوال‌ها به استانبول سفر کرده‌اند. این شهر پرهیاهو بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و پر از مراکز خرید و رستوران‌های متنوع است. استانبول با جاذبه‌های گوناگونی که دارد، می‌تواند طوری وقت شما را بگذراند که از رزرو تور ترکیه‌ خود پشیمان نشوید!
اگر بودجه کمی دارید اما دوست دارید سفر به خارج از کشور داشته باشید، ترکیه‌ می‌تواند مقصدی به‌صرفه‌، بدون ویزا و دردسر برایتان باشد. 29 اکتبر روز استقلال استانبول محسوب شده و هرساله مردم این روز به‌خصوص را جشن می‌گیرند. پس اگر در این تاریخ به این شهر سفر می‌کنید، لذت دیدن جشن مردم را هم خواهید چشید. تا سال 1930 میلادی استانبول به نام قسطنطیه شناخته می‌شد و تازه در همین سال تغییر نام داد. برای رزرو تور ترکیه‌ هوایی یا تور ترکیه‌ ارزان، دانستن بهترین زمان برای سفر به مقصد یکی از مهم‌ترین نکته‌ها محسوب می‌شود. بهترین زمان برای سفر به استانبول از تابستان شروع می‌شود؛ اما این دلیلی برای کم‌شدن جذابیت باقی فصول نیست! اگر طرفدار ورزش‌های آبی و آرامش سواحل هستید، در انتخاب تابستان شک نکنید. اما زمستان هم برای کسانی که علاقه‌مند به بازارگردی هستند، مناسب است؛ زیرا تخفیف‌های مراکز خرید در این موقع از سال جذابیت‌های خاص خودش را دارد. به استانبول سفر کنید و طی سفرتان به این شهر زیبا بازدید از موزه ایاصوفیه، قصر توپکایی، کلیسای چورا، کاخ دلما باغچه، مسجد آبی، برج گالاتا، قلعه دختر، پارک گلخانه، موزه باستان‌شناسی و مسجد رستم‌پاشا را ازدست ندهید.
آنکارا
آنکارا به‌عنوان پایتخت سیاسی ترکیه شناخته شده و جزو سه شهر برتر این کشور محسوب می‌شود. هر گردشگری که قصد سفر به ترکیه‌ را داشته باشد، آنکارا یکی از انتخاب‌های بی چون و چرایش خواهد بود. اختلاف زمانی این شهر با تهران حدودا یک ساعت و نیم بوده و اگر تور ترکیه‌ هوایی رزرو کرده باشید، حدودا دو ساعت و نیم فاصله هوایی دارد. آنکارا را در روزگاران قدیم به نام آنگوره یا آنقره می‌شناختند و درست بعد از فروپاشی عثمانی به‌عنوان پایتخت ترکیه‌ انتخاب شد. وجود سفارت کانادا در این شهر یکی از صد دلیل محبوبیت آن بین ایرانیان است. چه طرفدار شکم‌گردی باشید و چه دلباخته خریدکردن، آنکارا از هر نظر انتخاب مناسبی به‌شمار می‌رود و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم سازد. اگر برای رزرو تور ترکیه خود دنبال موقعیت مناسبی هستید، باید بدانید که از فروردین ماه تا پایان مهرماه بهترین زمان سفر به آنکارا محسوب می‌شود.
آنکارا به‌دلیل داشتن آب‌وهوای قاره‌ای زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرمی پیش‌رو دارد. نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی، دانشگاه‌های معتبر و جاذبه‌های طبیعی باعث شده است تا حضور دانشجویان، سرمایه‌گذاران، تجار و توریست‌ها در این شهر پررنگ باشد. طی سفر به آنکارا بازدید از مسجد قوجاتپه، دریاچه موگان، قلعه آنکارا، عبادتگاه آگوستوس، موزه تمدن آناتولی و پارک جنگلی آتاتورک را در برنامه‌ خود قرار دهید.

آریا جوان


ازمیر
سواحل زیبا و درخشنده ازمیر چشم‌ها را به خود خیره و گردشگران زیادی را به این شهر جذب می‌کند. این شهر از نظر سرعت پیشرفت رتبه دوم را بین شهرهای دنیا دارد و این را مدیون شهروندان و مسئولینی است که دنبال پیشرفت و گامی به‌سوی جلو هستند. پیوند ازمیر با تاریخ به همسایه بودنش با شهر باستانی پرگامون و افسوس بازمی‌گردد که زمانی پایتخت هلنیستی مربوط به تمدن یونان و مرکز مهم امپراطوری روم بود. به‌همین دلیل قدمتی حدود 6500 سال دارد؛ اما باعث نمی‌شود تا فقط به گذشته‌ها تکیه کنند و شهری مدرن و پیشرو نباشد. با اینکه این شهر در جنگ استقلال ترکیه در آتش‌سوزی به‌طورکامل ویران شد؛ اما درحال‌حاضر با چهار میلیون نفر جمعیت حتی از نظر اقتصادی هم رشد به‌سزایی داشته است. به دلیل برگزاری فستیوال‌های بین‌المللی هنری گردشگران بیشتر در ماه‌های ژوئن و جولای به ازمیر سفر می‌کنند.
ازمیر سومین شهر مهم ترکیه بعد از استانبول و آنکارا از نظر وسعت و دومین بندر ترکیه‌ بعد از استانبول محسوب می‌شود. زمستان‌های نسبتا معتدل و تابستان‌های داغ و گرم این شهر به‌دلیل سواحل شنی کنار دریای اژه است؛ اما باز هم به‌دلیل محبوبیت این شهر به‌خاطر سواحل و تفریحات آبی بیشتر گردشگران در فصل تابستان تور ترکیه خود را رزرو می‌کنند. اگر شما هم تمایل به رزرو تور ترکیه‌ هوایی یا تور ترکیه‌ ارزان دارید، می‌توانید از سایت علی بابا اقدام کنید. درطول سفر به ازمیر بازدید از برج ساعت، شهر تاریخی افس، معبد آرتمیس، ازمیر آگورا، پاموکاله، بازار کمارالتی و روستای شیرینجه را ازدست ندهید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/550356/شهرهای-اروپایی-ترکیه
بستن   چاپ