آریا جوان
طرز تهیه خوراک سوسیس و قارچ
چهارشنبه 24 دي 1399 - 07:27:24
آریا جوان - خوراک سوسیس و قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این خوراک خوشمزه معمولا به صورت ساندویچ سرو می شود و به همین دلیل به عنوان یک غذای فوری شناخته می شود. به دلیل اینکه ساندویچ هایی مثل سوسیس سیب زمینی و سوسیس بندری از محبوب ترین ساندویچ ها میان ما ایرانیان محسوب می شوند، مطمئنا طعم این غذا هم با ذائقه ما ایرانی ها سازگار می باشد. در صورت تمایل می توانیم مواد دیگری مانند فلفل دلمه ای، سیب زمینی و گوجه فرنگی هم به این خوراک اضافه کنیم که کاملا سلیقه ای می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر سوسیس آلمانی 4 عدد قارچ 250 گرم پودر سیر 1 قاشق چایخوری آویشن 2 قاشق چایخوری پاپریکا 1 قاشق چایخوری پنیر پارمزان به مقدار کافی نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی زردچوبه و روغن به مقدار کافی دستور پخت خوراک سوسیس و قارچ مرحله اول برای تهیه خوراک سوسیس و قارچ خوشمزه ابتدا قارچ ها را می شوییم و پوست روی آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه می گذاریم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه روکش روی سوسیس ها را می گیریم. مرحله دوم سپس آنها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت حلقه ای ورقه ورقه می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم. در ادامه قارچ خرد شده را نیز به آن اضافه می کنیم و 3 قاشق غذاخوری روغن مایع یا زیتون روی آن ها می ریزیم. مرحله سوم حالا پودر سیر را به همراه آویشن، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و کمی پنیر پارمیزان به مواد اضافه می کنیم و با قاشق آرام قارچ ها و سوسیس ها را داخل کاسه جابه جا می کنیم تا با روغن و مواد طعم دهنده ها به خوبی ترکیب شوند. مرحله چهارم در این مرحله سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت 10 دقیقه گرم شود.مواد داخل کاسه را کف سینی فر می ریزیم و با قاشق مواد را کنار یکدیگر می چینیم. مرحله پنجم سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت تقریبا 20 دقیقه بپزند. در ادامه بعد از گذشت زمان اشاره شده در پاراگراف بالا،در ر را باز می کنیم و قارچ و سوسیس ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز برشته شود. مرحله ششم حالا مجددا اجازه می دهیم تا به مدت تقریبا 15 الی 20 دقیقه دیگر خوب ترد شوند.بعد از پخت سینی را از داخل فر خارج می کنیم و سوسیس ها را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و روی آن سس تند و کمی پنیر پارمیزان می ریزیم و نوش جان کنید. نکات تهیه سوسیس و قارچ سوسیس سالم خانگی یکی از دغدغه های مهم خانم های خانه دار استفاده از مواد غذایی سالم و با کیفیت است. اگر به هر دلیلی دوست ندارید از سوسیس های آماده استفاده کنید، توصیه می کنیم برای تهیه سوسیس سالم خانگی به آموزش زیر مراجعه کنید.

خوراک سوسیس و قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این خوراک خوشمزه معمولا به صورت ساندویچ سرو می شود و به همین دلیل به عنوان یک غذای فوری شناخته می شود. به دلیل اینکه ساندویچ هایی مثل سوسیس سیب زمینی و سوسیس بندری از محبوب ترین ساندویچ ها میان ما ایرانیان محسوب می شوند، مطمئنا طعم این غذا هم با ذائقه ما ایرانی ها سازگار می باشد. در صورت تمایل می توانیم مواد دیگری مانند فلفل دلمه ای، سیب زمینی و گوجه فرنگی هم به این خوراک اضافه کنیم که کاملا سلیقه ای می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم برای 4 نفر
سوسیس آلمانی4 عدد
قارچ250 گرم
پودر سیر1 قاشق چایخوری
آویشن2 قاشق چایخوری
پاپریکا1 قاشق چایخوری
پنیر پارمزانبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
دستور پخت خوراک سوسیس و قارچ
مرحله اول
برای تهیه خوراک سوسیس و قارچ خوشمزه ابتدا قارچ ها را می شوییم و پوست روی آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه می گذاریم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه روکش روی سوسیس ها را می گیریم.
مرحله دوم
سپس آنها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت حلقه ای ورقه ورقه می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم. در ادامه قارچ خرد شده را نیز به آن اضافه می کنیم و 3 قاشق غذاخوری روغن مایع یا زیتون روی آن ها می ریزیم.
مرحله سوم
حالا پودر سیر را به همراه آویشن، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و کمی پنیر پارمیزان به مواد اضافه می کنیم و با قاشق آرام قارچ ها و سوسیس ها را داخل کاسه جابه جا می کنیم تا با روغن و مواد طعم دهنده ها به خوبی ترکیب شوند.
مرحله چهارم
در این مرحله سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت 10 دقیقه گرم شود.مواد داخل کاسه را کف سینی فر می ریزیم و با قاشق مواد را کنار یکدیگر می چینیم.
مرحله پنجم
سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت تقریبا 20 دقیقه بپزند. در ادامه بعد از گذشت زمان اشاره شده در پاراگراف بالا،در ر را باز می کنیم و قارچ و سوسیس ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز برشته شود.
مرحله ششم
حالا مجددا اجازه می دهیم تا به مدت تقریبا 15 الی 20 دقیقه دیگر خوب ترد شوند.بعد از پخت سینی را از داخل فر خارج می کنیم و سوسیس ها را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و روی آن سس تند و کمی پنیر پارمیزان می ریزیم و نوش جان کنید.
نکات تهیه سوسیس و قارچ
سوسیس سالم خانگی
یکی از دغدغه های مهم خانم های خانه دار استفاده از مواد غذایی سالم و با کیفیت است. اگر به هر دلیلی دوست ندارید از سوسیس های آماده استفاده کنید، توصیه می کنیم برای تهیه سوسیس سالم خانگی به آموزش زیر مراجعه کنید.

http://www.javanannews.ir/fa/News/555060/طرز-تهیه-خوراک-سوسیس-و-قارچ
بستن   چاپ