آریا جوان
محبوب‌ترین سریال‌های ایرانی و مورد عجیب هم‌گناه
چهارشنبه 24 دی 1399 - 10:12:30 AM
آریا جوان-
در یک نظرسنجی اینستاگرامی «شهرزاد» و «هم‌گناه» به عنوان محبوب‌ترین سریال‌های بعد از انقلاب انتخاب شدند،در اینجا فهرستی از محبوب ترین سریال های تلویزیون را آورده‌ایم.
 
دایی جان ناپلئون
 
کارگردان: ناصر تقوایی
 
بازیگران: غلامحسین نقشینه، نصرت کریمی، سعید کنگرانی، پرویز فنی زاده
 
سریال
 
شاید اگر بخواهیم از یکی از بهترین سریال‌های تلویزیون در تاریخ این رسانه یاد کنیم، بی‌گمان نام «دایی جان ناپلئون» به ذهن همگان خطور خواهد کرد. این سریال خود اقتباسی از یک رمان طنز به همین نام نوشته ایرج پزشکزاد است. «دایی جان ناپلئون» یکی از بهترین، یا به اعتقادی بسیاری از کارشناسان، کم نظیرترین نمونه اقتباس ادبی در سینما و تلویزیون ایران را رقم زد. 

افسانه سلطان و شبان
 
کارگردان: داریوش فرهنگ
 
بازیگران: مهدی هاشمی، گلاب آدینه، محمدعلی کشاورز، سیاوش طهمورث، محمد مطیع
 
داستان سلطان و شبان درباره سلطانی کوته فکر و خوشگذران است که کابوس عجیبی می‌بیند و خوابگزار اعظم تعبیر آن را تیر‌های بلایی می‌داند که در تاریخ معینی از ماه بر سرش فرود خواهند آمد.
 
سریال
 
سریال «سلطان و شبان» احتمالا از خاطره انگیزترین سریال‌هایی است که از تلویزیون پخش شده است. «سلطان و شبان» در سال 1362 ساخته شد و یک سال بعد روی آنتن تلویزیون رفت؛ درست در روز‌هایی که جنگ فضای کشور را کاملا تحت تاثیر قرار داده بود.

هزار دستان
 
کارگردان: علی حاتمی
 
بازیگران: جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، داود رشیدی، علی نصیریان و محمدعلی کشاورز
 
رضا خوش‌نویسی است که گذشته پرماجرایی را از سر گذرانده است. او به دور از هیاهو و جنجال‌های سیاسی تهران، به همراه همسرش قمربانو در مشهد زندگی می‌کند تا آنکه یک مفتش زندگی آرامشان را بر هم زده و...
 
سریال
 
سریال «هزار دستان» از مهمترین سریال‌های پس از انقلاب است. «هزاردستان» در سال 1358 برای تلویزیون ساخته شد و ساخت آن هشت سال به طول انجامید.حاتمی روایتی از تاریخ ایران اواخر قاجار و دوره پهلوی اول را نقل کرده‌است، چیزی بین سال‌های 1295 تا 1320 هـ. ش؛ اما داستان این روایت، بیشتر زاییده ذهن خلاق حاتمی است نه داده‌ها و شواهد تاریخی. روایتی که با وجود تطبیق زیاد واقعیت‌های اجتماعی در آن، شخصیت‌هایی دارد که هیچ تطبیقی با مصادیق تاریخی خود ندارند.

کوچک جنگلی
 
کارگردان: بهروز افخمی
 
بازیگران:  علیرضا مجلل، مهدی هاشمی، اکبر معززی، جهانگیر الماسی، جمشید گرگین، منوچهر حامدی، اسماعیل محرابی، فتحعلی اویسی
 
سریال
 
سریال «کوچک جنگلی» یکی از سریال‌های پر طرفدار تلویزیون ایران در دهه 60؛ که در ژانر تاریخی، حماسی و سیاسی است. در این سریال تلاش می‌شود زوایایی از قیام میرزا کوچک خان جنگلی و مردم گیلان به نمایش درآید.

روزی روزگاری
 
کارگردان: امرالله احمدجو
 
بازیگران: خسرو شکیبایی، ژاله علو، محمود پاک نیت
 
داستان راهزنی معروف به نام مرادبیگ است که طی نزاعی با گروه راهزن دیگری مجروح شده و توسط خانواده روستایی از مرگ نجات پیدا کرده و ...
 
سریال
 
فیلمنامه قوی و شخصیت پردازی‌های درست، شخصیت‌های خاکستری و پرهیز از طراحی شخیصت‌هایی که به‌کلی مثبت یا منفی باشند و بازی‌های درست بازیگران کاربلد آن همگی دست به دست هم دادند تا «روزی روزگاری» را به عنوان یکی از آثار خاطره‌انگیز تلویزیون جاودانه سازد.

آپارتمان
 
کارگردان: اصغر هاشمی
 
بازیگران: امین حیایی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، حمیده خیرآبادی، جمشید اسماعیل‌خانی، آتیلا پسیانی، امین تارخ، آزیتا حاجیان، حمید جبلی، امین تارخ، فاطمه گودرزی
 
سریال
 
یک پزشک و یک پرستار، علاوه بر آنکه در یک بیمارستان همکار هستند، در یک مجتمع مسکونی در همسایگی هم زندگی می‌کنند و اندکی بعد، تصمیم می‌گیرند با یکدیگر ازدواج کنند. در شب عروسی، داماد در مراسم حاضر نمی‌شود و...

درپناه تو
 
کارگردان: حمید لبخنده
 
بازیگران: لعیا زنگنه، پارسا پیروزفر، حسن جوهرچی، رامین پرچمی، سعید پورصمیمی
 
مریم دانشجوی رشته هنر و تنها فرزند خانواده‌ای با اصالت است که در آستانه فارغ‌التحصیلی قرار دارد. در این میان، یکی از هم‌کلاسی‌هایش به نام محمد که از اعتبار بالایی میان دانشجویان و اساتید برخوردار است، قصد ازدواج با او را دارد. اما ..
 
سریال
 
«در پناه تو» به مانند بسیاری از مجموعه‌های موفق و ماندگار ریشه در ملودرام داشته و قصه نه چندان پیچیده اش را در این بستر روایت می‌کند. مجموعه‌ای که در زمان خود با توجه به ساختار جوان پسندش توانست نظر انبوهی از مخاطبان را به خود جلب کرده و خیابان‌های خلوتی را هنگام پخش هفتگی خویش رقم بزند.

داستان یک شهر
 
کارگردان: اصغر فرهادی
 
بازیگران: علی قربانزاده، آتنه فقیه نصیری، رامبد شکرابی، امیرحسین صدیق و علی سلیمانی
 
«داستان یک شهر» حکایت یک گروه کوچک مستندساز است که با دستمایه قراردادن اتفاقاتی که در جامعه می‌گذرد، آیتم‌هایی کوتاه را برای برنامه‌ای موسوم به «در شهر» می‌سازند.
 
سریال
 
آن چه «داستان یک شهر» را در ذهن و خاطره مخاطبان تلویزیون ماندگار کرده، نگاه ویژه سازنده اش به اجتماع و آن چه در آن می‌گذرد است. انتخاب موضوعاتی به نسبت بکر که دغدغه عموم و به خصوص نسل جوان است، «داستان یک شهر» را به اثری پیشرو تبدیل کرده است.

پس از باران
 
کارگردان: سعید سلطانی
 
بازیگران: محمود پاک نیت، مرجان محتشم، کتایون ریاحی، رحیم نوروزی، صبا کمالی، شهاب حسینی، جهانگیر الماسی، نیکو خردمند، جمیله شیخی، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی و امیر آتشانی
 
سریال
 
«پس از باران» روایت زندگی یک ارباب روستایی در دوران رضاخانی است که به علت ناباروری همسر اولش در شرایطی و به اصرار او، برای داشتن فرزند با یکی از رعیت‌های خود که انتخاب شده است، ازدواج می‌کند. فیلمنامه کم نقص و شخصیت پردازی جذاب و بازی‌های قدرتمند، «پس از باران» را یکی از سریال ماندگار تلویزیون کرده است.

روزگار قریب
 
کارگردان: کیانوش عیاری
 
بازیگران: مهدی هاشمی، ناصر هاشمی، کاوه آهنگر، پرهام کرمی، مهران رجبی
 
داستان سریال علاوه بر مرور زندگی دکتر قریب، حوادث سال‌های 1295 تا 1354 ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
سریال
 
«روزگار قریب» ترکیبی از کارگردانی قوی و تسلط خیرکننده‌ی کیانوش عیاری بر جزییات است. این مجموعه با بازی بی نظیر مهدی هاشمی در نقش دکتر قریب به یکی از بهترین سریال‌هایی که به یک شخصیت تاریخی معاصر می‌پردازد، تبدیل شده است.

زیر تیغ 
 
کارگردان: محمدرضا هنرمند
 
بازیگران: پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی، کوروش تهامی، الهام حمیدی
 
محمود و جعفر، کارگران یک کارخانه یخچال‌سازی هستند، آنها از دوستان قدیمی و بسیار صمیمی یکدیگرند که در آستانه برگزاری مراسم ازدواج فرزندانشان رضا و مریم قرار دارند، طی ماجرایی غیرمنتظره با هم درگیر می‌شوند و
 
محبوب‌ترین سریال‌های ایرانی و مورد عجیب هم‌گناه
 
بهره‌گیری از یک تیم بازیگری فوق‌العاده مجرب و توانا، فیلمنامه قوی، پرداخت درست و استاندارد باعث شده« زیر تیغ» یکی از سریال‌های قابل اعتنا و ماندگار تلویزیون باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/555131/محبوب‌ترین-سریال‌های-ایرانی-و-مورد-عجیب-هم‌گناه
بستن   چاپ