آریا جوان
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار اعلام کرد:
122 هزار نفر، تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند
چهارشنبه 24 دي 1399 - 16:03:34
وزارت رفاه
آریا جوان - رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری ، بسترهای لازم برای بهره مندی متقاضیان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایرفراهم شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهناز امامدادی، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی ضمن تشریح گزارش عملکرد این وزارتخانه در فرایند توسعه مشاغل خانگی گفت:تاکنون امکان بهره مندی 91 درصد از متقاضیان مشاغل خانگی از بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر فراهم شده است .
وی با اشاره به اینکه از سال 96 تا آذر99 تعداد 643 هزار نفر در سامانه ساماندهی مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند افزود : تاکنون بیش از 200 هزار مجوز در این حوزه صادر شده است.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی به ترکیب سنی و جنسی متقاضیان مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: در جامعه هدف مشاغل خانگی 76 درصد از متقاضیان را بانوان و 24 درصد را آقایان تشکیل می دهند.
امامدادی تصریح کرد: 52 درصد دریافت کنندگان مجوز مشاغل خانگی بین 20 تا 40 سال سن دارند 43 درصد بین 40 تا 60 سال و 5 درصد بالای 60 سال سن دارند.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اینکه 122 هزار و 500 نفر، تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کرده‌اند گفت: همچنین از محل تسهیلاتی که به کسب و کارهای آسیب دیده در شرایط شیوع کرونا اختصاص دارد، تاکنون 105 میلیارد تومان تسهیلات به 23 هزار نفر از فعالین حوزه مشاغل خانگی پرداخته شده است .
وی با اشاره به اینکه تاکنون 198 هزارو 600 فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است افزود: حدود 10 درصد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به مشاغل خانگی اختصاص یافته است.
امامدادی افزود: 627 میلیارد تومان از محل اشتغال روستایی و عشایری به مشاغل خانگی اختصاص یافته که در مجموع 31 هزار شغل از محل این تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است .
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه با همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مقرر شد برای رشته های کشاورزی، صنعت ، خدمات و صنایع دستی امکان استفاده مزایای این بیمه فراهم شود تصریح کرد: متقاضیان مشمول استفاده از این بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و مستمری این صندوق نیز استفاده کنند.
امامدادی افزود: متقاضیان در این رشته ها می توانند از اول بهمن ماه با مراجعه به سایت صندوق بیمه اجتماعی ، کشاورزان، روستاییان و عشایر به نشانی www.roostaa.ir در این سایت ثبت کنند.
وی با اشاره به صدور گواهی انطباق محصولات مشاغل خانگی گفت : با صدور این گواهی، محصولات مشاغل خانگی با اطمینان بیشتری راهی بازار می‌شود.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اینکه از سال 1397 وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به دنبال صدور مجوز الکترونیکی برای مشاغل خانگی بوده است تصریح کرد:با همکاری دفتر توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری این وزارتخانه، در سال 98 صدور مجوز الکترونیکی در حوزه مشاغل خانگی در 4 استان آغاز و با توجه به نتایج به دست آمده، صدور مجوز الکترونیکی در حوزه مشاغل خانگی از ابتدای سال 1399 عملیاتی شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/555551/122-هزار-نفر،-تسهیلات-مشاغل-خانگی-دریافت-کرده‌اند
بستن   چاپ