آریا جوان
کوالکام شرکت مهندسان پیشین اپل را می‌خرد
چهارشنبه 24 دي 1399 - 23:45:19
آریا جوان - نوویا استارتاپی در حوزه‌ی طراحی پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم است که از مهندسان پیشین اپل تشکیل شده است. کوالکام قصد دارد این استارتاپ را به قیمت 1٫4 میلیاد دلار بخرد.

به‌گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از خبرگزاری روئیترز، شرکت تازه‌تأسیس نوویا (Nuvia)، طراح پردازنده‌های کم‌مصرف مخصوص بازار سرور، در کانون توجه‌ی کوالکام قرار گرفته است و از قرار معلوم، غول تراشه‌ساز واقع در سن‌دیه‌گو به‌منظور پیش‌ برد طراحی پردازنده‌های سفارشی در گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها، شرکت یادشده را خواهد خرید. گفتنی است کمتر از دو سال پیش، چند تن از مهندسان پیشین اپل شرکت مذکور را پایه‌گذاری کردند. مقاله‌ی مرتبط:
کوالکام از نسل دوم حسگر اثر انگشت اولتراسونیک رونمایی کرد
کوالکام، تنها تولیدکننده‌ی مودم‌های 5G خانواده‌ی آیفون 12 ، اعلام کرده است قصد دارد با پرداخت مبلغی بیش از 1٫4 میلیارد نوویا را بخرد. همچنین، گفته می‌شود نوویا در حال طراحی نسل بعدی پردازنده‌های سرور است و کوالکام قصد دارد از طرح‌ها و فناوری این شرکت در ایجاد پردازنده‌های جدید برای گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها و حتی خودرو‌های الکتریکی یا خودران استفاده کند. براساس گزارش‌های قبلی، گمان می‌رود غول دنیای فناوری در حال تولید مودم‌های سلولار برای استفاده در محصولات آینده‌اش باشد. دراین‌میان، منابع مطلع از سیاست‌های اپل ادعا می‌کنند آخرین تلاش کوپرتینویی‌ها در زمینه‌ی تولید ماژول‌های AiP نشان می‌دهد که اپل در توسعه‌ی ماژول‌های RF جلویی (RF-FEM) پیشرفت کرده است. اپل با سرعت به‌سمت هدف نهایی خود به‌منظور تأمین مودم ارتباطی محصولاتش حرکت می‌کند و احتمالا به‌زودی آن‌ها را جایگزین مودم‌های کوالکام خواهد کرد. گفته می‌شود کوالکام برای تلافی و رقابت بیشتر، قصد دارد شرکت مهندسان سابق اپل را بخرد. کوالکام علاوه‌بر همکاری با اپل، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه و مودم گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود و شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و مایکروسافت نیز از برخی پردازنده‌های این شرکت بهره می‌ببرند. ازاین‌رو، پانوس پانای ، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت، در بیانیه‌ای اعلام کرده است از عضویت نوویا در تیم کوالکام بسیار هیجان‌انگیز است و فرصتی باورنکردنی برای توانمندسازی مشتریان مایکروسافت در سراسر اکوسیستم ویندوز ایجاد خواهد شد. استیو مولنکوف ، مدیرعامل کوالکام، قرار است جایگزین کریستیانو آمون ، رئیس بخش تراشه‌ها شود. افزون‌براین، احتمال می‌رود این اقدام با هدف کاهش وابستگی و اعتماد کوالکام به شرکت آرم (ARM) انجام شده باشد که به‌تازگی به شرکت رقیب، یعنی انویدیا، فروخته شده است. ناگفته نماند نوویا نیز درگیر اختلافات حقوقی با اپل است؛ زیرا ادعا می‌شود جرارد ویلیامز سوم درحالی‌که خودش در اپل کار می‌کرده، شرکت را تأسیس و کارمندان اپل استخدام را کرده است. تاکنون، ویلیامز این موضوع را انکار و ادعا کرده در مقطعی، غول فناوری کوپرتینو به‌سختی به‌دنبال جذب کارکنان نوویا بوده است؛ البته باید اشاره کرد تاریخ دادرسی مشخصی برای پرونده بین اپل و ویلیامز تعیین نشده است و به‌گفته‌ی روئیترز، اپل قصد ندارد از شرکت یادشده شکایت کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/555895/کوالکام-شرکت-مهندسان-پیشین-اپل-را-می‌خرد
بستن   چاپ