آریا جوان
نشریه «ایران» به زبان ژاپنی تجدید چاپ شد
دوشنبه 29 دي 1399 - 18:26:53
آریا جوان - ایرنا / نشریه تمام تولیدی و رنگی "ایران" به زبان ژاپنی با محتوای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با اصلاحات و ویرایش جدید، برای نوبت دوم به چاپ رسید.
به گزارش روز دوشنبه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، با توجه به علاقه مندی مخاطبان و اتمام نسخه های چاپ اول، این شماره با افزودن مطالب جدید در زمینه های مختلف و اصلاحات و ویرایش نهایی به زبان ژاپنی در دو هزار نسخه و 54 صفحه(چاپ اول در 40 صفحه ارائه گردیده بود) تجدید چاپ شد و علاوه بر نسخه دیجیتالی، به صورت فیزیکی نیز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
با توجه به شناخت اندک مخاطب عام و البته علاقه مند ژاپنی، نشریه "ایران" که مطالب آن به طور کامل توسط رایزنی تهیه، تامین و ترجمه شده است، با هدف معرفی جاذبه های ایران و ظرفیت ها و توانمندی ها ارائه شده است.
"پرونده ویژه و تخصصی" در خصوص تفاوت ایران و عراق (به عنوان یکی از مهمترین سئوالات و ابهامات مخاطبان) در کنار پیوندهای ناگسستنی دینی و مذهبی دو کشور (به طور نمونه برگزاری مراسم اربعین)، روابط و همکاری و همچنین معرفی اماکن بزرگ مذهبی شیعیان در عراق از جمله مطالب منتشر شده در این نشریه است.
"معرفی ایران" شامل نقشه، پرچم، مذهب، جمعیت، فصول، ماه ها، تقسیمات کشوری و اسامی و جمعیت تمامی آنان در قالب جدول و توضیح و "تاریخ پرافتخار ایران" از باستان تا دوره معاصر به شکل جدول و توضیحات مختصر و برخی از تصاویر هر دوره از دیگر مطالب چاپ شده در این نشریه است.
"معرفی آثار تاریخی ایران" ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به تفکیک استان و موقعیت هر کدام و "اقتصاد، صنعت و کشاورزی" و این که ایران به لحاظ کشاورزی دارای ضریب خودکفایی 97 درصدی است و به عنوان کشور بزرگ کشاورزی در جهان شناخته می‌شود؛ از دیگر مطالبی است که در این نشریه چاپ شده است.
 "هنر و ادبیات" معرفی صنایع دستی، موسیقی، ادبیات، ورزش و سینما و اشاره به فعالیت های بانوان در عناوین ورزشی و موسیقی و "معرفی استان خوزستان" متناسب با پرونده ویژه این شماره و همجواری با عراق به انضمام تصاویر رودخانه کارون در اهواز، مضیف در جزیره مینو و پرندگان جزیره ناخدا و برخی ویژگی‌های خاص آن مانند کشت نیشکر، اسب عربی، ورزش، تالاب ها و رودخانه ها از دیگر مطالب این شماره است.
«به ایران خوش آمدید» و معرفی سازه های آبی شوشتر در کنار "علم و فناوری" و معرفی مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) به عنوان نمادی از پیشرفت علمی و فناوری، از دیگر مطالب منتشر شده در این شماره است.
"برگی از تاریخ" تشریح جنگ ایران و عراق با عنوان دفاع مقدس، سال شمار مختصر و سیر تاریخی جنگ، آزادسازی خرمشهر و جایگاه شهیدان در جامعه و "مصاحبه" با خانم کونیکو یامامورا (بابایی) و مادر شهید در خصوص تجربه زندگی در ایران از نگاه یک ژاپنی از دیگر مطالب است.
موضوعات دیگری مانند "غذای ایرانی"، "صنایع دستی" و "ایران و ژاپن" در کنار معرفی "فعالیت های رایزنی فرهنگی" از دیگر مطالب منتشر شده در این شماره بود.
مجله "ایران" به صاحب امتیازی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، مدیرمسئولی و سردبیری دکتر حسین دیوسالار و تحریریه با مسئولیت قدرت اله ذاکری منتشر می شود و تاکنون 3 شماره از این مجموعه به صورت حرفه ای و تخصصی به زبان ژاپنی منتشر شده است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/559733/نشریه-«ایران»-به-زبان-ژاپنی-تجدید-چاپ-شد
بستن   چاپ