آریا جوان
گسترش مناسبات فرهنگی با ایران در دستور کار دولت پاکستان
دوشنبه 29 دي 1399 - 20:56:46
آریا جوان - ایرنا / مدیرکل اداره میراث ملی و باستانی پاکستان با قدردانی از نقش جمهوری اسلامی ایران در ارتقای روابط میان دو کشور، گفت: پاکستان به زودی با مشارکت ایران طرح‌های فرهنگی را با هدف ترویج تمدن و میراث سنتی دو همسایه به اجرا می‌گذارد.
«طلحه علی خان» روز دوشنبه طی گفت وگو با خبرگزاری رسمی دولت پاکستان (APP) در اسلام‌آباد افزود: ایران نقش فعالی در ارتقای مناسبات فرهنگی با پاکستان دارد و ما درصدد سرمایه گذاری‌های مشترک در این بخش هستیم.
وی افزود: موسسه ملی میراث سنتی و مردمی پاکستان با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد برنامه‌های متنوعی را برای ترویج فرهنگ دو کشور، آداب و رسوم و تمدن در دستور کار قرار داده است.
این مسوول فرهنگی پاکستان اظهار داشت: روابط ایران و پاکستان متعلق به قرن هاست و این تعاملات در مشترکات قوی میراث اسلامی، تاریخی، مذهبی، زبان و فرهنگی به یکدیگر پیوند خورده است.
وی گفت: ایران و پاکستان به زودی طرح‌هایی را برای اتقای ارزش‌های فرهنگی و تمدنی دو کشور همسایه به اجرا خواهند گذاشت که می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای توسعه روابط در دیگر زمینه‌ها را فراهم سازد.
تاکید رایزن فرهنگی ایران بر تحکیم همکاری‌های فرهنگی و هنری با پاکستان
در دیدار اخیر رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با مدیرکل اداره میراث ملی و باستانی موسوم به (لوک ورثه) پاکستان، راه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی دو جانبه بررسی شد.
«احسان خزاعی» طی گفت وگو با طلحه علی ضمن قدردانی از همکاری‌های قبلی این مجموعه با رایزنی فرهنگی کشورمان در زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره‌های فرهنگی ایران در پاکستان گفت: زمینه‌های همکاری فراوانی در بخش فرهنگی بین ایران و پاکستان وجود دارد که امیدوار هستیم با همکاری موزه ملی پاکستان بتوانیم آن‌ها را تداوم داده و محقق سازیم.
وی افزود: یکی از وظایف اصلی رایزنی فرهنگی، ایجاد ارتباط بین مراکز فرهنگی دو کشور، به ویژه در بخش دولتی است که بر اساس اسناد و قراردادها فعالیت می‌کنند.
رایزن فرهنگی سفارت ایران با اشاره به قدمت فعالیت‌های فرهنگی رایزنی در اسلام‌آباد گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه این موزه، ما علاقه مند هستیم تا برنامه‌های مشترکی به صورت مشارکتی برگزار گردد.
انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دو موزه ملی ایران و پاکستان و برگزاری هفته صنایع دستی ایران در موزه ملی پاکستان (لوک ورثه) از جمله پیشنهادات رایزن فرهنگی ایران در این دیدار بود.
مقام پاکستانی با استقبال از پیشنهادات ارائه شده گفت: در این روزها می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری به صورت مشترک بین ایران و پاکستان به ویژه در زمینه صنایع دستی را در زمان مناسب برگزار کرد.
وی همچنین با اعلام آمادگی موزه برای برگزاری نمایشگاه‌ لباس‌های سنتی و همچنین جشنواره غذاهای هر دو کشور ایران و پاکستان، تاکید کرد برگزاری مشترک این گونه برنامه‌ها می‌تواند پیام آور صلح و همبستگی میان دو ملت باشد. 

http://www.javanannews.ir/fa/News/559864/گسترش-مناسبات-فرهنگی-با-ایران-در-دستور-کار-دولت-پاکستان
بستن   چاپ