آریا جوان
با این 12 برنامه و محصول گوگل را برای همیشه کنار بگذارید
دوشنبه 23 مهر 1397 - 20:46:13
آریا جوان - فناوری اطلاعات > نرم افزار - گوگل همه‌جا شما را ردیابی می‌کند تا بتواند منافع تجاری خود را تضمین کرده و کسب درآمد کند.


به گزارش خبرآنلاین، داستان نقض حریم خصوصی توسط گوگل (رسوایی گوگل پلاس) باعث شده است تا کاربران قصد خروج از خدمات و سرویس‌های گوگل به ذهنشان خطور کند. { لینک }
اخیراً لیستی به نام No More Google منتشرشده و در آن اسامی محصولات و برنامه‌های جایگزین با گوگل مطرح‌شده است که به شرح زیر است تا کاربران بتوانند به‌راحتی از امپراتوری گوگل دست بکشند.

1- برای مرور وب به‌جای Google Chrome می‌توانید از Mozilla Firefox استفاده کنید. 30 درصد کمتر از کروم حافظه موبایل و رایانه را می‌خورد و ردیابی تبلیغات آنلاین را مسدود می‌کند.

2- به‌جای سرچ گوگل از DuckDuckGo استفاده کنید. موتور جستجویی که کاربران را ردیابی نمی‌کند. تجربه‌ای منهای تبلیغات اینترنتی را در نتایج جستجوی آورده و خروجی واقعی‌تر می‌شود.

3- به‌جای جی میل از سرویس ایمیل Fastmail استفاده کنید که طراحی خوبی داشته و سریع است.

4- به‌جای Google Docs از سرویس و خدمات Quip متعلق به سلزفورس استفاده کنید.

5- به‌جای استفاده از Google Sheets می‌توانید از Airtable استفاده کنید.

6- برای ویدئو به‌جای یوتیوب می‌توانید از Vimeo استفاده کنید. روی ویدئوها پسورد بگذارید و با حفظ حریم خصوصی آن‌ها را فقط با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

7- برای ذخیره‌سازی به‌جای گوگل درایو از دراپ باکس / DropBox استفاده کنید. گوگل درایو 15 گیگ فضای رایگان می‌دهد اما دراپ باکس فقط 2 گیگ می‌دهد. تنها نکته حائز اهمیت اینکه بنیاد Electronic Frountier 5 ستاره به دراپ باکس داده است.

8- به‌جای گوگل هنگ آوتس می‌توانید از تلگرام استفاده کنید. تلگرام پلتفرم متفاوتی است که به حریم خصوصی بسیار اهمیت می‌دهد.

9- برای مسیریابی به‌جای گوگل مپس از OpenStreetMap استفاده کنید. عده‌ای داوطلب از سال 2004 استریت مپ را راه‌اندازی کرده‌اند تا با اهداف غیرتجاری به کاربران خدمات دهند.

10- به‌جای Google Images از Unsplash استفاده کنید. دسترسی به تصاویر زیر و البته رایگان روی Unsplash با لایسنس CC0 میسر می‌شود.

11- به‌جای Google Flights از Skyscanner استفاده کنید تا بلیت ارزان‌قیمت پیدا کنید.

12- به‌جای Google Weather می‌توانید از Dark Sky استفاده کنید. صحت و دقت آب‌وهوا در دارک اسکای ستودنی است.
5656

http://www.javanannews.ir/fa/News/74431/با-این-12-برنامه-و-محصول-گوگل-را-برای-همیشه-کنار-بگذارید
بستن   چاپ