پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

رشد فروش تبلت های هواوی و اپل در میان رکود دنباله‌دار بازار تبلت‌ها نوآوري

رشد فروش تبلت های هواوی و اپل در میان رکود دنباله‌دار بازار تبلت‌ها
  بزرگنمايي:

آریا جوان - رکود دنباله‌دار بازار تبلت‌ها همچنان ادامه دارد؛ اما هواوی و اپل توانسته‌اند افزایشی نسبی را در فروش تبلت‌های‌شان تجربه کنند.

چندین سال است که بازار تبلت‌ها با رکود مواجه شده است و مصرف‌کنندگان به این دستگاه‌ها روی خوش نشان نمی‌دهند. در واقع، 15 فصل متوالی است که بازار تبلت‌ها در سراشیبی سقوط قرار دارد؛ خبر بد این است که در سه‌ماهه‌ی دوم 2018 نیز اوضاع بازار این ابزارهای قابل حمل تغییری نکرده و افت فروش آن‌ها کماکان ادامه دارد. با این وجود، بر اساس گزارش منتشر شده توسط IDC ، علی‌رغم شرایط ناامیدکننده‌ی بازار تبلت‌ها، هواوی و اپل موفق شده‌اند در زمینه‌ی فروش تبلت‌هایشان پیشرفتی جزئی را تجربه کنند. در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری تولید‌کنندگان 33 میلیون تبلت به بازار عرضه کرده‌اند که نشان‌دهنده‌ی کاهش 5 میلیونی در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم سال 2017 است. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط IDC، در سال گذشته‌ی میلادی، تبلت‌ها نرخ افت فروش یک رقمی را تجربه می‌کردند؛ اما در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری نرخ کاهش فروش تبلت‌ها دو رقمی شده و به عدد 13.5 درصد رسیده است.
آیپد پرو 10.5 / ipad pro 10.5 جیتش اوربانی ، تحلیل‌گر ارشد IDC در این رابطه می‌گوید: اگرچه مصرف‌کنندگان عادی و کسب‌وکارها نسبت به دستگاه‌های تبدیل شونده ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند؛ اما کاربرانی که بودجه‌ی محدودی دارند گزینه‌های متنوعی را پیش روی خود نمی‌بینند و ترجیح می‌دهند به جای تبلت، اقدام به خرید رایانه‌های سنتی نمایند. با این وجود، به لطف معرفی سرفیس گو، دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم او‌اس و نسخه‌ی ارزان‌تر آیپد پرو که ممکن است در آینده معرفی شود، بازار دستگاه‌های تبدیل‌شونده آینده‌ی روش‌تری در پیش خواهد داشت. [در عین حال]، کارایی و نرم‌افزارهای ارائه شده برای این ابزارها باید پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

مشخصاتمیزان عرضه در سه‌ماهه‌ی دوم 2018سهم از بازار در سه‌ماهه‌ی دوم 2018میزان عرضه در سه‌ماهه‌ی دوم 2017سهم از بازار در سه‌ماهه‌ی دوم 2017رشد سالانه
اپل 11.5 میلیون34.9 ٪ 11.4 میلیون29.9 ٪0.9 ٪
سامسونگ
5 میلیون 15.1 ٪ 6.0 میلیون15.6 ٪16.1- ٪
هواوی 3.4 میلیون 10.3 ٪3.1 میلیون8.2 ٪7.7 ٪
*لنوو 2 میلیون 6.0 ٪2.2 میلیون5.7 ٪8.4- ٪
آمازون 1.6 میلیون 4.9 ٪2.4 میلیون6.4 ٪33.5- ٪
دیگر سازندگان 9.5 میلیون 28.8 ٪13.1 میلیون34.2 ٪27.1- ٪
مجموع 33 میلیون 100.0 ٪38.2 میلیون100.0 ٪13.5- ٪

*اعداد ذکر شده برای لنوو شامل تبلت‌های عرضه شده با برند فوجیتسو نیز می‌شود.
در این میان، هواوی و اپل تنها شرکت‌هایی هستند که با رشد فروش تبلت‌هایشان مواجه شده‌اند. رشد فروش تبلت‌های هواوی به میزان 7 درصد افزایش یافته است؛ اپل نیز با رشد 0.9 درصدی توانسته 11.5 میلیون تبلت را در دومین سه‌ماهه‌ی 2018 روانه‌ی بازار کند تا همچنان صدرنشین بازار تبلت‌ها باشد. در مجموع، حدود یک سوم از تمام تبلت‌های به فروش رسیده در دومین سه‌ماهه‌ی سال 2018 ساخت اپل بوده‌اند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield